Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Gymkhana 9 je venku. Měla být z Austrálie, není a důvody jsou bizarní
13.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Před malou chvílí se začalo o pozornost publika pokoušet už deváté vydání Gymkhany. Je ale odjinud, než mělo být a důvody nám hlava nebere.
Asi bychom ve světě nenašli mnoho automobilových nadšenců, kteří by neznali slovo „Gymkhana”. Jeho etymologický rozbor neznáme, ale co se pod ním skrývá, je známo velmi dobře - americký pilot Ken Block za volantem nějakého upraveného auta nebo přímo soutěžního speciálu, jezdící víc bokem než rovně po městech, přístavech, letištích a dalších podobných místech, kde by podobná jízda běžného člověka v rámci provozu znamenala „noty v čistírně”, přinejlepším.
Onen klíčový rozdíl mezi jízdou Kena Blocka a Jiřího Nováka (a nebo Blaka Wilkeyho...) je ten, že pro filmování Gymkhany jsou dotčené lokace uzavřeny pro jakýkoliv jiný provoz. Je to pochopitelné, nijak jinak ani nejde zajistit, aby tam Block byl sám a aby ho např. nepřekvapil traktor vyjíždějící zpoza rohu. Tým Hoonigan Racing chtěl devátou, před chvíli zveřejněnou Gymkhanu natáčet v Sydney a Blockovi lidé pro to udělali vážně hodně. Přesto tam nakonec nebyl natočen ani záběr.
Volba Austrálie coby lokace pro natáčení podobného představení vypadá logicky - je to jistě krásná země, ale také je to místo, kde se prodává nejvíce sportovních modelů aut vůbec. Obliba ostrých verzí aut tam jde tak daleko, že nejprodávanější Škodou je tam Octavia RS, což si u nás nedokážeme ani představit. Jenže tohle automaticky neznamená, že jsou úřady jakkoli přátelské k adekvátnímu zacházení s takovými vozy. Nejsou a do detailu jsme to probírali ve stejném článku. Byla ta tedy policie, kdo Blockovi natáčení de facto znemožnil a zdůvodnění je až komické.
Od Policie města Sydney a také od Blockova týmu bylo potvrzeno, že se nová Gymkhana měla původně natáčet v centru města a na ikonickém Harbour Bridge. V určitých záběrech měl být také slavný operní dům v Sydney. Všechno to samozřejmě znamenalo nejen propagaci Austrálie před očima celého světa, ale také nutnost uzavřít ulice, aby Block mohl předvádět své kousky. To samo o sobě problém nebyl, ne pro město, potíže se objevily až později ze strany policie.
Produkce tedy nejprve získala potřebná povolení, ta ale byla postupně rušena či jejich platnost podmiňována nereálnými omezeními. „Očividně bychom byli pro Austrálii 'ti zlí' a jak se datum startu natáčení blížilo, ztráceli jsme čím dál více původně domluvených lokací, což nás donutilo tento koncept opustit,” uvedl Matt Tuccillo z Hoonigan Racing.
Policie totiž postupně prakticky vyloučila všechny možnosti, kde se dalo jezdit a kde by zároveň pozadí bylo charakteristicky „australské”. Jako alternativu navrhla ostrov Cockatoo v sydneyském přístavu, což je ale prý velmi nudné a pomalé místo, navíc i tam by platila všechna omezení od policie. „Ať už jsme požádali o povolení natáčet na jakékoli veřejné silnici (a nikdy nešlo o velké dopravní tepny křižovatky, většinou šlo o menší ulice, z nichž by musela být odkloněna jen část dopravy), byla jako povinnost stanovena jízda v přímém směru, spořádaným způsobem a s maximální rychlostí odpovídající jakémukoli místnímu omezení,” řekl Tuccillo.
Jinými slovy, policie si přála, aby filmové dílo zaměřené na driftování všemi myslitelnými i nemyslitelnými místy vznikalo způsobem, který odpovídá běžné jízdě po veřejné silnici. Něco takového je naprosto absurdní, takže Austrálie byla ponechána svému osudu a nová Gymkhana se bude odehrávat v Buffalu ve státě New York.
Důvod, proč australské úřady házely Blockovi klacky pod nohy, tkví v už probíraném - Austrálie má až legrační zákony proti „neslušné” jízdě, které zdaleka neomezují rychlost. Tamní zákony připomínají až totalitu - může vám být i zabaveno auto za „přílišnou akceleraci” a nedávno se se před soudem ocitl muž za „záměrné způsobování nikoli nezbytného hluku či kouře” - ano, poslal své auto křižovatkou bokem před zraky policie, to bylo vše.
Něco takového dělá Block v Gymkhaně předvádí skoro permanentně a kvůli tomu ji také sledujeme. Ale nás - a jistě ani nikoho jiného z rozumných lidí - by to v provozu nenapadlo dělat jen proto, že to tam či onde dělal právě Block. To je opravdu stupidní idea a kdyby takto smýšleli všichni, nebyla by za celou historii lidstva natočena jediná filmová honička. Ken Block dokonce nabízel, že zdarma udělá promo-film, na kterém bude vysvětlovat nebezpečnost takového chování v provozu, ale ani to Australany neobměkčilo.
„Nakonec to ale dopadlo velmi dobře, máme v Gymkhaně 9 úžasné video, ve kterém se soustředíme na syrovou řidičskou akci a myslíme si, že se bude fanouškům opravdu líbit,” uzavírá Tuccillo i přes to, že Gymkhana 9 není australská. Jestli se opravdu povedla, se můžete přesvědčit níže - tentokrát na rozdíl od loňska není sponzorována Fordem a nevisí tedy na jeho kanálu na Youtube, ale na na kanálu TheHoonigans...
Gymkhana 9 znovu hýří až absurdní akcí, dívá se na ni ale znovu dobře
Prohlédnout si můžete také ochutnávku Gymkhany 9, už ta slibovala hodně
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před hodinou - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 2 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 4 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 5 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva