Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Grafik tři dny zkoušel napravit design zřejmě nejošklivějšího auta všech dob
6.1.2020 | Mirek Mazal
Je to pravidelný vítěz anket o vůbec nejošklivější auto historie a exemplární případ zpackaného vývoje. Jde jej vůbec nějak napravit? Designér se o to na svém počítači pokoušel celé tři dny.
Profesionální průmyslový designér Marouane Bembli sbíral zkušenosti pod záštitou automobilek Audi a Lamborghini, poté se přesunul do USA za novými pracovními i životními výzvami. My jej známe hlavně díky snahám napravovat designové přešlapy výrobců aut, poněkud snesitelnější vzhled tak dříve vykouzlil například Fiatu Multipla nebo Nissanu Juke.
Mezi špatně snášené modely patří i výstřední Pontiac Aztek, který vznikl kvůli přístupu autoritativního vedení neochotného tolerovat kritické myšlení podřízených. Auto potlačené shora podle toho vypadá, proto byl zásah Bembliho jen otázkou času. Zkušený grafik na internetu vystupuje pod přezdívkou TheSketchMonkey říká, že od založení svého kanálu v roce 2007 nezažil větší designovou výzvu. Tomu lze docela dobře věřit.
Náprava vzhledu začala přemodelováním zadní části odsuzovaného SUV. Náročný proces třídenního zoufalství se vešel do desetiminutového videa, kde se ukazují dva hlavní problémy Azteku. Prvním nedostatkem jsou divné proporce stavby a nikterak neprospívají ani pochybné linie karoserie. Průšvihu Pontiacu pomohlo vyhlazení některých částí, prospělo i zarovnání některých návrhářských kreací.
Bembli začal být na Aztek lehce alergický, ale po litrech silné kávy dokončil počítačový facelift zadních partií. Poněkud chaotické kombinace okolo koncových světel se proměnily po vzoru Hondy do schůdnějšího provedení, zřejmě nejlepším nápadem bylo použití menšího množství decentních prolisů zvýšené karoserie. Svěží celek doplnily moderní kliky dveří, větší disky kol anebo dvě stejné koncovky výfuku po stranách viditelného difuzoru.
Pontiac zůstal mimo kategorie nejhezčích aut, do soutěže krásy by se nedostal ani přes první kolo, ovšem třídenní renovace vozidlu prospěla. Bembli odvedl kvalitní práci, pod jeho šikovnými prsty se problematická záď stala schůdnou variantou pro velký facelift či druhou generaci, pokud někdy vznikla. Sériová výroba originálu byla ukončena už v roce 2005 a nepředpokládáme, že by nástupce někdy dorazil - vzhledem k ukončení aktivit Pontiacu by beztak musel nést jinou značku z portfolia koncernu GM.














Umírnění zběsilých tvarů zádě vzhledu Pontiacu Aztek jednoznačně pomohlo, i když designové bič už z něj asi nikdo neuplete
Zdroj: TheSketchMonkey@Youtube
Bleskovky
Až bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
včeraKia se vysmívala Elonu Muskovi na sociálních sítích dost nevhodným způsobem, po vlně kritiky vše stáhla
včera„Drahá SUV jsou nesmysl!” říkají Britové poté, co levnou Dacii Duster postavili proti násobně dražší Toyotě Land Cruiser
10.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
K mání je velevzácná Škoda 110 LS ve stavu, který bere dech. Zasloužila by si „repatriovat” se vším všudy
včera14 let v prodeji bez nové generace: Nejstarší auta na evropském trhu smutně připomínají postupující úpadek kontinentu
včeraFaceliftovaný VW Golf kombi v testu Němců zabodoval i se „špatným” pohonem, jeho největší dnešní problém je jinde
včeraDrsná úprava už tak drsného SUV skoro nahání strach, víc než co jiného vypadá jako tank na kolech
včeraAž bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
včera
Živá témata na fóru
- Výběr autopojištění 03.12. 03:31 - Lachende Bestien
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.11. 22:41 - Truck Daškam
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.11. 20:29 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.11. 20:00 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.11. 16:56 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 03.10. 19:52 - Truck Daškam
- vratné díly/záloha na díly 03.10. 18:01 - jerry
- Policejní kontroly a měření 03.10. 13:52 - řidičBOB