Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Genesis má potíže, dealeři Hyundai nejsou připraveni na náročnější klientelu
2.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle šéfa australského zastoupení značky lidé kupující vůz za dva a více milionů korun vyžadují jistou úroveň služeb. Tu ale Hyundai nyní nenabízí.
Korejská automobilka Hyundai bude moci zakrátko slavit první výročí své nově založené luxusní divize Genesis. Její první model G90 je ovšem k dispozici pouze na některých trzích. Nejinak je tomu ostatně také u druhé vlaštovky v podobě modernizovaného sedanu G80, byť my jej známe jako Hyundai Genesis. Pod tímto názvem je přitom verze před faceliftem k mání i v České republice, nicméně aktuálně nevíme, na jak dlouho. Korejci totiž před pár měsíci uvedli, že útok na Evropu se odkládá s ohledem na absenci těch správných motorů.
Osud modelu Genesis, nově známého jako Genesis G80, tedy prozatím nechme poněkud stranou. Místo toho se soustřeďme na onen odklad, jehož pravé důvody možná budou někde trochu jinde než pod kapotou. Jistou nápovědou jsou nám v tomto slova Scotta Granta, operačního šéfa korejské značky v Austrálii. Ten totiž uvedl, že automobilka je překvapena novinkami, jimž v souvislosti s luxusní divizí musí čelit.
„Naučili jsme se řadu nových věcí, pokud přijde řeč na různé požadavky. Jednou z nich je, že dle dealerů a jejich prodejců jsou zákazníci toužící po luxusních vozech mnohem náročnější klientelou než lidé, kteří kupují i20 nebo Accent. Říkají totiž, že za dobu, co s nimi stráví, mohli prodat i pět i30,“ popisuje situaci Grant. A dodává, že dosud prodejci byli zvyklí na zákazníky, kteří přijdou a vědí, co chtějí, což ve výsledku i koupí.
„Ale klientela luxusních vozů se vrátí klidně i třikrát, přičemž stráví hodiny u toho a hodiny u tohohle, a požaduje i zapůjčení vozu na víkendu kvůli otestování. Pro mnoho dealerů je tohle něco zcela nového. Není proto divu, že takovým chováním byli překvapeni.“ Není to ovšem jen prodej, kde má značka jisté potíže, dále se totiž musí zlepšit i poprodejní péče.
„Pokud lidé utratí více než dva miliony korun za vůz, pak očekávají jistou úroveň služeb, ale my jim ji pravděpodobně nyní nedokážeme poskytnout, což je pro nás další novinka,“ dodává Scott. Ač přitom zmiňuje, že Hyundai se na uvedení luxusní divize pečlivě připravovalo, podobné požadavky prodejce evidentně zaskočily. „Nemáme tedy iluze o tom, že bude náročné do tohoto segmentu vstoupit.“
Nejspíše i proto Korejci již dříve zmiňovali, že je nyní nezajímají ani tak prodejní čísla, jako spíše zavedení značky na trhu. Na tom australském mají prodeje plně odstartovat v březnu příštího roku, přičemž centrála rozhodla, že modely Genesis budou dostupné pouze u 30 dealerů z celkových 165. Ve všech vybraných showroomech přitom dojde k nemalým změnám.
Pokud si tedy vše dosadíme do správných souvislostí, pak dané obtíže mohou být tím pravým důvodem, proč se expanze značky Genesis do Evropy momentálně odkládá. Koneckonců, zákazníci ze Starého kontinentu jsou považováni za ty nejnáročnější, což musí Korejci brát v potaz. Nyní tak nejspíše chtějí nejprve dosáhnout působivého renomé u méně zhýčkaných klientů, než si vezmou na paškál ty evropské.
Luxusní divize Genesis má tak trochu potíže, prodejci korejské značky totiž nejsou zvyklí na náročnější klientelu
Zdroj: Car Advice poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024 - Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024 - Bentley po zrušení přechodu jen na elektromobily zkouší jinou cestu, i se spalovacími motory eliminuje 93 procent emisí
25.10.2024 - VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024 - I v pekle občas sněží, Nizozemsko pod tlakem ruší denní povinná hlášení zaměstnanců o tom, čím jezdí do práce
25.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 07:04 - petr_riha
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis