Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Geely pochybně kupuje výrobce tradičních londýnských taxíků Manganese Bronze
2.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Britská média mluví o záchraně zadlužené firmy, pravdou ale je, že odkoupení předcházelo pochybení čínského partnera. Náhoda, nebo plánovaná akce?
Společnost Manganese Bronze Holdings (MBH) z Coventry, pod kterou spadá kromě jiného také dceřiná firma The London Taxi Company, definitivně patří čínskému koncernu Zhejiang Geely Holding Group. Přesněji řečeno nově zřízené britské pobočce Geely UK, která ji získala za něco málo přes 11 milionů liber, v přepočtu kolem 325 milionů korun.
Že výrobce klasických londýnských taxíků skončí pod jednou (čínskou) střechou se švédským Volvem, by ještě před takovými deseti lety patrně hádal málokdo, zase tak překvapivé to ale není. Geely drželo dvacet procent MBH již od roku 2006 a zasadilo se o to, že se spousta komponentů vyrábělo s výrazně nižšími náklady v Číně. Paradoxně právě proto se Britové dostali do problémů ukončených odprodejem.
Těžko říci, zdali šlo o plánovanou diverzní akci Číňanů anebo prostě jen jejich neschopnost dodržet kvalitativní standardy, každopádně pádu MBH významně přispěli. Co se přesně stalo? Loni v říjnu se u posledního modelu TX4, který byl představen v dubnu, objevily vážné problémy s řízením. Několik řidičů zaznamenalo výrazné zvýšení odporu ve volantu a u dvou aut došlo k téměř úplnému zaseknutí. Ačkoli vozy neměly žádnou nehodu, po stížnostech byla Manganese Bronze Holdings nucena stáhnout z provozu 463 potenciálně nebezpečných aut.
Technici při prohlídce zjistili, že problém způsobuje špatná převodka řízení s posilovačem, pocházející od čínského dodavatele, shodou okolností patřícího pod automobilku Zhejiang Geely Holding Group. Již předtím těžce ztrátové Manganese bylo na kolenou. Firma byla nucena přepustit velkou část zaměstnanců a dostala se pod nucenou správu řízenou společností PricewaterhouseCoopers. Zbytek už znáte. Manganese Bronze každopádně bude žít dál.





Manganese bylo ve ztrátě kolem 4 milionů liber, také proto jej Číňané získali relativně levně
Zdroj: The Telegraph
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 2 hodinamiVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před 4 hodinamiČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
před 5 hodinamiV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
před 7 hodinamiPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva