Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Frankfurtský autosalon dostal asi poslední ránu, s jeho návratem už nepočítejme
24.9.2019 | Petr Prokopec
Už tak rozpačitý dojem z letošního Frankfurtu korunovalo to poslední, co jej ještě mohlo zachránit - zájem návštěvníků. Také ten byl prachbídný, návrat za dva roky je tak velmi nepravděpodobný.
Již nějakou tu chvíli naznačujeme, že zlatý věk autosalonů je u konce. Doba se zkrátka změnila a lidé se stále více spokojují s virtuálními dojmy z toho či onoho. Jakkoliv se tedy těší na odhalení té či oné novinky, samotnou prezentaci si chtějí užít spíše z tepla domova, než aby vyrazili na několik set kilometrů dlouhou cestu, která je drahá a nekomfortní. Jasně patrné to bylo letos ve Frankfurtu, o kterém jsme už psali, že se přinejmenším jako slavná mezinárodní auto show možná letos konal naposledy.
Tehdy jsme zmiňovali, že rozpačitý dojem může ještě spravit zájem z řad „fyzických návštěvníků”, ani ten se ale nedostavil. Finální účet říká, že na letošní Frankfurt dorazilo pouze 560 tisíc lidí, což je opravdu málo i ve srovnání s předchozím ročníkem, kdy show navštívilo 810 tisíc návštěvníků. A je to rovněž citelný pokles oproti roku 2009, kdy do hesenské metropole dorazilo zhruba 850 tisíc lidí. V té době se přitom svět nacházel v těžké ekonomické recesi a řada lidí si aktivity jako návštěvy autosalonů odpustila. Přesto však byla účast o více než třetinu vyšší, než tomu bylo v letošním roce, kdy je na tom svět ekonomicky velmi dobře
Nezájem lidí pramení i z nezájmu automobilek, výstavní plocha se zmenšila o 16 procent. Kupříkladu hala 7, která běžně byla vyhrazena italským automobilkám, tentokrát zela prázdnotou. Respektive se v ní nacházeli pouze dělníci a vysokozdvižné vozíky, a to z důvodu příprav další akce. Řada lidí tak vůbec neměla důvod na autosalon chodit, třeba fanoušci Ferrari by tam neviděli vůbec nic.
Nyní je otázkou, co se stane dále. Když se podíváme na konkrétní jména vystavovatelů, jež na autosalonu chyběla, najdeme mezi nimi hlavně francouzské značky. Loni v Paříži pak pro změnu absentovali spíše Němci. Jak se tedy zdá, střídající se motor show začíná dostávat spíše lokální charakter. Je proto dost možné, že napříště se organizátoři budou soustředit už jen na odhalování domácích pokladů před domácím publikem. A jakákoliv účast ze zahraničí bude jen bonusem.
Stejně tak se ale může stát, že Frankfurt a Paříž zaniknou úplně. Automobilky totiž již hezky dlouho zmiňují, že přítomnost na autosalonech pro ně už nemá žádný přínos. Kromě vysokých nákladů se totiž musí dělit o pozornost s konkurencí. Není tedy překvapivé, že spíše začínají volit své vlastní akce, které je vyjdou levněji a snadno si tak ukradnou svých 15 minut slávy. A že peněženku otevřou jen v případě Ženevy, která se vůči změnám zdá být imunní. Zatím.
Oproti předloňskému roku letos ve Frankfurtu chyběla pětina výrobců i třetina publika. Není tedy překvapivé, že se začíná mluvit o definitivním konci show
Zdroj: Internationale Automobil Ausstellung
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 6 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 7 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 9 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 10 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva