Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Francouzské auto s téměř půlmilionem km na prodej existuje. Vypadá docela fit, nestojí skoro nic
19.6.2023 | Petr Miler
Když někdo řekne, že francouzská nebo italská auta nevydrží, jejich fandové odpoví: „Předsudek!” Jenže statisticky i empiricky jsou vysoké kilometrové nájezdy u některých značek opravdu neobvyklé a člověk se pak musí podivovat už nad takovýmto Citroënem.
Hodně ojetým autům se věnujeme pravidelně, protože vysoké kilometrové nájezdy jsou podle nás nejlepším znakem dlouhé výdrže. Logika za tímto tvrzením je jednoduchá - pokud nějaké auto „drží”, majitel s ním jezdí a jezdí. A pokud ne, tak ho spíše opravuje a dříve nebo později prodá. Až se dostane do situace, kdy o něj přes stále relativně nízký kilometrový proběh nikdo nemá zájem, protože cena jeho dalšího provozu je příliš vysoká na to, aby jej někdo chtěl byť za velmi nízkou cenu.
Statistiky jako ta výše odkazovaná naznačují, že s nájezdy na tom všechny značky a modely aut nejsou stejně. Dá se pochopitelně čekat, že se Škodou Fabia se bude jezdit méně než s BMW 5, ale pokud jde o vozy stejných tříd a obvyklého využití, jen jiných značek? Tam už je podobné srovnání zcela relevantní.
Někteří na podobné statistiky reagují tím, že hodně ojeté auto se najde u prakticky každé značky a typu. Jenže není to pravda, ani optikou extrémů si nejsou jednotliví výrobci ani za mák blízcí - pokud vám ukazujeme nějaké hodně jeté auto, je obvykle německé, znovu německé, švédské nebo japonské. Takových vozů je navíc na trhu obvykle stabilně hodně, u jiných značek ale obvykle nejsou žádná.
Nejsme „rasisté”, a tak i na taková auta čekáme. A někdy se objeví, ukázali jsme vám třeba hodně jeté Hyundai nebo značně „olítaný” Fiat. Korejská auta s vysokými nájezdy, řekněme okolo půl milionu km, už se vídají, ta italská jsou ale téměř neexistující věcí. A to samé platí po autech francouzských, přesto se i takové občas najde.
Konkrétně dnes budeme hovořit o Citroënu. Pokud se podíváte na všechny ojetiny této značky v Evropě, najdete nyní v prodeji jen hrstku aut s nájezdy okolo půl milionu km. Pokud mezi nimi pomineme nesmysly, překlepy a dodávky, najde se jen pár strojů, obvykle vyřazené taxíky. Na jedno auto s obvyklejším využitím a vyšším nájezdem ale narazíte - kombík C5 z roku 2010.
Ne že by tedy jezdil zase tak moc, ale jezdil dlouho - za 13 let v rukou jediného majitele urazil skoro 438 tisíc km. V průměru asi 37 tisíc km ročně skutečně není extrém, ale není to ani málo a Citroëny s takhle vysokým číslem na tachometru za jakkoliv dlouhou dobu k vidění nebývají. Tento to dotáhl až ke zmíněné cifře a ztratil při tom téměř veškerou svou hodnotu - vůz se dnes prodává jen za 2 500 Eur, tedy asi 59 tisíc korun.
Je to jinak docela obvyklá C5, kombík s motorem 2,0 HDi (a manuální převodovkou!), který podle prodávajícího stále nabídne 136 koní. Zajímavé je, že nepůsobí úplně špatně, zejména interiér je velmi zachovalý. A také technika je prý fit, máme-li věřit prodávajícímu. Zda o takový stroj mít zájem, je otázkou - že toho hodně najel, může být důvodem věřit i další výdrži. Anebo je na posledním tažení. O to tu ale nakonec nejde, chtěli jsme vám spíš ukázat něco, co se příliš nevidí. Jak vidno, i Citroën se skoro 500 tisíci km „může vzniknout”, nic obvyklého to ale ani po dnešku není a patrně ani nebude.









Průměrný roční nájezd tohoto auta není extrémní, protože jej ale první majitel vlastnil 13 let, dotáhl to s ujetými km docela daleko. U Citrënů - a francouzských aut obecně - je už to rarita. Foto: Lowes Biler, publikováno se souhlasem
Zdroj: Lowes Biler@Mobile.de
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Někdo nacpal do rodinného VW motor z policejního Passatu. Stvořil skrytou zbraň se stovkou za 4,8 s, teď ji prodává
26.3.2025Nová verze Audi A5 vás chce připravit o víc peněz, litry v zavazadelníku i iluze o německých prémiových autech
26.3.2025Kvůli clům na auta z Číny budeme propouštět a zastavovat výrobu, říká šéf Seatu. I to způsobují nepromyšlené kroky EU
26.3.2025Toyota zastavila stavbu továrny na baterky kvůli nezájmu o elektrická auta, už tak skromné plány znovu snížila
27.3.2025Porsche za cenu Octavie od Xiaomi je z jedné vody načisto nejbezpečnější čínské auto historie, je to další špatná zpráva pro Evropu
27.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07