Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Francie chce dorazit tamní trh s auty, pod kotlem elektromobilů ještě přitopí
12.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Větší subvence elektromobilů, miliony dobíjecích stanic a tisíce větrných elektráren na pobřeží chce v budoucnu ve Francii vidět ministryně Ségolène Royal.
Francouzská ministryně ekologie, udržitelného rozvoje a energetiky Ségolène Royal nastínila budoucnost automobilového světa ve Francii, a to konkrétně představením finálního návrhu zákona o „energetickém přechodu”. Francouzská vláda bude zkoušet ještě větší sílu na to, co se jí nedaří stávající silou - náplň tohoto zákona je další podpora obnovitelných zdrojů energie, včetně dopravy.
Pro automobilisty v Hexagonu to znamená zejména další podporu elektromobilů, která už nyní ve Francii dosahuje absurdních výšin - na jeden elektromobil, resp. vůz s emisemi do 20 g CO2/km, se vážou subvence ve výši 6 300 eur (téměř 170 tisíc korun), a to nepočítáme s eurounijními superkredity, které prodej takového vozu činí lákavým pro automobilky. Přesto se elektromobilům ve Francii dlouhodobě nedaří, letošní rok dokonce musí dohánět ten loňský, i když byl prodejům elektromobilů předpovídán masivní růst a dotace jsou stále vyšší.
Další podpora elektromobilů má být navíc k těm stávajícím nikoliv místo aspoň části nich, a má se zaměřovat na situaci, kdy někdo vymění starý dieselový vůz za moderní elektromobil či jiný ekologicky „šetrný” vůz, tedy například i plug-in hybrid či stroj s palivovými články. Také nebude platit pro celou Francii, ale jen pro místa s horším ovzduším, jako například velká města. Očekávejme odstupňování podobné tomu, podle jakého se určují již existující subvence.
Nové kroky mají jediný cíl - do roku 2030 má podle ministryně Royal být 15 % všech cest po francouzských silnicích vykonáno za použití stoprocentně obnovitelných zdrojů energie. To jsou zejména elektromobily, ať už na baterky či s palivovými články, ale také vozy spalující vodík nebo bioplyn. Konkrétně pro podporu vozů, které se dají „natankovat” ze zásuvky, chce ministryně do roku 2030 ve Francii mít sedm milionů dobíjecích míst. To je cíl přinejmenším velmi ambiciózní, pokud ne zcela nereálný - v současnosti je ve Francii jen necelých 3 300 dobíjecích míst.
S těmito snahami nutit občanům něco, co sami nechtějí, trochu kontrastuje úprava plánu týkajícího se státního vozového parku. Původním cílem bylo, aby polovina všech aut ve státních službách byly elektromobily. Nově to už budou moci být nejen elektromobily, ale také plug-in hybridy a podobně „čistá” auta. V případě menších samosprávních celků, které provozují více než dvacet vozidel, bude muset být 20 % těchto aut, tedy nejméně čtyři elektromobily nebo plug-in hybridy.
Plány Ségolène Royal však nezahrnují jen automobily. Do roku 2030 chce mít také na francouzských pobřežích čtyři tisíce větrných elektráren. A to i přes probíhající spory o ceně takovéto čisté energie a o tom, že je stejně potřeba mít zálohu ve formě tepelných elektráren pro dny, kdy vítr nefouká.
Kdyby bylo prvního dubna, asi bychom se zasmáli. Jak vidno, nejen Brusel se vyznačuje úředníky zcela odtrženými od reality - Paříž na tom není o moc jinak. Přístup „co nejde silou, půjde ještě větší silou” jednou musí narazit na odpor, který nezvládne - zatím vcelku neškodné příklady již existují. Přejme občanům Francie, ať se tak stane co nejdříve, s o to menšími následky se pak budou muset potýkat.
Francouzská ministryně Ségolène Royal nastínila budoucnost energetiky ve Francii...
... ta zahrnuje "stoprocentně obnovitelné zdroje", tedy vodík, bioplyn i elektřinu
Zdroje: Blog Automobile, ChargeMap
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 8 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 10 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva