Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Formule 1 už míří i do Iránu, Red Bull v ní ale setrvá jen s motory Audi
6.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další asijská země touží po chřadnoucí královské motoristické disciplíně. Dietricha Mateschitze pak více než francouzské lákají německé agregáty.
Prakticky každý náš článek, jenž zmiňuje současnou či minulou sezónu Formule 1, není laděn v příliš pozitivním duchu, při snaze reflektovat aktuální vývoj ale nemáme příliš na výběr. Ten nejde ani tak od deseti k pěti, jakožto spíše od nuly do záporných hodnot. V tomto směru ostatně jako potvrzení stačí jen některé výroky Bernieho Ecclestona, který by kupříkladu rád uspořádal šampionát jen pro ženy. A takový Ázerbájdžán vidí jako důstojnou náhradu za Monzu.
Jen přesunem na městský okruh v Baku ovšem rošáda v bývalé královské motoristické disciplíně skončit nemusí. Momentálně totiž zaznívají hlasy z Iránu, že by šampionát klidně mohl zamířit také do této asijské země. Podle Masouda Soltanifara, který má na starosti oddělení spravující kulturní odkaz země, má totiž Formule 1 v Iránu „skvělou budoucnost“. Do kapsy pak dané lokaci nahrává i fakt, že se nachází jen pár kilometrů od Dubaje a tedy i okruhu v Abú Dhabí.
Pořádání šampionátu v tak blízkých zemích by v rámci publika nemuselo být problémem, v případě stěhování celého cirkusu by pak šlo o nemalou výhodu. Nic ovšem není tak snadné, jak se na první pohled může zdát. Zaprvé je tu ten fakt, že na ostrově Qeshm, kde by se závody měly odehrávat, stále ještě nestojí okruh, dokonce nejsou k dispozici ani vizualizace.
Dále můžeme namítnout, že Irán nemá v kapse smlouvu s Bernie Ecclestonem a navíc musí počítat s případným odporem pořadatelů Velké ceny Bahrajnu, kteří prý mají právo „veta“ v rámci nových lokací v asijských zemích. A kromě toho, kalendář na příští rok je již prakticky obsazený, i když v tomto směru by tučný balík peněz dokázal zvrátit ledacos.
Uvidíme tedy časem, jak se celá záležitost vyvrbí. Jisté je prozatím jen tolik, že Irán má co nabídnout hlavně v případě počasí, neboť v zemi trvá zima jen velmi krátce a navíc není příliš chladná. Tamní závody by se tak klidně mohly odehrávat na začátku či na konci sezóny, pokud by ta skutečně byla prodloužena na 25 podniků.
Tím s dohady končíme, tedy alespoň stran nové lokace. Nebyl by to ale ten správný report o Formuli 1, kdybychom nezmínili také nářek Red Bullu. Bývalí mistři z let 2010-2013 totiž stále mají problémy s dodavatelem motorů a pokrok zjevně nelze čekat ani tento víkend ve Španělsku. Šéf týmu Dietrich Mateschitz tak prý začal jednat s Audi.
Ač taková informace nezní příliš pravděpodobně, jako první s ní přišel Luca di Montezemolo. Bývalý šéf Ferrari by přitom nemluvil jen tak do větru, kdyby na tomto šprochu nebylo alespoň trochu pravdy. Montezemolo přitom dodal, že „rudí býci“ dokonce chtějí šampionát opustit, pokud se jim nepovede Audi přesvědčit.
I v tomto případě bude zajímavé sledovat, jak se vše vyvine. Dost možná ale hledíme na skutečný počátek konce Red Bullu a Renaultu v F1. Příliš totiž nevěříme faktu, že Audi skutečně do F1 vstoupí, byť jen jako dodavatel motorů. Francouzi pak pro změnu hledají způsob, jak by šampionát mohli opustit, čemuž případná ztráta Red Bullu coby klíčového partnera jen vybízí...
Na iránském ostrově Qeshm zatím najdeme hlavně písek, případně pak kozy. Zakrátko by zde ovšem mohl stát okruh Formule 1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva