Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford ztratil šéfa sportovního oddělení, Capito odchází do Volkswagenu
30.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německému koncernu Volkswagenu se podařilo protáhnout na svou stranu Josta Capita, nejdůležitějšího muže sportovního oddělení Fordu.
Pokud pozorně čtete tyto stránky, speciálně pak informace týkající se Fordu, patrně vám neušla nedávná zmínka o třetí generaci Focusu RS a lidech kolem něj. Zmiňoval jsem se tehdy o chlápkovi jménem Jost Capito, dosud nejvyšším šéfovi fordí sportovní stáje Global Performance Vehicles. Vzpomínáte? Tak po jedenácti letech je, zdá se, jeho kariéra u modrého oválu u konce. Tvrdí to alespoň britský Autocar.
Jost Capito je před běžnou veřejností zcela nenápadnou figurkou, ale ve světě motorsportu platí za jednoho z nejzkušenějších mužů v branži. Stojí za to zopakovat si alespoň stručně jeho životopis. V 80. letech pět let v divizi M GmbH na oddělení vývoje motorů. Poté sedm let šéfem motorsportu automobilky Porsche, člen týmu stáje F1 Sauber a od roku 2001 u Fordu. Nejdříve šéfoval pouze evropské sportovní divizi Team RS, ale jeho schopnosti nemohly uniknout vedení ve Spojených státech, a tak byl pověřen také vedením americké skupiny SVT (Special Vehicle Team).
Capito ukončí spolupráci s Fordem příští měsíc a od 1. května nastupuje na místo šéfa Volkswagen Motorsport. Židli mu musel uvolnit další zkušený manažer Kris Nissen pracující na své pozici od roku 2003. V koncernu VW zůstane jednou nohou coby externí poradce.
Kdo nahradí Capita na postě ředitele Global Performance Vehicles, je momentálně nejasné. Ford i Volkswagen nešetří zdvořilostními diplomatickými nótami, takže jaké byly skutečné důvody odchodu a výměny, můžeme jen hádat. „Chtěli bychom poděkovat Jostovi Capitovi za jeho přínos při vývoji výkonných vozů Fordu a našemu oddělení motorsportu,“ prohlásil oficiálně Ford.
Z toho pochopitelně nelze moc dobře zjistit, co všechno stihl Capito udělat pro Ford při vývoji nové generace Focusu RS, nepochybně však dohlížel na vývoj nového Focusu ST, který bude oficiálně uveden ještě letos. A co jeho příchod znamená pro příznivce Volkswagenu? I to je poněkud zamotané. VW totiž neprozradil, zdali se bude Capito podílet pouze na vývoji závodních speciálů, anebo jestli ovlivní i sériové modely.






Focus RS druhé generace je Capitovo dítě, ten další už nebude
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 10 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 11 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
dnesBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
dnesNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva