Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford vynechá letošní autosalon v Paříži. Šetří, ale vymlouvá se na načasování
6.2.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Evropský Ford přijímá další úsporná opatření a půjde až tak daleko, že vynechá i jeden z největších světových autosalonů. A má pro to svérázný důvod.
Není ničím zase tak výjimečným, pokud si některá ze známých automobilek odpustí účast na tom či onom autosalonu. Na některých už chybělo a bude chybět Mini, podobné a zatím z větší části nenaplněné plány má také Volvo. Tyto dvě značky v tom nejsou samy, přesto se podobné scénáře naplňují obvykle v případě úzkoprofilových značek s menším portfoliem nebo u výrobců se specifickou prodejní strategií. A když už se to stane, nezřídka je třeba ještě kombinace se sice významným autosalonem, ale konaným v místech, která pro tu či onu firmu klíčová.
Nic ze zmíněného ale nezapadá do právě ohlášené neúčasti Fordu na autosalonu v Paříži, i když... Pařížský autosalon je jednou ze dvou největších evropských autoshow roku a jedna z pěti, maximálně deseti nejvýznamnějších takových událostí na celém světě. A Ford chce prodávat auta prakticky všem a všemi kanály. Jenže Evropa pro něj už chvíli klíčová prostě není.
Je to vidět v prvé řadě na kvalitě či spíše „neevropské orientaci” produktů značky. Mondeo i Focus jsou auta pro všechny pro nikoho a podle toho v našich testech dopadla. A mají i jiné problémy, Focus nedávno 2015 selhal v losím testu a Mondeo má potíže s nadváhou. Není tedy divu, že evropské prodeje Fordu se za poslední dekády propadly o desítky procent a zatímco kdysi mohl Focus soupeřit o post nejprodávanějšího auta v Evropě s Golfem a Mondeo se vyhřívalo v nejlepší desítce, dnes je Ford rád, když se o čelo pere alespoň Fiesta a Focus je kdesi v hloubi top 10.
Řešení těchto patálií volá především po kvalitnějším produktu, Ford ale raději půjde cestou úspor. Právě do těch neúčast v Paříži zapadá nejlépe a pouze zdvihnout obočí můžeme nad oficiálním důvodem - prý čas konání tohoto autosalonu dobře nezapadá do kalendáře odhalování fordích novinek. „Je to věc výběru správného místa a způsobu odhalení vašich novinek. A Paříž netrefila to správné místo,” řekl mluvčí značky.
To je samozřejmě nesmysl, Ford odhaluje ročně spoustu novinek, vesměs beztak mimo autosalony a i těch významných je tolik, že jsou skoro každý měsíc. A Američané nechyběli ani na CES v Las Vegas nebo na Mobile World Congress ve španělské Barceloně. Automobilka prostě v Evropě šetří a „Paříž” by pro ni byla zřejmě příliš drahá. Ian Fletcher z IHS tomu správně lakonicky poznamenal: „Pro některé výrobce je stále složitější ospravedlnit výdaje na podobné akce.”
Ano, autosalony jsou dnes více věcí prestiže, jenže pokud chce Ford najít cestu zpět k soubojům s nejlepšími, těžko si může dovolit zcela chybět na takovém autosalonu, jako je ten pařížský. Podobné kroky budou jen dále dokazovat, že Evropa je pro Ford druhou kolejí. A na druhou kolej nejlepší vlaky nikdo neposílá...
Přítomnost Fordu na autosalonu jako je ten pařížský byla dosud zcela samozřejmá. Už není
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva