Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford vybral hrstku lidí, jimž dovolí koupit nové GT. Nedělá si tím medvědí službu?
1.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modrý ovál už ví, kdo komu dovolí na jeho účet převést více než 11 milionů korun za kupé osazené přeplňovaným 3,5litrovým šestiválcem.
Prakticky celý letošní rok se zabýváme omezenou dostupností Fordu GT. Modrý ovál uvedl, že během příštích dvou let vyrobí pouze 500 exemplářů tohoto stroje, čímž se značka dostala do neobvyklé situace - eviduje totiž mnohonásobně větší zájem. Z toho důvodu se rozhodla přikročit k praktikám Ferrari a zákazníky vybírá podle jejich loajality, obsahu garáže a sociálního statutu.
Automobilka uvedla, že v první vlně obdržela zhruba 10 800 žádostí, z nichž posléze vykrystalizovalo 6 505 vážných zájemců. Mezi nimi pak Ford vybíral ty, kteří budou mít to štěstí a budou moci převést na účet modrého oválu minimálně 450 tisíc dolarů (cca 11,06 milionu korun). Daná selekce je přitom u konce, neboť v minulém týdnu dostali všichni zájemci e-mail.
Pouze v případě pěti set ovšem došlo ke schválení, přičemž mezi vybranými figuruje skotská zpěvačka Amy MacDonald či kanadský DJ Deadmau5, civilním jménem Joel Zimmerman. Oba dva jsou přitom fanoušky rychlých vozů, což dávají jaksepatří najevo právě na sociálních sítích. Je proto logické, že Ford doufá v publikaci řady fotek a dalších materiálů, v nichž bude GT v souvislosti s nimi figurovat.
Dále se již vyvolenými a odmítnutými nebudeme zabývat, na samotnou omezenou sérii si ovšem ještě posvítíme. Internetem aktuálně začínají kolovat názory na to, že Ford dělá chybu, když nenabízí více exemplářů. Exkluzivita totiž prospívá značkám jako Ferrari, v případě modrého oválu by ale mohla zafungovat kontraproduktivně.
Ford je vnímán jako mainstreamová automobilka, jejíž model GT by měl být pro každého pracujícího tatíka stimulem pro ještě náročnější každodenní dřinu. Pokud by pak v takovém zápřahu vydržel ještě několik málo měsíců, mohlo by jeho úsilí být korunováno právě koupí supersportu s přeplňovaným 3,5litrovým šestiválcem.
Jak jsme ovšem naznačili výše, k tomu nedojde, alespoň ne v příštích dvou letech, navíc i pozdější servisní péče bude mít daleko k běžné. Nové GT tak skončí spíše v klimatizovaných garážích, než abychom jej často vídali na silnicích či okruzích. Tím se kupé výrazně liší od předchozí generace osazené 5,4litrovým osmiválcem, jíž během dvou let vzniklo více než čtyři tisíce exemplářů.
S ohledem na tyto rozdíly v produkovaném množství se proto každý ptá, co za omezením výroby nového GT stojí. Mluví se totiž nejen o zachování exkluzivity, ale také o prodělku, jenž značku v souvislosti s každým kusem čeká. Čím menší tedy produkce bude, tím méně financí bude modrý ovál tratit.
Dále se spekuluje o navýšení produkční kvóty po oněch dvou letech, kdy by Ford dal do placu další sérii, ovšem již početnější. Musíme však znovu zdůraznit, že jde jen o dohady, které nemusí mít reálný základ. Pravý důvod může být zcela jiný a modrý ovál jej dost možná nakonec nikdy neprozradí.
Zatímco 500 lidí dostalo příležitost si nový Ford GT pořídit...
...více než šesti tisícům lidí modrý ovál tuto možnost odepřel
Je přitom otázkou, co za omezenou dostupností nového GT skutečně stojí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 37 minutami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 2 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 4 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva