Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford prý po novém Focusu RS eviduje silnou poptávku, přesto s výrobou váhá
9.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modrý ovál říká, že nový Focus RS vyrobit chce, mnoho konkrétního proto však zatím nedělá. Do roku 2017 jej tak možná ve výrobě neuvidíme.
V poslední době se může zdát, že jsme si automobilku Ford vybrali jako terč veškeré kritiky. Pravda je ovšem taková, že pouze komentujeme kroky a rozhodnutí, nad kterými nezřídka zůstává rozum stát. Zvláště pak nechápeme zdlouhavý příchod nového Mondea, které kromě Spojených států již zamířilo i do Chile. Evropa se sice má dočkat letos na podzim, takových slibů tu již bylo mnoho. A i kdyby nyní doznaly naplnění, stále se bude jednat o vůz, který se za oceánem začal prodávat již před třemi roky.
O novém Mondeu však dnes řeč nebude, místo toho se zadíváme na třetí generaci Fordu Focus RS. Zmatků se ovšem ani v tomto případě nezbavíme. Jak jsme totiž mohli poinformovat o víkendu, podle šéfa evropské divize Stephena Odella „není o čem mluvit“. To nepochybně znamená, že na příchod vrcholného hot hatche můžeme v dohledné době zapomenout. A dočkáme se jej vůbec? Podle provozní šéfky modrého oválu Barb Samardzich možná ano - ta naznačila, že Focus RS je ve fázi zvažování a vývoje.
„Dnes vám nic nemůžu potvrdit, ale řekněme, že je zde silná poptávka. Tedy něco, co nás nutí tento vrcholný model vyrobit,“ uvedla k dané záležitosti Samardzich. Její slova vzápětí nepřímo potvrdil mluvčí Fordu, podle něhož má značka „minulost bohatou na modely RS a tak nemůže nechat konkurenci, aby jí překonala“. Máme tak být v klidu, neboť šéf designu Martin Smith a jeho tým jsou plně soustředěni na budoucí sportovní modely automobilky.
Tato slova přitom naznačují mnohé, nikoliv pouze to, že u evropského Fordu zjevně levá ruka neví, co činí ta pravá. Zároveň ale začíná být možné i to, že v této generaci, která se do důchodu chystá v roce 2017, již nový Focus RS nevznikne. Pokud totiž ještě nepadla oficiální zelená, sotva se může mluvit o pořádném vývoji. A to ani nezmiňujeme testování, prezentace, marketing či přípravu na samotnou výrobu, která také nějaký čas zabere, Fordu obzvlášť.
Na druhou stranu, verze RS se vždy objevila v závěru životního cyklu standardního Fordu Focus. Je tedy možné, že modrý ovál to stihne i tentokráte, přičemž pokud se tak stane, pak novinka s největší pravděpodobností použije 2,3litrový čtyřválec EcoBoost, který byl vyvinut pro základní provedení modelu Mustang. V jeho případě ovšem výkon činí 309 koní, zatímco u Focusu RS by vylétl někam k 350 koním.
Tato síla by přitom měla směřovat pouze na přední kola, čímž chce značka udržet na uzdě hmotnost i cenu, jež se má pohybovat okolo 25 000 GBP (cca 825 tisíc korun). V té chvíli samozřejmě bude muset sáhnout po elektronickém diferenciálu, mimo něj je ovšem ve hře i dvouspojková převodovka Powershift. Její užití však momentálně prochází interní debatou, proto zatím počítejme jen s manuálem.
Jak jsme ovšem zmínili výše, stále není jisté, že nový Ford Focus RS bude. Jistotou je totiž prozatím pouze inovovaná verze ST, která má do prodeje dorazit letos v létě. Oproti předchozímu provedení chce přitom nabídnout hlavně působivější design, výkon dvoulitrového motoru EcoBoost zůstane na 250 koních. Současné s ní pak dorazí i dříve avizované dieselové provedení.
Druhá generace Fordu Focus RS byla opravdu působivým nástrojem na klikaté okresky. Ta třetí ale možná vůbec nevznikne
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 4 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 5 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 7 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 8 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva