Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford se snaží zbavit svých nepříliš chtěných elektromobilů tak zoufale, že je vnucuje i vlastním zaměstnancům
6.7.2024 | Petr Prokopec
Je fascinující, kolik medvědích služeb jsou výrobci aut ochotni elektrickým vozům ještě udělat. Je tak těžké vidět, že jde o zboží, které se nedokáže samo prosadit, a každý doping, který je mu dopřán, jeho pozici na trhu ve výsledku jen komplikuje?
Za první letošní půlrok prodal Ford ve Spojených státech 44 180 elektromobilů. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku jde o 72procentní vzestup, což zní jako skvělý výsledek, ale jen dokud si ho nezasadíme do širšího kontextu. Však si stačí vzpomenout na někdejší plány firmy, která nedávno plánovala, že za rok 2023 prodá minimálně 400 tisíc elektrických aut. V roce 2026 pak dokonce chtěla dosáhnout na dvoumilionovou metu a čistě spalovací vozy vůbec v nabídce Fordu už tou dobou vůbec neměly figurovat.
Tyto plány jsou již minulostí, teď už i evropská divize v květnu potvrdila, že spalovací jednotky budou na evropských trzích k dispozici i během příští dekády. Některá předchozí rozhodnutí jsou ale prý přesto nezvratná. Takový Focus tedy ještě letos skončí a jeho místo mají zaujmout především elektromobily a plug-in hybridy, do kterých Ford investoval opravdu mnoho. A tak se právě jejich prodeje pokouší nafouknout, jak to jen jde.
Soustředit se dnes budeme hlavně na americký trh, kde Tesla jen za druhý letošní kvartál prodala desetkrát víc elektrických aut (443 956 ks) než modrý ovál za celých šest měsíců. V důsledku toho se Ford rozhodl bateriový pohon tlačit všemi prostředky. První na mušce se ocitli lépe situovaní zaměstnanci firmy v manažerských pozicích, jejichž počet jde do tisíců. To je již slušná zákaznická skupina, která při stávajících registracích může prodeje elektrických aut krátkodobě nakopnout klidně o desítky procent.
Ford tedy v interním emailu získaném agenturou Reuters těmto zaměstnancům oznámil, že pokud si chtějí vzít na leasing další auto s firemními výhodami, musí si objednat Mustang Mach-E či F-150 Lightning. Tedy jeden ze dvou elektromobilů, které značka v USA nabízí. Oním dodatečným je přitom míněn druhý nebo třetí vůz v rodině, manažeři si totiž od modrého oválu mohou s výhodami na splátky pořídit jakýkoli počet aut. Ale už ne jakýkoli typ, v tomto je situace podobná jako u německého Mercedesu. A jistě nejen u něj.
Mluvčí automobilky již potvrdil, že k takovému příkazu došlo v historii Fordu vůbec poprvé. Stát za tím má snaha „povzbudit naše zaměstnance, aby při řízení elektrických aut mohli nabýt zkušenosti z první ruky, které následně budou moci sdílet se svými přáteli a rodinou. Tím se jen zvýší povědomí o této nové technologii“. Tedy jinými slovy, značka má pocit, že elektromobily si dalším rozšířením mezi lidmi, kteří je primárně nechtějí, udělají dobrou reklamu. Co se asi jen může pokazit...
Jakkoli se jistě může stát, že někteří elektromobilům dík tomu skutečně propadnou a budou se o jejich přednostech dál šířit, velmi pravděpodobně se častěji stane naprostý opak. Automobilky se zkrátka dál chovají jako slon v porcelánu a „na sílu” tlačí technologii, která je obvykle nekonkurenceschopná ve srovnání s tou, kterou už lidé dobře znají. Ve špatném se jim to vrátilo mnohokrát, poučeny ale zjevně ještě nejsou.
Mustang Mach-E nebo F-150 Lightning, to jsou vozy, které si nyní američtí manažeři Fordu mohou zvolit na splátky jako další auto do rodiny. Jinou volbu už nemají. Foto: Ford
Zdroj: Reuters
Bleskovky
- Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Britové si půjčili všechny Golfy R pro srovnání na letišti. Zdálo se být jasno, VW ale přitáhl šestiválcová překvapení
1.10.2024 - Podívejte se, jak Tesla při záplavách během chvíle shořela v garáži majitele, ač se voda sotva dotýkala podlahy
1.10.2024
Nejnovější články
- Prodeje taxíků Mercedesu zkolabovaly. Firma přišla téměř o celý trh, i když ho fakticky založila a přes 100 let mu vládla
včera - BMW tlačí na EU, aby zrušila vysoká cla na auta z Číny. Nepřinesou nic dobrého automobilce, Německu a ani celé Evropě
včera - Nahé Bugatti Tourbillon je asi jediné porno, na které se můžete dívat v práci, odhalilo i pozadí vývoje
včera - Audi na mrtvém koni cválá přímo do západu slunce, prodeje o desítky procent kolabují v Evropě i v USA
včera - Světovým autem roku 2025 se poprvé může stát „Číňan”, novinky z Říše středu mají skoro polovinu nominací
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 10.05. 06:28 - HondaMan
- Cyklistické vlákno 10.05. 00:04 - Kavis
- Rychlodotazy 10.04. 21:27 - Brus
- Pneu koutek 10.04. 19:48 - abgx1
- BMW Divize 10.04. 11:52 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 10.03. 23:39 - Lachende Bestien
- Benzín bez biosložky (do motorové pily) 10.03. 22:25 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 10.03. 21:20 - Brus