Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford Mustang Shelby GT500: král pony cars má nakonec až 671 koní
28.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Ford může přepsat všechny tabulky s výkonem Mustangu Shelby GT500. Podle oficiálního dokladu SAE nemá jejich chlouba 650 ale 662 hp.
V Evropě si toho všímá jen málokdo, ale ve Spojených státech opět zuří tichá válka o nejvyšší výkon v segmentu tzv. pony cars a opět se jej účastní tradiční hráči - Dodge Challenger, Chevrolet Camaro a Ford Mustang. Koncern Chrysler má k tomuto účelu model SRT8 osazený atmosférickým osmiválcem 392 HEMI o objemu 6,4 litru, výkonu 470 hp (477 koní) a točivém momentu 637 newtonmetrů. Ač jsou to čísla nemalá, z trojice „poníků“ je Challenger daleko nejslabší, ačkoli také nejlevnější za 46 490 dolarů.
Koncern General Motors totiž v případě Camara povolal do služby výrazně těžší kalibr - 6,2litrový osmiválec s mechanicky poháněným kompresorem z Chevroletu Corvette ZR1 s mírně sníženým výkonem na 580 hp (588 koní) a točivým momentem 753 newtonmetrů. V GM jsou si nicméně značně přidané hodnoty pod kapotou vědomi, takže za takto vybavené Camaro ZL1 požadují 54 095 dolarů.
Již proti prvním číslům Shelby Mustang GT500 modelového roku 2013 neměly oba vozy šanci. Ford použil nový 5,8litrový osmiválec s kompresorem s výkonem 650 hp (659 koní) a točivým momentem až 816 newtonmetrů. Oproti Chevroletu Camaro ZL1 je přitom základní cena GT500 jen nepatrně vyšší. Ford chce za Shelby 54 995 dolarů.
Jako kdyby nestačilo, že Mustang nabízí o 12 koňských sil více než Corvette ZR1 (647 k), přestože je za polovic (111 600 dolarů) a zostudí také nový SRT Viper s motorem 8,4 V10 s 640 hp (649 k), dovolil si modrý ovál ještě jednu ránu rukavicí do obličejů svých soupeřů.
Ono se totiž jaksi zapomnělo, že parametry Shelby GT500 z loňského listopadu byly pouze předběžné. Nýní ale Ford drží v ruce oficiální certifikát SAE, který dokládá, že Mustang v nejsilnějším provedení disponuje výkonem 662 hp (671 koňských sil) a točivým momentem 856 newtonmetrů. To jsou hodnoty plně srovnatelné třeba s Lamborghini Murcielago LP670-4, není proto divu, že Ford s hrdostí mluví o nejsilnějším sériovém osmiválci na světě.
Jestli majitelé Mustangů GT500 někdy takovou nálož pod kapotou ocení, je pouze na jejich schopnostech a v kombinaci s tuhou zadní nápravou také trochu na pudu sebezáchovy, každopádně trůn krále třídy pony cars je zase o kousek nedosažitelnější.

















Ta samá čísla pochopitelně platí také pro otevřené Shelby GT500 Covertible
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 11 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 7 hodinamiNěmci poznávají „kouzlo” zelené ekonomiky. Lidé si stěžují na málo dobíjecích stanic, třetinu jich ale nikdo nepoužívá
před 8 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
před 10 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 11 hodinamiBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07