Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford Mondeo míří do propadliště dějin, přípravy nové generace byly zrušeny
4.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zájem o Mondeo je extrémně nízký a i obliba jeho amerického sourozence klesá. Zákazníci prý touží po větších rozměrech, bude tedy z Mondea SUV?
Zdá se, že Ford Mondeo a jeho americký sourozenec, sedan Fusion, došly na konec své životní pouti. Není tomu dávno, co jsme zmiňovali plán související s přesunem do Číny, nyní podle informací Detroit News došlo na zrušení příprav nové generace, která měla dorazit na trh v roce 2020. Pod interním kódem CD542N se jí měl dočkat nejprve model pro severoamerický trh, který je pro Ford nejprodávanějším sedanem ve Státech. Nicméně ani šesticiferné registrace evidentně modrému oválu ke štěstí nestačí.
Podle citovaných zdrojů zevnitř automobilky hodlá Ford ponechat Mondeo a Fusion při životě ještě tři nebo čtyři roky. Co ovšem bude poté, to nikdo neví. Tedy stran faktu, že továrny v mexickém Hermosillu a španělské Valencii se zaměří na výrobu jiných modelů. Mondeo a Fusion pak budou montovány v Číně, zřejmě pouze pod prvním zmíněným názvem, odkud ovšem do Evropy či Spojených států dováženy nebudou.
Mluvčí Fordu celou záležitost nechtěl nikterak okomentovat, již dříve ale naznačil, že oba vozy mají v nabídce automobilky své pevné místo. Nicméně jakkoliv značka předloni prodala ve Státech 265 840 exemplářů, loni v listopadu se dočkala 22procentního poklesu prodejů. O rok dříve byl přitom pokles v daném měsíci 11procentní. Je tedy evidentní, že zájem klesá v zámoří, v Evropě je pak již delší dobu na absolutním minimu - ve zmiňovaném listopadu po něm sáhlo pouhých 3 972 zákazníků. Pro srovnání, takový VW si za totéž období pořídilo skoro 16 000 lidí.
Není tedy ve výsledku překvapivé, že Ford zvažuje, jakou budoucnost pro Mondeo a Fusion přichystá. Zrušení příprav nové generace nemusí znamenat definitivní konec, nicméně v podobě, v jaké je známe, se tyto vozy nejspíše již nevrátí. Nový šéf značky Jim Hackett totiž uvedl, že zákazníci chtějí „větší siluetu“. Nicméně s nárůstem rozměrů by nevyhnutelně bylo spojeno i navýšení spotřeby, což prý Ford nedopustí.
Kromě toho, s většími proporcemi by především Fusion začal zasahovat do portfolia modelu Taurus. Jeho výroba má sice být na sklonku letošního roku ukončena, pročež by jeho nahrazení kdysi menším příbuzným dávalo smysl, nicméně oba vozy jsou zhruba stejně staré. Pokud tedy Ford nevidí budoucnost u modelu, který se již neprodává zrovna dobře, pak jej jistě nenahradí jiným, který by čekal stejný osud.
Dále tu máme tu skutečnost, že se sedany obecně je spojena jen malá marže, přičemž daný segment trhu jako takový stagnuje či klesá. Oproti tomu roste zájem o crossovery a SUV, a tak by se možná Fusion mohl vrátit jako zástupce této části trhu. Došlo by tak k naplnění zákaznických tužeb, Ford by vydělával více, což by kompenzovalo vyšší spotřebu a emise, a zároveň by daný model nestáhl zcela z trhu.
Zda k naplnění tohoto scénáře dojde či nikoliv, to je zatím otázkou. Nicméně je téměř jisté, že pokud by Ford tuto transformaci uskutečnil, pak se bezesporu bude týkat pouze americké varianty, Mondeo by tak definitivně zmizelo v propadlišti dějin. Respektive by bylo spojeno pouze s čínským trhem. Vrátit by se pak samozřejmě mohlo ve chvíli, kdy by se změnily zákaznické trendy a sedany by opět vzrostly v oblibě. A to nelze příliš očekávat. Vypadá to, že Mondeu, kdysi jednomu nejprodávanějších vozů Starého kontinentu, Ford právě zasadil ránu z milosti...
Ford Mondeo dost možná čekají v Evropě poslední roky života. Skončit by mohlo poté, co se výroba přesune ze Španělska do Číny
Zdroj: The Detroit News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 8 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 10 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva