Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford jde po dalším zákazníkovi jen proto, že chce prodat auto, které si dřív koupil
17.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modrý ovál pokračuje v kontroverzních praktikách spojených s jeho zřejmě nejzajímavějším modelem posledních let. I kdyby byl de iure v právu, de facto jen škodí sám sobě.
Pokud jako automobilka někomu prodáte auto za cenu okolo 10 milionů Kč, měli byste si takového člověka jen předcházet. Když totiž utratil takové peníze jednou, může je utratit znovu. A klidně sebou přivést i kolegu, který učiní totéž. Daná situace se pak může opakovat ještě mnohokrát, z čehož bude samozřejmě bobtnat vaše konto. Není tedy překvapivé, že prodejci pro takovou klientelu obvykle dělají první poslední, Ford ovšem u modelu GT zastává poněkud jiný přístup.
V rámci kupní smlouvy totiž zákazníky omezuje klauzulí, dle které svůj vůz nesmí minimálně dva roky po koupi prodat. A pokud tak učiní, automobilka po nich půjde s armádou právníků. S tou má ostatně co do činění i wrestler a herec John Cena, který se majitelem GT stal loni v září. Nicméně již o pár týdnů později jej prodal. Podle Fordu tak porušil smlouvu, pročež čelí žalobě.
Cena již od počátku působí sebevědomým dojmem, za čímž má stát skutečnost, že kupní smlouva sepsaná ve floridském dealerství žádnou takovou klauzuli neobsahovala, třebaže dřívější objednávka o ní hovořila. Herec přitom skrze své právníky vzkazuje modrému oválu, že v takovém případě si s autem mohl dělat, co chtěl.
Ať už je ale realita jaká chce, postupu Fordu nerozumíme. Chápeme tedy původní motivaci i právní pozici, věta o tom, že „zákazník má vždy pravdu” ale platí i při prodeji rohlíku za pár korun, natož pak při prodeji tak drahého auta. Už v minulosti jsme konstatovali, že Ford si mohl takovou klauzuli vymyslet a tím zamezit většině spekulativních prodejů, pokud ji ale někdo poruší, měl to nechat být - se zákazníkem se prostě není možné dohadovat o takové věci, natož pak s někým takovým, jako je John Cena.
Ford se atakem na populárního wrestlera nedostal do zrovna dobrého světla, přesto případ nevzdal a o všem bude muset rozhodnout soud. A kupodivu se z negativní publicity nepoučil. Obdobně totiž může dopadnout situace, která se týká 48. exempláře z první várky 250 kusů vyrobených v roce 2017. Právě takový vůz je totiž zlatým hřebem aukce Mecum, jenž se odehraje již o tomto víkendu. Při pohledu na obě data je tedy logické, že ani tentokrát nedošlo k uplynutí dvouleté lhůty od převzetí, což by logicky mohlo vést k porušení kontraktu.
Mluvčí automobilky Matt Leaver se nechal slyšel, že „jsme si této situace vědomi a prošetřujeme ji. Můžeme potvrdit, že všichni majitelé Fordu GT podepsali smlouvu, která zahrnuje i závazek neprodat vůz po příští dva roky.“ Už tato reakce dává jasně najevo, že automobilka nenechá ani v tomto případě záležitost být a že si ani tentokrát neřekne něco ve stylu: „No, aspoň jsme to zkusili.” Což je podle nás přesně to, co by udělat měla, habaďůr kolem modelu GT je od začátku dost.
Aukční dům zatím záležitost nekomentoval a uvidíme tedy až po víkendu, co přesně se bude dít a zda vůz vůbec bude prodán. Aktuálně tak jen dodáme, že nabízený exemplář má na tachometru pouze 7 mil (11 km). Zvenčí se přitom pyšní stříbrným lakem Ingot Silver, černými pruhy, stříbrnými kovanými koly s titanovými maticemi nebo karbon-keramickými brzdnými kotouči. Uvnitř je pak možné počítat s paketem Dark Energy, pod kapotou pro změnu s motorem V6 a 650 koňmi.























Tento Ford GT bude o víkendu dražen v aukci. Dojde tím k porušení smlouvy mezi automobilkou a jejím majitelem? A sepíše kvůli tomu modrý ovál další žalobu?
Zdroj: Mecum
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins