Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford Focus RS třetí generace: zpoždění? Spíše nenápadná reklama
16.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Ford údajně nemá čas a kvůli vývojovým pracím na jiných modelech tak prý nestíhá dělat na třetí generaci Focusu RS. Opravdu?
Různá internetová média momentálně sdílejí informaci o jakémsi drobném pozdržení vývoje příštího Fordu Focus RS. Údajně se tak děje z důvodu zaneprázdněnosti konstruktérů pracujících na dalších automobilech, které jsou postavené na platformě Focusu, konkrétně crossoveru Kuga a elektromobilu. Původní zpráva pochází od australské stránky Car Advice a dovolím si ji trochu zpochybnit.
Kolegové protinožci a evidentně také lidé kopírující toto oznámení jaksi zapomínají na pár důležitých faktů. Kuga je hotová. Rovněž i její americká verze Escape. Pokud tedy probíhá nějaký vývoj, tak jedině na příštím faceliftu, respektive zcela novém voze, který se za pět až šest let stane nástupcem právě odhalené Kugy.
Elektrický Focus opravdu bude, Ford na něj upozorňoval již při prezentaci současné generace. V tom rozpor nevězí. Podle mě je ale absolutním nesmyslem přemítat nad tím, jak lidé odpovědni za elektromobily a crossovery po několika letech odloží bílé pláště, navlečou si kombinézy a pustí se do vývoje sportovní varianty Focusu. Takhle to obvykle nechodí. Evropská divize disponuje samostatným oddělením Team RS a ve Spojených státech na ostrých strojích pracuje známá skupina SVT (Special Vehicle Team).
Obě strany pak podléhají ředitelovi Global Performance Vehicles, kterým není nikdo jiný než Jost Capito. Pokud vám to jméno nic neříká, tak vězte, že jde o člověka nadmíru povolaného. Ideální je zaskočit na jeho profil na linkedin a podívat se. Jde o docela zajímavé čtení. V 80. letech pět let v divizi M GmbH u motorů. Poté sedm let šéfem motorsportu Porsche, člen týmu stáje Sauber a od roku 2001 u Fordu. Zkuste hádat, kdo byl plně odpovědný za poslední Focus RS a RS 500.
Opravdu by tento člověk musel čekat, než mu konstrukční tým SUV a crossoverů, případně šéfinženýr vývoje elektromobilů vrátí půjčené lidi?
Tuto debatu rozšířil ředitel Fordu pro kompaktní modely Gunnar Herrmann. Přesněji řečeno média citují jeho vyjádření: „Momentálně na modelu RS nepracujeme, protože máme jiné priority. Fakticky ještě musíme udělat konečné rozhodnutí, jak budeme (na novém RS) dále pokračovat. Finišujeme s uvedením modelu Focus ST, zatímco další deriváty budeme mít dokončené v květnu.“
Jestli Herrmann tohle opravdu řekl, není známo, Car Advice neuvádí zdroj a rozhodně také nepíše, že by to prozradil přímo jim. Každopádně ten samý člověk měl už loni v létě říci, že Focus RS třetí generace je již ve vývoji a objeví se buď v roce 2013 anebo 2014, takže i kdyby se kvůli větší vytíženosti všech zaměstnanců Fordu něco pozdrželo, času mají zatím dost.
Dokonce ještě možná více. Britský Top Gear zase přišel s prohlášením, že příští ereso bude na trhu v roce 2014 až 2015. Pod kapotou by měl mít podle jejich zjištění čtyřválec Ecoboost 2,3 l s turbodmychadlem o výkonu 320 koní, který se za dva roky má objevit rovněž v Mustangu.
Z tohoto pohledu se zdají být spekulace o časově blíže nedefinovaném pozdržení vývoje nového Focusu RS docela vtipné. Proč by měl zaměstnanec Fordu vynášet problémy s časovým harmonogramem automobilu, který se neobjeví dříve než za rok, spíše ale až za tři. Pokud to ovšem měla být skrytá reklama, anebo rušivý signál vyslaný směrem k motoristům přemýšlejících nad novou Astrou OPC, pak to byl docela chytrý tah. Ve výsledku jsme se totiž také chytli...

Ilustrace možné podoby třetí generace Focusu a snímky té druhé. Jak vidno, mnoho designové kreativity se od Fordu nečeká, je to ale ryzí výstřel do prázdna. Vzhledem budoucího RS si zatím nemůže být jistý ani sám Ford...
Zdroj: caradvice.com.au, Top Gear Ilustrace: Lil-k Amaru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Nové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před hodinouBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včeraBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva