Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford Focus RS třetí generace: zpoždění? Spíše nenápadná reklama
16.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Ford údajně nemá čas a kvůli vývojovým pracím na jiných modelech tak prý nestíhá dělat na třetí generaci Focusu RS. Opravdu?
Různá internetová média momentálně sdílejí informaci o jakémsi drobném pozdržení vývoje příštího Fordu Focus RS. Údajně se tak děje z důvodu zaneprázdněnosti konstruktérů pracujících na dalších automobilech, které jsou postavené na platformě Focusu, konkrétně crossoveru Kuga a elektromobilu. Původní zpráva pochází od australské stránky Car Advice a dovolím si ji trochu zpochybnit.
Kolegové protinožci a evidentně také lidé kopírující toto oznámení jaksi zapomínají na pár důležitých faktů. Kuga je hotová. Rovněž i její americká verze Escape. Pokud tedy probíhá nějaký vývoj, tak jedině na příštím faceliftu, respektive zcela novém voze, který se za pět až šest let stane nástupcem právě odhalené Kugy.
Elektrický Focus opravdu bude, Ford na něj upozorňoval již při prezentaci současné generace. V tom rozpor nevězí. Podle mě je ale absolutním nesmyslem přemítat nad tím, jak lidé odpovědni za elektromobily a crossovery po několika letech odloží bílé pláště, navlečou si kombinézy a pustí se do vývoje sportovní varianty Focusu. Takhle to obvykle nechodí. Evropská divize disponuje samostatným oddělením Team RS a ve Spojených státech na ostrých strojích pracuje známá skupina SVT (Special Vehicle Team).
Obě strany pak podléhají ředitelovi Global Performance Vehicles, kterým není nikdo jiný než Jost Capito. Pokud vám to jméno nic neříká, tak vězte, že jde o člověka nadmíru povolaného. Ideální je zaskočit na jeho profil na linkedin a podívat se. Jde o docela zajímavé čtení. V 80. letech pět let v divizi M GmbH u motorů. Poté sedm let šéfem motorsportu Porsche, člen týmu stáje Sauber a od roku 2001 u Fordu. Zkuste hádat, kdo byl plně odpovědný za poslední Focus RS a RS 500.
Opravdu by tento člověk musel čekat, než mu konstrukční tým SUV a crossoverů, případně šéfinženýr vývoje elektromobilů vrátí půjčené lidi?
Tuto debatu rozšířil ředitel Fordu pro kompaktní modely Gunnar Herrmann. Přesněji řečeno média citují jeho vyjádření: „Momentálně na modelu RS nepracujeme, protože máme jiné priority. Fakticky ještě musíme udělat konečné rozhodnutí, jak budeme (na novém RS) dále pokračovat. Finišujeme s uvedením modelu Focus ST, zatímco další deriváty budeme mít dokončené v květnu.“
Jestli Herrmann tohle opravdu řekl, není známo, Car Advice neuvádí zdroj a rozhodně také nepíše, že by to prozradil přímo jim. Každopádně ten samý člověk měl už loni v létě říci, že Focus RS třetí generace je již ve vývoji a objeví se buď v roce 2013 anebo 2014, takže i kdyby se kvůli větší vytíženosti všech zaměstnanců Fordu něco pozdrželo, času mají zatím dost.
Dokonce ještě možná více. Britský Top Gear zase přišel s prohlášením, že příští ereso bude na trhu v roce 2014 až 2015. Pod kapotou by měl mít podle jejich zjištění čtyřválec Ecoboost 2,3 l s turbodmychadlem o výkonu 320 koní, který se za dva roky má objevit rovněž v Mustangu.
Z tohoto pohledu se zdají být spekulace o časově blíže nedefinovaném pozdržení vývoje nového Focusu RS docela vtipné. Proč by měl zaměstnanec Fordu vynášet problémy s časovým harmonogramem automobilu, který se neobjeví dříve než za rok, spíše ale až za tři. Pokud to ovšem měla být skrytá reklama, anebo rušivý signál vyslaný směrem k motoristům přemýšlejících nad novou Astrou OPC, pak to byl docela chytrý tah. Ve výsledku jsme se totiž také chytli...
Ilustrace možné podoby třetí generace Focusu a snímky té druhé. Jak vidno, mnoho designové kreativity se od Fordu nečeká, je to ale ryzí výstřel do prázdna. Vzhledem budoucího RS si zatím nemůže být jistý ani sám Ford...
Zdroj: caradvice.com.au, Top Gear Ilustrace: Lil-k Amaru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 8 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejčtenější články
- Vrcholná Corvette odhalila svou dynamiku. Akcelerací i maximálkou pokoří Ferrari či Lamborghini, ač stojí zlomek jejich cen
20.12.2024 - Už i Lancia otáčí. Její další novinka nebude jen povinnost plnící auto, chce znovu ohromit zákazníky
20.12.2024 - Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024 - Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024
Živá témata na fóru
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.17. 12:47 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie
- BMW Divize 01.16. 13:41 - Vrooom
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1