Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford Focus RS třetí generace: bude, nebo dostane přednost Fiesta RS?
1.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Ford stojí na rozcestí a řeší dilema. Postavit jako další ultimativní hot hatch opět Focus, anebo dát přednost menší a lehčí Fiestě RS?
Obecně se předpokládalo, že Ford nebude s třetí generací Focusu RS váhat ani vteřinu. Již před nějakou dobou se modrý ovál zařekl, že následníkovi dá zelenou pouze v případě komerčního úspěchu zatím posledního stroje sportovní divize Team RS a to se - pokud nám je známo - skutečně povedlo, ačkoli zisky to údajně nebyly nijak závratné.
Jenže Ford musí řešit relativně nenadálý problém a tím byl odchod špičkového vývojáře a šéfa oddělení Global Performance Vehicles Josta Capita, který se sbalil a odešel stavět závodní speciály do Volkswagenu. A Fordu najednou schází jistota, kudy dál, tvrdí britský magazín Autocar.
Dát přednost osvědčenému jménu Focus RS nebo zkusit menší, lehčí a obratnější Fiestu? Ve prospěch mini říká fakt, že je i z něj „globální auto” a kromě toho je to právě Fiesta, která dnes hájí modré barvy v seriálu mistrovství světa rallye nejvyšší kategorie WRC, a tudíž se zdá být přirozenějším vyslancem motorsportu.
Technici pracující na civilnější verzi Fiesty nesoucí označení ST se navíc nechali slyšet, že úpravy menšího modelu jsou méně náročné, čím patrně měli na mysli nejen technickou, ale také finanční stránku věci.
Nicméně myšlenka na nový Focus RS pořád neumřela už jen proto, že nelze prohlížet jeho obchodní úspěch. Dvoulitrový EcoBoost snese podle odhadů výkon až 330 koní a kromě pohonu předních kol s přepracovaným předním zavěšení RevoKnuckle redukujícím přenos sil pohonu do řízení je ve hře dokonce čtyřkolka. Podle zjištění Autocaru má Ford jedno šasi připravené a inženýři SVT jim prozradili, že umí v poměrně krátkém čase postavit funkční mulu 4x4.
Že by to nakonec mohl být přeci jenom Focus, dokládá ještě jedna nezanedbatelná indicie. Evropa je pro automobilky problematickým teritoriem, což dokazuje nemálo rozhodnutí jiných značek a tak je nakonec možné, že vyhrají zájmy Spojených států, kde přeci jenom preferují poněkud větší auta než je Fiesta. Ani pro Ford totiž nejsou puristicky smýšlející zákazníci natolik důležití, aby nakonec nedal přednost možnosti vyrábět sportovní model v masovějším měřítku, i když tím hrozí, že se zopakuje kompromisní výsledek sériového Focusu.
Zvítězí v klání o vlajkovou loď RS Focus nebo Fiesta? Ať už to bude kterýkoli vůz, Ford má z toho docela vážné dilema
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva