Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford Focus Electric je totální propadák. Kolik myslíte, že si jej loni koupilo lidí?
13.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Focus je sám o sobě jedním z nejvíce prodávaných kompaktů Evropy, jeho elektrickou verzi tu ale stihl takový nezájem, že zcela končí ve výrobě.
Elektrický Focus zamířil na evropské trhy v roce 2013. Již v té době jsme zmiňovali, že Ford odhalil recept na neprodejné auto, neboť za „bezemisní“ model požadoval více než 1 milion korun. Tedy částku, která jen stěží koresponduje s využitelností tohoto vozu - dojezd dle norem byl na Starém kontinentu vypočítán na 162 kilometrů, v rámci jízdní dynamiky pak bylo možné počítat se sprintem z klidu na stovku za 11,4 sekundy a maximálkou 137 km/h.
V mezičase Ford přistoupil k navýšení kapacity baterií z 23 na 33,5 kWh, což logicky navýšilo i dojezd (na nově udávaných 226 km), nicméně ani to není světoborná porce. Zvláště když reálně lze počítat s mnohem nižším číslem. Došlo i ke zlevnění, přesto došlo na naplnění naší prognózy. Loni si totiž elektrický Focus v celé Evropě pořídilo jen 61 lidí (tedy o devět méně než v roce 2015), z čehož možná mnohé kusy zamířily jen k dealerům či firmám, které si jej pořídily jen pro podporu své zelené image. To jsou až směšné hodnoty na automobilku velikosti Fordu a model věhlasu Focusu.
Jde tedy jednoznačně o propadák, což ostatně mezi řádky přiznává i Ford. Značka totiž oznámila, že končí s výrobou elektrické varianty v německé továrně Saarlouis a místo toho bude potřeby evropských zákazníků pokrývat importem modelu Focus Electric ze Spojených států. Ani tam toto provedení není populární, ve srovnání s Evropou ale docela frčí - loni bylo dodáno přes 900 exemplářů a letos již více než 700.
Nedochází ovšem pouze k částečnému utnutí jednoho neúspěšného modelu. Modrý ovál se totiž kupodivu chytil za nos a zcela přehodnotí svou strategii, jenž se týká elektrifikovaných vozů. Podle původního plánů se přitom během příštích pěti let počítalo s 13 novinkami, mezi nimiž nechybí jak plug-in hybridy, tak ryzí elektromobily. Nyní ovšem bude důraz kladen především na první zmíněné.
Ještě letos proto bude - nejprve v Londýně - k dispozici hybridní Transit Custom. Ve velkém odstartují jeho dodávky a výroba v turecké továrně v roce 2019, přičemž Ford chce takto zareagovat na evropské antidieselové nálady. Řada metropolí totiž již zakázala nebo zvažuje zákaz aut s dieselovými motory. Zrovna ty ovšem nejčastěji pohání zásobovací dodávky.
Ford chce problém vyřešit hybridními dodávky namísto dieselových, na což zřejmě budou muset lidé z některých mist chtě nechtě přistoupit - jinak do svých obchodů nedostanou zboží. Je ale třeba dodat, že zatím se jedná o pár míst v Evropě, a tak je otázkou, jestli s touto alternativou bude Ford slavit podstatně větší úspěchy...












Ford Focus Electric se již nebude vyrábět v Evropě, není o něj zájem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
dnesHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 3 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 5 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 6 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
před 8 hodinamiTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva