Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Fisker je definitivně minulostí, nový majitel dá značce jméno Elux
24.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po krachu výrobce hybridního sporťáku a převzetí Číňany dochází k jeho přejmenování. Firma Wanxiang mimo to investovala do vylepšení mechaniky.
Automobilka Fisker měla zpočátku dobře nakročeno směrem k úspěchu, zejména díky atraktivnímu vzhledu, za nímž nemohl stát nikdo jiný než sám zakladatel, designér Henrik Fisker. Jenže jeho auto vsadilo na příliš drahou a komplikovanou hybridní techniku a navzdory dotacím ze všech stran firma po několika letech existence zkrachovala. Novým majitelem se stala čínská společnost Wanxiang, která má s výrobcem modelu Karma nemalé plány. Z toho důvodu ostatně investuje do jeho znovuzrození miliony dolarů.
Tento záměr ovšem není zrovna snadný, a tak byl návrat značky na světové trhy přesunut až na polovinu příštího roku. Kupodivu se tak ale již nestane pod logem Fiskeru, namísto toho se Karma má vrátit jako prvotina zcela nové značky Elux. Toto označení sice na první pohled evokuje luxus, na druhou stranu však nepůsobí zrovna světoborně. V tomto směru měl Fisker přeci jen lepší zvuk.
O dopadu přejmenování, jež má učinit tlustou čáru za minulostí, ale nyní nebudeme spekulovat. Místo toho si posvítíme na samotnou Karmu, jež bude po stránce stylistické vycházet ze vzhledu, který jí nadělil Henrik Fisker. Ovšem mechanika dozná razantních modifikací, neboť svým způsobem je již sedm let stará. A za tu dobu trh učinil několik kroků kupředu a dorazila i celá řada konkurentů.
Souběžně s vylepšenou mechanikou se zvedne cena, a to na nějakých 135 000 USD (cca 3 273 750 Kč), což ve srovnání s originálem představuje dvacetiprocentní zdražení. Je však otázkou, kde se vůbec Elux Karma bude vyrábět. Kontrakt s finskou značkou Valmet Automotive je totiž definitivně minulostí a novou společnost, která by se postarala o montáž, nemá Wanxiang ani v hledáčku.
Stejně tak není jisté, zda vůz bude používat baterie firmy A123 Systems, která rovněž zkrachovala. Jelikož ovšem jejím novým majitelem je též Wanxiang, pak je tento krok logický. Na návrat značky jsme tedy vskutku zvědavi, i když s enormním úspěchem ani napodruhé nepočítáme...
Fisker Karma se má vrátit na trh v příštím roce. S evolučním vzhledem, vylepšenou mechanikou a hlavně pod novým logem Elux
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva