Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Film Brada Pitta o Formuli 1 měl stát už skoro 7 miliard a být tím nejdražším v historii, může jít o totální komerční fiasko
15.5.2024 | Petr Prokopec
Je sympatické, že takový snímek vzniká, informace o pozadí jeho geneze ale nahání hrůzu. Natáčení provází další a další problémy a rozpočet narůstá do děsivých výšin. Návratnost je tak velkou otázkou.
Na sklonku roku 2021 se provalilo, že Brad Pitt chystá film o Formuli 1. Ten by díky účasti Lewise Hamiltona a vůbec participaci vedení šampionátu měl být tím nejrealističtějším vůbec. Jenže už nyní se objevují otazníky nad jeho ekonomickou rentabilitou, ze kterých může mít někdo z vedení produkujícího Applu neklidné spaní. Důvodem je rozpočet, který se utrhl ze řetězů a podle ESPN již nyní překonal metu 300 milionů dolarů (cca 6,8 miliardy). Závěrečná klapka přitom stále nepadla, má tak jít o produkčně vůbec nejdražší film historie.
Jedním z důvodů, proč jsou náklady tak vysoké, je herecká a scénáristická stávka, na kterou došlo loni v létě. Producenti sice od odborové organizace SAG-AFTRA dostali povolení, že mohou natáčet, jenže pouze v omezené míře. Třeba na záběry z Las Vegas tak vůbec nedošlo, místo toho se budou muset nafilmovat až letos. Jenže to je značný problém, neboť současné barvy a tvary monopostů neodpovídají těm loňským. V důsledku toho měl materiál za zhruba 20 milionů dolarů (458,5 mil. Kč) skončit v koši.
Hollywood dnes již není v takové pozici, jako tomu bylo před rokem 2020, kdy celý svět zachvátil koronavirus. V jeho důsledku se kinosály musely uzavřít, davy lidí ovšem do nich nezačaly proudit ani po jejich otevření. Na to majitelé zareagovali zdražením vstupného, jenž momentálně v pražských multiplexech vystoupalo na 300 Kč za dospělého. Děti na tom ale nejsou o moc lépe, spolu s popcornem a pitím tak čtyřčlenná rodina snadno nechá v kase dva tisíce korun.
Není tak divu, že z návštěvy kina se stala sporadická událost. Zvláště poté, co se rozjela nabídka streamovacích platforem. Jednou takovou disponuje i zmíněný Apple, který tak sice může počítat s tím, že Pittův snímek jí přiláká řadu nových předplatitelů, celková bilance je ale otázkou. Z filmu se pochopitelně může vyklubat i miliardový trhák, také ale může skončit v červených číslech. Ostatně výše uvedený rozpočet nezahrnuje náklady na marketing, které bývají podobně vysoké jako náklady na natáčení.
Co se týče tržeb z kin, jejich majitelé si v průměru nechávají polovinu veškerého obratu. To znamená, že Pitt jakožto bývalý závodník, jenž se nechal přemluvit k návratu, aby pomohl mladému jezdci, bude muset v sálech vydělat minimálně 1,2 miliardy dolarů (27,51 mil. Kč). Tak vysoko ale ze snímků zaměřených na automobilovou tématiku zamířila pouze série Rychle a zběsile. Navíc se tak stalo dávno před koronavirem a lví podíl na tom naneštěstí měla smrt Paula Walkera.
Pitt je sice brán jako jedna z největších hollywoodských hvězd, ovšem po komerční stránce byla jeho nejúspěšnějším filmem Světová válka Z, která v roce 2013 vydělala 540,4 milionů dolarů (12,38 mld. Kč). Zázraky se občas dějí, v tomto případě lze ale skutečně sázet jen na jeden takový.
Brad Pitt sice není považován za závodícího herce či hrajícího závodníka, jakým byl Steve McQueen, jeho vášeň pro motorsport je ale přesto nemalá. V minulosti se tak velmi často objevil na mnoha kláních jako třeba v roce 2016 v Le Mans. Nyní chystá snímek o F1, který sice asi bude neskonale realistický, ovšem z komerčního hlediska to může snadno být slušný propadák. Foto: Audi
Brad Pitt's new F1 movie budget has reportedly surpassed $300 million, potentially making it one of the most expensive films ever made pic.twitter.com/eNL4QFkSjI
— ESPN F1 (@ESPNF1) May 11, 2024
Zdroje: ESPNF1@X, Autoforum
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
před 8 hodinami - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejčtenější články
- Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024 - Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 10.31. 23:22 - honziss
- Lampárna (stěžovatelna) 10.31. 21:42 - řidičBOB
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB
- Výběr krytu pod dětské sedačky 10.31. 19:15 - Lachende Bestien
- BMW Divize 10.31. 17:14 - pavproch
- Kudy do Dolomit 10.31. 13:28 - plutocannonball