Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
FIA prý podlehla tlaku Lewise Hamiltona, změní vedení závodů, i když to neměla v plánu
28.1.2022 | Petr Miler
Uběhl už měsíc a půl od chvíle, kdy Hamilton prohrál v posledním závodě sezóny Formule 1 a přišel o rekordní osmý titul světového šampiona. Od té doby veřejně nepromluvil a spekulace o tom, že jde o projev snahy dosáhnout svého, se nyní naplňují.
V neděli 12. prosince loňského roku vyvrcholila sezóna Formule 1, kterou si lidé budou pamatovat jako nejzajímavější ročník moderní historie tohoto sportu. Pokud tedy nejsou zatvrzelými příznivci Lewise Hamiltona, neboť pro britského bývalého šampiona se v posledních kolech závodu pokazilo, co mohlo. Nakonec o téměř jisté vítězství přišel v závěrečném kole, kdy jej předjel Max Verstappen a pro sebe získal svůj první titul.
Ačkoli se klání rozhodlo na trati, jak si ostatně i týmy před závodem přály, určující pro vývoj závěru závodu bylo dřívější dění. Je třeba říci, že Red Bullu v jinak nepovedeném závodě vyšlo vše, na co sáhl, neboť nebýt taktického přispění Sergia Pereze, nebýt dvou chytře zvolených zastávek v boxech navíc a nebýt neutuchající snahy nepříznivý vývoj do posledních kol změnit, nedostal by Hamiltona z vrcholu pódia ani výjezd safety caru těsně před koncem, ani špatná strategie zastávek v boxech, ani poněkud zmatečné rozhodování ředitele závodu Michaela Masiho v těchto chvílích.
Právě na vedení závodu a Masiho se ale Mercedes i jeho fanoušci snaží vše svést a podle nás to není fér. V závislosti na podobě jiných proměnných mohl stejný postup pomoci i Hamiltonovi a byť prvotní informace, že mezi Hamiltonem a Verstappenem zůstanou pro závěrečná kola jezdci o kolo zpět, která byla následně změněna na víceméně standardní postup, byla nešťastná, není to zase taková piha na kráse, aby někdo měl mít pocit, že je Michael Masi vinen vším.
Takový pocit ale podle všeho Hamilton má. Jakkoli po závodě čestné pogratuloval vítězům, od té doby se chová uraženě a podle nedávných spekulací to nedělá jen tak. Cílem jeho tajemnosti a jakési nevyřčené možnosti seknout s účastí ve Formuli 1, pokud nebude po jeho, má být potrestání vedení závodu z prostých taktických důvodů. Pokud se někdy něco podobného stane znovu, ředitel závodu by měl mít na paměti, že jít proti Hamiltonovi znamená riskovat místo.
Něco takového se nám z podstaty zajídá, podle informací BBC ale Hamilton s tímto přístupem boduje. S odvoláním na své zdroje ve Formuli 1 měla původně FIA pocit, že celá věc je uzavřená a humbuk kolem ní postupem času utichne, to se ale - i Hamiltonovým přičiněním - neděje. Federace se tak měla rozhodnout věc znovu otevřít a vyjít Lewisi H. vstříc tím, že „restrukturalizuje vedení závodu”.
Co přesně to bude znamenat, je otázkou, přibýt má ale jakási nová vrstva lidí, kteří budou komunikovat s šéfy týmů, aby ředitel závodu nebyl pod takovým přímým tlakem. Zda oním ředitelem bude dále Michael Masi, je otázkou, podle BBC ale existuje zřetelný tlak na jeho odvolání pro jeho kroky v loňské sezóně, nikoli jen v posledním závodě.
Sám Hamilton pak podle britského mediálního impéria „ztratil důvěru ve FIA a rozhodnutí, zda se letos vrátí do Formule 1, nepodnikne, dokud nebude rozumět krokům, které řídící orgán FIA plánuje podniknout, aby se vypořádal s problémy, které vyvstaly během řízení závodů v roce 2021”.
Je-li tomu tak, skoro si říkáme, kdo vlastně Formuli 1 řídí. Hamilton je jistě skvělý pilot a ikona svého druhu, je to ale pořád jen pilot a celý sport by neměl fungovat podle toho, jak si zrovna zamane. Masi mnohokrát dříve rozhodl v podobných situacích - dokonce i v tom samém závodě v Abú Zabí po útoku Verstappena v první zatáčce - v jeho prospěch a pokaždé se zkrátka nemůže vše stočit stejným způsobem. Pochopitelně se ale pořád pohybujeme v rovině neoficiálních informací, byť z velmi věrohodného zdroje. Musíme si tedy počkat na oficiální oznámení, abychom celou věc mohli adekvátně posoudit.



Lewis Hamilton je prý skutečně odhodlán skončit ve Formuli 1, pokud se FIA pro něj přijatelným způsobem nevypořádá s tím, co se stalo v posledním závodě loňské sezóny. BBC nyní tvrdí, že ač se v této věci původně znovu vrtat nechtěla, nyní tak právě s ohledem na tlak na ní vyvíjený činí. Foto: Mercedes-AMG F1
Zdroj: BBC
Bleskovky
Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
včeraMercedes potichu změnil své ikonické logo, náhrada je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
12.4.2025Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
11.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Maverick Vinales potrestán včera 21:32
- Další trumf pro Marca Marqueze včera 19:58
- Vítězem Moto2 Aron Canet, 10. Filip Salač včera 17:55
- Souboj do posledního metru vyhrál Piqueras před dvěma Japonci včera 16:37
- Can Öncü zvítězil V Assenu, 18. Vostatek včera 15:50
Nejnovější články
Rusové ukázali nové monstrum na rozhánění demonstrantů. Říká si Stěna a funguje stejně brutálně jako vypadá
před 2 hodinamiPřehmaty VW táhnou ke dnu i jeho obchodní partnery, automobilka s 61letou historií spadla hlavně kvůli Němcům do obřích ztrát
před 3 hodinamiMilionové gesto: Michael Schumacher nově podepsal helmu určenou pro charitativní aukci, možná to s ním není tak zlé
před 5 hodinamiProdaných Octavií 8, Kodiaqů 34. Pád Škody v Číně na úplné dno navzdory směšným cenám je varováním pro všechny Evropany
před 6 hodinamiEU je tu vážně pro lidi. Klidně zruší cla na čínská auta, stačí, když Číňané slíbí, že je tu nebudou prodávat moc levně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva