Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari vám za příplatek rádo dodá auto v jakékoli barvě, až na jednu
6.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
I když si necháte postavit supersport z Maranella na míru za několik desítek milionů, máte v případě laku mantinely, přes které jede až tuningový vlak.
Když byl před více než sto lety představen dnes již legendární Ford Model T, mohli si jej zákazníci pořídit v jakékoliv barvě - pokud to byla černá. Tedy tak to alespoň praví mýtus. Od té doby se samozřejmě poměry změnily, načež si u modrého oválu můžete pořídit vůz v celé řadě různých odstínů. Pokud se navíc rozhodnete pro výbavu Vignale, víceméně jste limitováni pouze vaší fantazií a peněženkou.
Není nejspíše překvapivé, že stejným směrem míří stále více značek. Boj o zákazníka je zkrátka tuhý a tak je třeba plnit jakékoliv přání, byť není zrovna ze standardních. Existují ovšem i výrobci, pro které platí určité limity. Třeba takové Ferrari vám oficiálně dodá své modely jen v určitých barvách, které nepoškozují image značky. Pokud tedy toužíte kupříkladu po růžové, v Maranellu ji nežádejte.
„Je to firemní pravidlo. Žádná růžová. Nechceme Pokemonové Ferrari,“ potvrzuje daný stav Herberth Appleroth, šéf australoasijské divize, který říká, že tento odstín odmítal sám Enzo. Zároveň přitom dodává, že „existují i jiné barvy, které nejsou součástí naší DNA. A přestože může jít o překrásné barvy, jiným značkám zkrátka sluší více. Nejpopulárnějším odstínem přitom zůstává ten červený, ale snažíme se nabídnout maximum možností.“
V klasické rudé je přitom vyvedena zhruba třetina produkce, v dalším sledu pak v popularitě následují stříbrná a černá. Stále více se ovšem prosazuje i bílá. „Enzo Ferrari říkával, že každý Ferrarista by měl mít odlišné Ferrari, pročež se snažíme, aby každý vůz byl jiný než ten další. Investovali jsme proto do našich dealerství, načež každé má svůj koutek zaměřený na individualizaci.“
„Každé Ferrari je přitom zakázkové,“ dodává k tématu Appleroth. „Jsou ovšem různé úrovně personalizace. Můžete třeba jen posedět v dealerství a probrat veškeré své možnosti nebo zaletět do Itálie do továrny v Maranellu a tam usednout do ateliéru a vytvořit svou specifikaci. A poté je zde zakázkový program, kde se začíná u holého šasí a vše se přidává dle vašich požadavků.“
Tímto způsobem vznikají jedinečné speciály, jako třeba roadster J50, jehož přitažlivý design byl nedávno oceněn trofejí Red Dot. Nicméně i v případě těchto kreací musí zákazníci počítat s určitými mantinely. To samozřejmě neznamená, že by růžová Ferrari neexistovala, až ale nějaké spatříte, budete vědět, že jeho lak nemá s Maranellem nic společného...
Ferrari vyjde zákazníkům vstříc v případě téměř jakéhokoli požadavku na zvláštní lakování, prošlo i hnědé LaFerrari...
...růžovou ale po Ferrari nežádejte, je na černé listině. Supersporty z Maranella v tomto odstínu přesto existují, jen musely vzniknout bez přispění automobilky
Zdroj: News.com.au
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před hodinou - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 3 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 4 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 6 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva