Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari vám za příplatek rádo dodá auto v jakékoli barvě, až na jednu
6.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
I když si necháte postavit supersport z Maranella na míru za několik desítek milionů, máte v případě laku mantinely, přes které jede až tuningový vlak.
Když byl před více než sto lety představen dnes již legendární Ford Model T, mohli si jej zákazníci pořídit v jakékoliv barvě - pokud to byla černá. Tedy tak to alespoň praví mýtus. Od té doby se samozřejmě poměry změnily, načež si u modrého oválu můžete pořídit vůz v celé řadě různých odstínů. Pokud se navíc rozhodnete pro výbavu Vignale, víceméně jste limitováni pouze vaší fantazií a peněženkou.
Není nejspíše překvapivé, že stejným směrem míří stále více značek. Boj o zákazníka je zkrátka tuhý a tak je třeba plnit jakékoliv přání, byť není zrovna ze standardních. Existují ovšem i výrobci, pro které platí určité limity. Třeba takové Ferrari vám oficiálně dodá své modely jen v určitých barvách, které nepoškozují image značky. Pokud tedy toužíte kupříkladu po růžové, v Maranellu ji nežádejte.
„Je to firemní pravidlo. Žádná růžová. Nechceme Pokemonové Ferrari,“ potvrzuje daný stav Herberth Appleroth, šéf australoasijské divize, který říká, že tento odstín odmítal sám Enzo. Zároveň přitom dodává, že „existují i jiné barvy, které nejsou součástí naší DNA. A přestože může jít o překrásné barvy, jiným značkám zkrátka sluší více. Nejpopulárnějším odstínem přitom zůstává ten červený, ale snažíme se nabídnout maximum možností.“
V klasické rudé je přitom vyvedena zhruba třetina produkce, v dalším sledu pak v popularitě následují stříbrná a černá. Stále více se ovšem prosazuje i bílá. „Enzo Ferrari říkával, že každý Ferrarista by měl mít odlišné Ferrari, pročež se snažíme, aby každý vůz byl jiný než ten další. Investovali jsme proto do našich dealerství, načež každé má svůj koutek zaměřený na individualizaci.“
„Každé Ferrari je přitom zakázkové,“ dodává k tématu Appleroth. „Jsou ovšem různé úrovně personalizace. Můžete třeba jen posedět v dealerství a probrat veškeré své možnosti nebo zaletět do Itálie do továrny v Maranellu a tam usednout do ateliéru a vytvořit svou specifikaci. A poté je zde zakázkový program, kde se začíná u holého šasí a vše se přidává dle vašich požadavků.“
Tímto způsobem vznikají jedinečné speciály, jako třeba roadster J50, jehož přitažlivý design byl nedávno oceněn trofejí Red Dot. Nicméně i v případě těchto kreací musí zákazníci počítat s určitými mantinely. To samozřejmě neznamená, že by růžová Ferrari neexistovala, až ale nějaké spatříte, budete vědět, že jeho lak nemá s Maranellem nic společného...








Ferrari vyjde zákazníkům vstříc v případě téměř jakéhokoli požadavku na zvláštní lakování, prošlo i hnědé LaFerrari...
...růžovou ale po Ferrari nežádejte, je na černé listině. Supersporty z Maranella v tomto odstínu přesto existují, jen musely vzniknout bez přispění automobilky
Zdroj: News.com.au
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Až bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
včeraKia se vysmívala Elonu Muskovi na sociálních sítích dost nevhodným způsobem, po vlně kritiky vše stáhla
včera„Drahá SUV jsou nesmysl!” říkají Britové poté, co levnou Dacii Duster postavili proti násobně dražší Toyotě Land Cruiser
10.3.2025
Nejnovější články
K mání je velevzácná Škoda 110 LS ve stavu, který bere dech. Zasloužila by si „repatriovat” se vším všudy
včera14 let v prodeji bez nové generace: Nejstarší auta na evropském trhu smutně připomínají postupující úpadek kontinentu
včeraFaceliftovaný VW Golf kombi v testu Němců zabodoval i se „špatným” pohonem, jeho největší dnešní problém je jinde
včeraDrsná úprava už tak drsného SUV skoro nahání strach, víc než co jiného vypadá jako tank na kolech
včeraAž bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva