Ferrari prodává asi nejslavnější LaFerrari. Je překvapivě levné, i když má háček

Desítky milionů nejsou málo peněz, na LaFerrari je to ale vážně velmi levný kus. Zvláště když je to ten snad úplně nejznámější. Na prodej však není bez „ale”.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Ferrari prodává asi nejslavnější LaFerrari. Je překvapivě levné, i když má háček

6.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Ferrari prodává asi nejslavnější LaFerrari. Je překvapivě levné, i když má háček

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Desítky milionů nejsou málo peněz, na LaFerrari je to ale vážně velmi levný kus. Zvláště když je to ten snad úplně nejznámější. Na prodej však není bez „ale”.

Nadcházející víkend bude ve světě automobilových aukcí patřit Ferrari. V jejich domově, italském Maranellu, bude dům RM Sotheby's pořádat aukci Ferrari - Leggenda e passione, na které se bude prodávat spousta zajímavých kousků z historie i současnosti nejslavnější italské automobilky.

K prodávaným vozům bude patřit unikátní 365 GTB/4 Daytona Berlinetta Alloy nebo úplně poslední LaFerrari, které bylo vyrobeno a o které se boháči poperou v přihazování. A také si budete moci koupit úplně první LaFerrari, které potenciální zákazníci spatřili při privátním odhalení v roce 2013. Posloužilo také pro pořízení oficiálních fotek, ukázalo se o pár týdnů později na ženevském autosalonu a celý rok 2013 sloužilo v tzv. Atelieru jako referenční vůz, když si byli zákazníci svá LaFerrari sestavovat. Slavnější kus, abyste pohledali - tohle auto znají v podstatě všichni, ať už jde o zákazníky, fanoušky nebo jen lidi, co čtou noviny.

Nese šasi s číslem 194925 a není to první vyrobený kus, jde spíše o nultý. Je to finální předprodukční model, technicky vzato poslední prototyp. I takové věci bývají ceněné, přinejmenším aukční síň je ale přesvědčena, že o tento se bitva boháčů nestrhne a důvod je prostý - i když je plně funkční, nemá homologaci pro silniční provoz, a tak nemůže dostat značky. Ferrari prý doporučuje, aby tento kousek zůstal jen jako výstavní, aby nejezdil; kupující prý bude muset podepsat speciální prohlášení o používání vozu, aby mu ho Ferrari vůbec prodalo.

Auto tedy normálně jezdí, jen to „není doporučeno dělat”. Co konkrétně bude v onom speciálním prohlášení napsáno, samozřejmě netušíme, ale odhadujeme, že to bude něco na způsob zřeknutí se odpovědnosti ze strany Ferrari, nebo rovnou slib, že s tímhle autem nikdy nevyjedete na veřejné silnice.

Ovšem, pokud si ho budete moci dovolit - odhad výsledné ceny míří 1,1 a 1,3 milionu Eur (28,68-33,9 milionu korun). To je pochopitelně spousta peněz, ale na LaFerrari je to v podstatě láce, nejlevnější ojeté kusy dnes začínají okolo 70 milionů. A pokud už budete mít takové peníze, asi nebude problém si pronajmout nějaký okruh a tam ho dovézt na přívěsu, tedy pokud v onom prohlášení nebude zakázáno i to... Buď jak buď, aukce proběhne v sobotu 9. září a je tou správnou šancí na koupi nejslavnějšího a přitom i nejlevnějšího LaFerrari...


Ferrari prodává asi nejslavnější LaFerrari. Je překvapivě levné, i když má háček - 1 - laferrari prototyp prodej 01Ferrari prodává asi nejslavnější LaFerrari. Je překvapivě levné, i když má háček - 2 - laferrari prototyp prodej 02Ferrari prodává asi nejslavnější LaFerrari. Je překvapivě levné, i když má háček - 3 - laferrari prototyp prodej 03Ferrari prodává asi nejslavnější LaFerrari. Je překvapivě levné, i když má háček - 4 - laferrari prototyp prodej 04Ferrari prodává asi nejslavnější LaFerrari. Je překvapivě levné, i když má háček - 5 - laferrari prototyp prodej 05Ferrari prodává asi nejslavnější LaFerrari. Je překvapivě levné, i když má háček - 6 - laferrari prototyp prodej 06Ferrari prodává asi nejslavnější LaFerrari. Je překvapivě levné, i když má háček - 7 - laferrari prototyp prodej 07
Tohle LaFerrari si prohlédli vážení zákazníci na privátním odhalení v roce 2013. Pak ho osahávali ve "fyzickém konfigurátoru", když si objednávali svoje

Zdroj: RM Sotheby's

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.