Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari otočilo, vlastní SUV může vyrobit. Učiní tak ale jen za určitých podmínek
14.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové již příchod SUV neodmítají. Místo toho přemýšlí, jak jej vyrobit tak za podmínek, které by pro ně tuto cestu učinily schůdnou.
Budeme se již poněkolikáté opakovat, přesto to musíme zmínit i dnes: crossovery a SUV aktuálně vládnou zákaznickým trendům. Honda či Volkswagen sice naznačují, že toto šílenství již nebude trvat věčně, přesto však obě značky produkují nové a nové vozy mířící právě do daného teritoria. A zdaleka nejsou samy, stejně se chovají všichni. Výjimek existuje jen pár, přičemž jednou z nich je Ferrari.
Italská automobilka ještě donedávna podobný model striktně odmítala, dle jejího názoru by zkrátka již nešlo o pravověrné Ferrari. Šéf produktového marketingu značky Nicola Boari však na ženevském autosalonu docela překvapil. Dle něj bychom se totiž neměli ptát, „proč nevstoupit do neustále se rozšiřujícího segmentu SUV?“, ale spíše na to, „jaké základní potřeby z pohledu zákazníka SUV uspokojuje?“.
Tím je řečeno naprosto vše. U Ferrari došlo na rčení nikdy neříkej nikdy a místo odmítání příchod SUV stoprocentně zvažují. Boari to svými dalšími výroky jen potvrzuje. „Myslím, že je třeba začít u těchto otázek. Dokonce i u luxusního SUV, a to zároveň ve spojení se slovem 'Ferrari'. Protože pokaždé, když něco děláme, jsou tu očekávání - opravdu vysoká - že budeme odlišní a nikoliv stejní.“
„Není to tedy tak, že bychom SUV jako takovým pohrdali. Jde pouze o to, že aktuálně tu máme fyzikální zákony, hmotnost, náklony karoserie či délku. Tím vším je SUV obtěžkáno. Jak tedy zvládneme vyřešit tyto klíčové aspekty, abychom vytvořili něco, co bude mít výhody SUV, ale nebude špatným vozem?“ ptá se nahlas Boari. Odpověď ale zatím nemá, tu Ferrari stále hledá.
Dle šéfa produktového marketingu značky je zároveň důležitý přístup k potenciální expanzi. Ferrari totiž k celé záležitosti nesmí přistupovat pouze tím stylem, že jde o segment, ve kterém ještě nepůsobí. Jakékoliv další rozšiřování portfolia musí ctít pevné zásady, což ostatně není nic nového. Stejným způsobem totiž byly na trh uvedeny i modely jako Lusso a California.
„Oba vozy vzešly ze stejné otázky: Jak dokážeme vyrobit něco, co tu ještě není? V obou případech byla přitom odpověď stejná - základní potřebou zákazníků bylo, aby dostali Ferrari, které budou moci řídit každý den, nikoliv jen o víkendech.“ Obdobně bychom smýšleli také o SUV, automobilka však zřejmě touží ještě po nějaké „vedlejší zápletce“. A proto stále hledá důslednou odpověď.
Bez ohledu na to, co ovšem z Maranella v blízké či vzdálené budoucnosti vyjede, je dle Boariho třeba ctít čtyři základní elementy: produktovou architekturu, dynamiku, které Ferrari říká „emoce z jízdy“, zvuk neboli „soundtrack“ a design. „Je přitom jedno, zda je to Lusso nebo 812, 488 nebo California, v následování tohoto procesu jsme konzistentní a disciplinovaní.“
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
SUV Ferrari se již ukázalo na neoficiální ilustraci
Ta přitom vychází z prototypu modelu FF, který před pár lety navrhla karosárna Italdesign. Už ten mohl být čímsi na pomezí SUV
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 4 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 6 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 7 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 9 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis