Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari omezí produkci, loňský rekordní počet prodaných aut ohrožuje exluzivitu
10.5.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Jen málo značek si může dovolit takovou šílenost jako je snížení počtu prodaných aut, aby udrželo jejich exkluzivitu. Stáj Ferrari je jednou z nich.
Italsko-americký koncern Fiat/Chrysler mnoho důvodů ke spokojenosti nemá, pokud ale může mít z něčeho skutečnou radost, pak jsou to bezpochyby obchodní výsledky své maranellské sportovní dcery. Automobilce Ferrari se v roce 2012 podařilo prodat přes 7 300 vozů, což je o padesát procent více než v roce 1991, kdy ke značce se vzpínajícím se koníkem nastupoval současný šéf společnosti Luca di Montezemolo.
V souvislosti s těmito výsledky poskytl generální ředitel Ferrari rozhovor kolegům z Automotive News a zajímavá byla především odpověď di Montezemola na otázku, jestli firma překoná loňské prodeje i letos. „Daří se nám i v tomto roce. Nové LaFerrari jsme vyprodali ještě před jeho veřejnou premiérou na ženevském autosalonu, navzdory tomu jsme se letos nezaměřili na navýšení poptávky, ale pozdvižení exkluzivity Ferrari,“ řekl šéf Scuderie.
Co přesně jeho slova znamenají? Di Montezemolo později na prezentaci strategického plánu přiznal, že automobilka zkrátka sníží roční prodej pod 7 000 aut. „Učinili jsme toto rozhodnutí i kvůli vytříbení našich dealerství. Prodejci musí pochopit, že je důležitá kvalita a nikoli množství,“ dodal Luca di Montezemolo.
Ve hře ale podle něj není pouze další vylepšení přístupu ke klientům. „Zvýšení exkluzivity ochrání naše marže, ale rovněž zůstatkovou hodnotu vozů našich zákazníků,“ připustil di Montezemolo a přiznal, že se firmě od roku 2011 podařilo zvýšit marži ze 14,1 na loňských 14,4 procenta a letos by mohla stoupnout až k patnácti procentům. „Bude to však náročné,“ říká šéf Ferrari, „čelíme intenzivnímu investičnímu programu.“ Di Montezemolo tím naráží na nábor 250 nových zaměstnanců, z nichž 200 bude vyčleněno na výrobu nových pohonných jednotek pro Maserati, včetně dieselů.
Přesto se Ferrari stěžovat nemůže a také jeho šéf si uvědomuje, že postavení firmy je lepší než kdykoli předtím. Při sedmi- až osmileté obměně jednotlivých modelů v nabídce byl nejstarší typ California představen na podzim 2008 a modernizován v roce 2011. „S obnovováním našeho sortimentu nemusíme pospíchat, ačkoli vyměnit nebo inovovat pět samostatných modelových řad v tak malé společnosti jako je ta naše vyžaduje kolosální úsilí,“ vysvětluje.
Iniciativa ve všech směrech se však Ferrari každopádně vyplácí, mimořádně úspěšný se jeví především individualizační program Tailor-Made, tedy něco jako šito na míru. „V průměru si zákazník objedná příplatkové prvky v hodnotě 33 tisíc dolarů, což je asi deset procent z maloobchodní ceny, v rámci programu Tailor-Made je však průměrná hodnota úprav 65 750 dolarů,“ říká hrdě di Montezemolo.
Příjmy Scuderie nicméně rostou také díky oddělení Ferrari Classiche Department zaměřeném na renovace starších vozů, takže automobilka zvažuje otevření pobočky v Kalifornii a slušně se vyvíjí rovněž obchod se vším, co nese logo Ferrari. Prodej licenčního tovaru a merchandising ve více než padesáti prodejnách po celém světě firmě loni vynesl 60 milionů dolarů, jehož součástí je rovněž zábavný park v Abú Dhabí. Více něž budovy kterékoli jiné automobilky je přitahována i centrála v Maranellu. „Loni navštívilo naše muzeum Galleria Ferrari čtvrt milionu návštěvníků a letos očekáváme, že jejich počet stoupne na 280 tisíc. Jsem pořád ohromen počtem lidí přitahovaných městečkem s populací čítající 17 tisíc obyvatel,“ konstatoval na závěr rozhovoru Luca di Montezemolo.











LaFerrari bylo vyprodáno už před jeho veřejným debutem, teď jeho technologie poslouží při vývoje následujících nových modelů
Zdroj: Automotive News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Číňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 2 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před 3 hodinamiPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 5 hodinamiNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
před 6 hodinamiAť se vám nový nejprodávanější kombík světa líbí nebo ne, máte to jedno, v Evropě ho kvůli místním výmyslům stejně nekoupíte
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 12:59 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle