Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari omezí produkci, loňský rekordní počet prodaných aut ohrožuje exluzivitu
10.5.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Jen málo značek si může dovolit takovou šílenost jako je snížení počtu prodaných aut, aby udrželo jejich exkluzivitu. Stáj Ferrari je jednou z nich.
Italsko-americký koncern Fiat/Chrysler mnoho důvodů ke spokojenosti nemá, pokud ale může mít z něčeho skutečnou radost, pak jsou to bezpochyby obchodní výsledky své maranellské sportovní dcery. Automobilce Ferrari se v roce 2012 podařilo prodat přes 7 300 vozů, což je o padesát procent více než v roce 1991, kdy ke značce se vzpínajícím se koníkem nastupoval současný šéf společnosti Luca di Montezemolo.
V souvislosti s těmito výsledky poskytl generální ředitel Ferrari rozhovor kolegům z Automotive News a zajímavá byla především odpověď di Montezemola na otázku, jestli firma překoná loňské prodeje i letos. „Daří se nám i v tomto roce. Nové LaFerrari jsme vyprodali ještě před jeho veřejnou premiérou na ženevském autosalonu, navzdory tomu jsme se letos nezaměřili na navýšení poptávky, ale pozdvižení exkluzivity Ferrari,“ řekl šéf Scuderie.
Co přesně jeho slova znamenají? Di Montezemolo později na prezentaci strategického plánu přiznal, že automobilka zkrátka sníží roční prodej pod 7 000 aut. „Učinili jsme toto rozhodnutí i kvůli vytříbení našich dealerství. Prodejci musí pochopit, že je důležitá kvalita a nikoli množství,“ dodal Luca di Montezemolo.
Ve hře ale podle něj není pouze další vylepšení přístupu ke klientům. „Zvýšení exkluzivity ochrání naše marže, ale rovněž zůstatkovou hodnotu vozů našich zákazníků,“ připustil di Montezemolo a přiznal, že se firmě od roku 2011 podařilo zvýšit marži ze 14,1 na loňských 14,4 procenta a letos by mohla stoupnout až k patnácti procentům. „Bude to však náročné,“ říká šéf Ferrari, „čelíme intenzivnímu investičnímu programu.“ Di Montezemolo tím naráží na nábor 250 nových zaměstnanců, z nichž 200 bude vyčleněno na výrobu nových pohonných jednotek pro Maserati, včetně dieselů.
Přesto se Ferrari stěžovat nemůže a také jeho šéf si uvědomuje, že postavení firmy je lepší než kdykoli předtím. Při sedmi- až osmileté obměně jednotlivých modelů v nabídce byl nejstarší typ California představen na podzim 2008 a modernizován v roce 2011. „S obnovováním našeho sortimentu nemusíme pospíchat, ačkoli vyměnit nebo inovovat pět samostatných modelových řad v tak malé společnosti jako je ta naše vyžaduje kolosální úsilí,“ vysvětluje.
Iniciativa ve všech směrech se však Ferrari každopádně vyplácí, mimořádně úspěšný se jeví především individualizační program Tailor-Made, tedy něco jako šito na míru. „V průměru si zákazník objedná příplatkové prvky v hodnotě 33 tisíc dolarů, což je asi deset procent z maloobchodní ceny, v rámci programu Tailor-Made je však průměrná hodnota úprav 65 750 dolarů,“ říká hrdě di Montezemolo.
Příjmy Scuderie nicméně rostou také díky oddělení Ferrari Classiche Department zaměřeném na renovace starších vozů, takže automobilka zvažuje otevření pobočky v Kalifornii a slušně se vyvíjí rovněž obchod se vším, co nese logo Ferrari. Prodej licenčního tovaru a merchandising ve více než padesáti prodejnách po celém světě firmě loni vynesl 60 milionů dolarů, jehož součástí je rovněž zábavný park v Abú Dhabí. Více něž budovy kterékoli jiné automobilky je přitahována i centrála v Maranellu. „Loni navštívilo naše muzeum Galleria Ferrari čtvrt milionu návštěvníků a letos očekáváme, že jejich počet stoupne na 280 tisíc. Jsem pořád ohromen počtem lidí přitahovaných městečkem s populací čítající 17 tisíc obyvatel,“ konstatoval na závěr rozhovoru Luca di Montezemolo.
LaFerrari bylo vyprodáno už před jeho veřejným debutem, teď jeho technologie poslouží při vývoje následujících nových modelů
Zdroj: Automotive News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 4 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 7 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie