Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari omezí produkci, loňský rekordní počet prodaných aut ohrožuje exluzivitu
10.5.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Jen málo značek si může dovolit takovou šílenost jako je snížení počtu prodaných aut, aby udrželo jejich exkluzivitu. Stáj Ferrari je jednou z nich.
Italsko-americký koncern Fiat/Chrysler mnoho důvodů ke spokojenosti nemá, pokud ale může mít z něčeho skutečnou radost, pak jsou to bezpochyby obchodní výsledky své maranellské sportovní dcery. Automobilce Ferrari se v roce 2012 podařilo prodat přes 7 300 vozů, což je o padesát procent více než v roce 1991, kdy ke značce se vzpínajícím se koníkem nastupoval současný šéf společnosti Luca di Montezemolo.
V souvislosti s těmito výsledky poskytl generální ředitel Ferrari rozhovor kolegům z Automotive News a zajímavá byla především odpověď di Montezemola na otázku, jestli firma překoná loňské prodeje i letos. „Daří se nám i v tomto roce. Nové LaFerrari jsme vyprodali ještě před jeho veřejnou premiérou na ženevském autosalonu, navzdory tomu jsme se letos nezaměřili na navýšení poptávky, ale pozdvižení exkluzivity Ferrari,“ řekl šéf Scuderie.
Co přesně jeho slova znamenají? Di Montezemolo později na prezentaci strategického plánu přiznal, že automobilka zkrátka sníží roční prodej pod 7 000 aut. „Učinili jsme toto rozhodnutí i kvůli vytříbení našich dealerství. Prodejci musí pochopit, že je důležitá kvalita a nikoli množství,“ dodal Luca di Montezemolo.
Ve hře ale podle něj není pouze další vylepšení přístupu ke klientům. „Zvýšení exkluzivity ochrání naše marže, ale rovněž zůstatkovou hodnotu vozů našich zákazníků,“ připustil di Montezemolo a přiznal, že se firmě od roku 2011 podařilo zvýšit marži ze 14,1 na loňských 14,4 procenta a letos by mohla stoupnout až k patnácti procentům. „Bude to však náročné,“ říká šéf Ferrari, „čelíme intenzivnímu investičnímu programu.“ Di Montezemolo tím naráží na nábor 250 nových zaměstnanců, z nichž 200 bude vyčleněno na výrobu nových pohonných jednotek pro Maserati, včetně dieselů.
Přesto se Ferrari stěžovat nemůže a také jeho šéf si uvědomuje, že postavení firmy je lepší než kdykoli předtím. Při sedmi- až osmileté obměně jednotlivých modelů v nabídce byl nejstarší typ California představen na podzim 2008 a modernizován v roce 2011. „S obnovováním našeho sortimentu nemusíme pospíchat, ačkoli vyměnit nebo inovovat pět samostatných modelových řad v tak malé společnosti jako je ta naše vyžaduje kolosální úsilí,“ vysvětluje.
Iniciativa ve všech směrech se však Ferrari každopádně vyplácí, mimořádně úspěšný se jeví především individualizační program Tailor-Made, tedy něco jako šito na míru. „V průměru si zákazník objedná příplatkové prvky v hodnotě 33 tisíc dolarů, což je asi deset procent z maloobchodní ceny, v rámci programu Tailor-Made je však průměrná hodnota úprav 65 750 dolarů,“ říká hrdě di Montezemolo.
Příjmy Scuderie nicméně rostou také díky oddělení Ferrari Classiche Department zaměřeném na renovace starších vozů, takže automobilka zvažuje otevření pobočky v Kalifornii a slušně se vyvíjí rovněž obchod se vším, co nese logo Ferrari. Prodej licenčního tovaru a merchandising ve více než padesáti prodejnách po celém světě firmě loni vynesl 60 milionů dolarů, jehož součástí je rovněž zábavný park v Abú Dhabí. Více něž budovy kterékoli jiné automobilky je přitahována i centrála v Maranellu. „Loni navštívilo naše muzeum Galleria Ferrari čtvrt milionu návštěvníků a letos očekáváme, že jejich počet stoupne na 280 tisíc. Jsem pořád ohromen počtem lidí přitahovaných městečkem s populací čítající 17 tisíc obyvatel,“ konstatoval na závěr rozhovoru Luca di Montezemolo.











LaFerrari bylo vyprodáno už před jeho veřejným debutem, teď jeho technologie poslouží při vývoje následujících nových modelů
Zdroj: Automotive News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 2 hodinamiŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejnovější články
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 2 hodinamiDodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
před 3 hodinamiZájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 4 hodinamiBrusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva