Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari odmítlo prodat auto dalšímu váženému zákazníkovi. Důvod je bizarní
19.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Řekli byste, že když jste milovníkem italské značky a vlastníte 288 GTO, F40, F50, Enzo i LaFerrari, výrobce si vás bude jen hýčkat? Chyba lávky.
Peníze nejsou všechno. Své o tom ví zejména klienti Ferrari, kteří měli pocit, že konto obtěžkané stovkami milionů či rovnou miliardami jim zajistí některý z výjimečných modelů italské automobilky. Zvláště když kromě financí mají v záloze ještě jeden pádný argument, jímž je početná sbírka exkluzivních vozů této značky v garáži. Nicméně ani to v mnoha případech nestačí, jak jsme si mohli říci loni. Nedávno zesnulý Preston Henn tak nakonec místo kokpitu Ferrari LaFerrari Aperta skončil za volantem Hondy NSX, prý rád.
Jak se nyní ukazuje, nešlo o jediného bohatého Američana, jemuž byl hybridní roadster z Maranella zapovězen. Dalším je David Lee, majitel klenotnického impéria a jedné z nejúchvatnějších sbírek aut vůbec, který se mimo jiné může pochlubit i pěti nejlepšími Ferrari všech dob. V garáži mu stojí 288 GTO, F40, F50, Enzo a LaFerrari, což může říci jen pár lidí na celém světě. Doplnění této pětice otevřenou variantou by tedy mohlo být považováno za pouhou formalitu. Nicméně Lee byl odmítnut taktéž, což zní skoro neuvěřitelně.
Automobilka to potvrdila a v oficiální rovině pouze přiznala, že Lee „je váženým zákazníkem“. To ale jak vidno k „přidělení” LaFerrari Aperta nestačí. Neoficiálně se Lee dozvěděl, že Ferrari nemá rádo publicitu, která jeho vlastnictví aut této značky obchází. Na svém účtu na Instagramu se každodenně chlubí svými auty asi třičtvrtě milionu sledujících. Nejde navíc o snímky z garáže, milionář asijského původu je také provozuje, neboť před lety se rozhodl, že bude „řídit Ferrari sedm dní v týdnu“. Dle něj je totiž hanba, když se tak neděje.
Automobilka již několikrát naznačila, že své vozy hodlá prodávat primárně těm lidem, kteří s nimi skutečně budou jezdit. Proč tedy ne Lee? Peněz má dost, aut též a udělal i mnohé navíc pro to, aby byl zapsán mezi opravdu nejvážnější klienty značky. Vše začalo přátelstvím s dealerem Giacomem Mattiolim, který byl svého času manželem vnučky Enza Ferrariho.
Právě Mattioli začal Leemu radit, aby investoval do skutečných rarit značky. Mimo to se klenotník stal členem řidičského klubu automobilky a strávil dva dny v řidičské škole Ferrari. Koupil i nové 458 Speciale a 488 Spyder, stejně jako čtyři další zcela nové vozy značky, po kterých ani netoužil. „Abyste mohli koupit limitovanou edici, musíte koupit i pár aut, která nechcete. Nechtěl jsem hrát tuhle hru, ale není jiná šance jak se zařadit do fronty,“ říká dnes.
Lee tedy skutečně učinil vše možné i nemožné proto, aby LaFerrari Aperta mohl přiřadit do sbírky. Nakonec však byl stejně odmítnut. Uvidíme tedy, zda se k roadsteru dostane jako k ojetině; ostatně automobilka jej kdysi odmítla i se žádostí o kupé. Klenotník proto nakonec přesvědčil k odprodeji jiného amerického majitele, který měl před rozvodem a jenž nechtěl, aby se LaFerrari stalo terčem pranic právníků. A s tím ani Italové neměli problém, Lee se pouze musel sám zavázat, že si auto ponechá alespoň 18 měsíců po koupi.
Podtrženo, sečteno, oficiálně Lee LaFerrari Aperta nedostane - prý je vejtaha. On sám má ovšem pocit, že když se pyšní svou sbírkou, dělá službu i Ferrari. S tím nelze než nesouhlasit, náš hlas ale bohužel v Maranellu rozhodující není. Jak jste na tom vy, sdělte v diskuzi. Můžeme přitom začít uzavírat i sázku, zda se Lee k roadsteru dostane či nikoliv. Něco nám ale říká, že nebude trvat dlouho a na Instagramu se dočkáme zajímavého příspěvku - peníze tady vážně nejsou problém...
Přestože David Lee vlastní úctyhodnou sbírku aut, do které patří i ty nejvznácnější Ferrari, model LaFerrari Aperta mu to oficiální cestou nezajistilo
Hybridní roadster přitom dorazil i do českých luhů a hájů a dozajista člověku, který všechny nejvzácnější modely automobilky nevlastní
Zdroj: Los Angeles Times
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před hodinou - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 2 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 4 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 5 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.23. 09:05 - abgx1
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis