Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari GTC4 Lusso T s osmiválcem má překvapivý cíl: krást klienty Range Roveru
26.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová varianta čtyřmístného koníka cílí na mladší kupce. A má přetáhnout klientelu od Porsche, Bentley a překvapivě i od Range Roveru.
O příchodu osmiválcového Ferrari FF se mluvilo zejména na počátku roku v souvislosti s chystaným faceliftem. Dané spekulace přitom podpořila i samotná automobilka, která uvedla, že pro nás chystá překvapení. Tím ale nakonec nebyla nová pohonná jednotka, místo ní jsme se dočkali pouze odlišného názvu GTC4 Lusso. Pod kapotou modernizovaného vozu však i nadále odváděl svou práci atmosférický dvanáctiválec spojený s automatickou převodovkou a pohonem všech kol.
Zdálo se tedy, že osmiválec dorazí až ve zcela nové generaci, která se ukáže až v nové dekádě. O to větším šokem se proto ukázala nedávno odhalená verze GTC4 Lusso T, jenž bude výstavně debutovat na autosalonu v Paříži. Právě pod její kapotou se totiž objevil přeplňovaný motor. Je to přitom vůbec poprvé, kdy Ferrari nabízí některý ze svých modelů hned se dvěma agregáty. Mimo to jde také poprvé o spárování osmiválce a čtyř plnohodnotných sedadel.
Šéf australsko-asijského zastoupení značky Herbert Appleroth ovšem zmínil, že obě verze si navzájem nebudou krást zákazníky. „Kupec motoru V8 turbo je mnohem mladší. Tradičně je zájemcům o dvanáctiválce přes 45 let, mají již starší děti a vůz si užívají o víkendech, zatímco osmiválcová klientela se pohybuje v rozmezí 30 až 35 let, má mladší děti a vůz užívá velmi často, třeba na vyzvedávání ratolestí ze školky či při sportovních aktivitách.“
Ferrari přitom doufá, že svou novinkou odláká zákazníky vozům jako Bentley Continental V8 a Porsche Panamera. Stejně tak ovšem cílí i na kupce luxusních SUV, mezi které patří třeba Cayenne Turbo a Range Rover. „Verze s motorem V8 je značně univerzálním vozem, je mnohem oduševnělejší a také dynamičtější než varianta V12,“ dodává Appleroth. Ten zároveň uvedl, že cena novinky bude nižší než u stávajícího modelu.
Láci ovšem čekat nemáme, neboť „naše cena je vždy prémiová, protože máme prémiové výkony, prémiovou exkluzivitu a prémiovou kvalitu... je to přece Ferrari“. Uvidíme přitom, zda značka toto tajemství odhalí již v Paříži nebo až později. Aktuálně tak jen dodáme, že navzdory zmiňované univerzálnosti je GTC4 Lusso T pouze zadokolkou, což by zrovna zákazníkům Range Roveru vonět nemuselo...
Osmiválcové Ferrari GTC4 Lusso T se od dvanáctiválcové verze vizuálně neliší, změny je třeba hledat pod kapotou
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis