Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Fernando Alonso zlomil smůlu. Podívejte se, jak řádil v kvalifikaci na Indy 500
22.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Dvojnásobný mistr světa F1 nejspíše již ví, že další titul z Formule 1 na své konto nepřidá. Proto se velmi snaží uspět v zámořské sérii.
Není tajemstvím, že Fernando Alonso není zrovna spokojen se svým stávajícím monopostem Formule 1. Od návratu k McLarenu si nejspíše sliboval zisk třetího mistrovského titulu, k tomu ale při současné formě Hondy nedojde. Za nějaké dva roky samozřejmě může být vše jinak, nicméně v té době již rodákovi ze španělského Ovieda bude sedmatřicet let. Je otázkou, zda bude moci počítat třeba s prodloužením smlouvy. A není tedy divu, že si již otevírá zadní vrátka.
Alonso letos bude chybět na startu Velké ceny Monaka, místo toho si střihne zaoceánskou Indianapolis 500. To je jeden z nejznámějších závodů světa, kde by případný úspěch mohl pro španělského závodníka znamenat začátek nové kariéry. Podle dosavadních výsledků to vypadá, že vsadil na správnou kartu, neboť jeho letošní smůla v Indianapolis příliš zná není. V kvalifikaci, která se jela tento víkend, totiž skončil pátý. Během sobotního rozstřelu se krapet propadl, skončil na sedmém místě.
Momenty z obou částí kvalifikace můžete vidět níže, Alonsova výše zmíněná umístnění je ale nejspíše třeba vysvětlit, neboť kvalifikace na Indy 500 se od Formule 1 výrazně liší. V jejím případě má tři části, všechny se ale odjedou během jednoho dne. V zaoceánské sérii se během první části tzv. Time Trials soutěží o vstup do Fast Nine Shootout. Tedy do skupiny devíti nejrychlejších jezdců, kteří na startovním roštu obsadí první tři lajny.
Právě během tohoto rozstřelu Alonso skončil sedmý, když čtyřkilometrový ovál se čtyřmi zatáčkami obkroužil průměrnou rychlostí 230,034 mil za hodinu (370,1 km/h). V neděli se ovšem ještě zlepšil, nakonec skončil s průměrem 231,3 mph (372,2 km/h). Řekl k tomu, že „vůz byl lepší než včera. Měli jsme problémy s přeplňováním v poslední zatáčce a měl jsem pocit, jako by motor tak trochu sahal na brzdy.“
Podle Alonsa ho to mělo stát zhruba 0,3 až 0,4 mph (0,48 až 0,64 km/h) na průměrné rychlosti, což by mu ve finálním zúčtování napomohlo k předjetí čtvrtého Takumy Sata, třetího Alexandra Rossiho a možná i druhého Eda Carpentera. Na „kdyby“ se ovšem v závodním světě nehraje, navíc i pátá příčka je na nováčka více než působivá. Další „zelenáč“ Ed Jones je až jedenáctý.
Nyní nám nezbývá nic jiného než vyčkat příštího víkendu, přesně 28. května, kdy se již 101. ročník slavné Indy 500 pojede. Alonso bude stát ve druhé lajně uprostřed, před sebou bude mít Carpentera. Ten je jediným jezdcem zcela vpředu, který na slavném oválu ještě nezvítězil. Rossi, který stojí na vnějšku, zde vyhrál loni, vítěz kvalifikace Scott Dixon, který bude letos stát na vnitřku, pak v roce 2008.
Letošního závodu zúčastní třeba i Juan-Pablo Montoya, který zde vyhrál v roce 2015, či Tony Kanaan, jenž má na kontě zlaté vavříny z roku 2013. Na startovním roštu bohužel bude chybět další z ex-pilotů F1 Sebastien Bourdais, který v sobotu havaroval v rychlosti zhruba 320 km/h. Přestože neštěstí na první pohled přestál v pořádku, lékařská zpráva zrovna kladná není.
Francouzský jezdec měl utrpět několikanásobnou zlomeninu pánve a zlomeninu pravé kyčle. Podle ošetřujících lékařů se měl ještě v sobotu podrobit operaci, přičemž šéf týmu Dale Coyne Racing uvedl, že „je v dobrých rukou“. Stáj prý nyní čeká na jeho uzdravení, to ale s ohledem na četné zlomeniny brzké rozhodně nebude. Uvidíme tedy vůbec, zda se Bourdaise v IndyCar ještě dočkáme.
Fernando Alonso se na letošní Indy 500 kvalifikoval na pátém místě
Sebastien Bourdais takové štěstí neměl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva