Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
F1 možná v Německu skončí. Bernie na to: Německou GP ale máme, říká si rakouská
23.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bernie Ecclestone chce od pořadatelů peníze a investice, ti je však odmítají s ohledem na menší zájem publika. Německá Grand Prix tak možná skončí.
O šampionátu Formule 1 píšeme v poslední době buď v dobrém, přičemž v takové chvíli jsou zmínky spojeny hlavně s minulostí, nebo ve zlém. V ten moment je pak středobodem stávající podoba královské motoristické disciplíny, která je již spíše vyumělkovanou show než adrenalinem protkanými závody, na které jsme byli léta zvyklí. Jistě, leckdo by sice mohl namítnout, že loňské bitvy mezi Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem byly pomalu reminiscencí legendárního souboje Lauda-Hunt, s tím však asi bude většina soudných lidí souhlasit jen sotva.
Filozofování ale nechme stranou a pojďme se zaměřit na tvrdá fakta, která se týkají Velké ceny Německa. Opět si však nemůžeme odpustit zmínku o minulosti, neboť ještě před pár lety se tamní okruhy doslova praly o to, kdo bude moci Grand Prix pořádat. Pro letošek to ovšem vypadá, že žádné závody u našich západních sousedů nebudou. Původně je sice měl hostit Nürburgring, ten však změnil majitele.
Pořadatelé v minulých měsících absolvovali několik schůzek s Bernie Ecclestonem, přičemž poslední proběhla dokonce v uplynulých hodinách. Výsledek je však dozajista nepotěšil, neboť principál F1 již závody v pohoří Eifel nechce. Místo toho uvedl, že se letos buď pojede podle nového plánu na Hockenheimringu (dle schváleného kalendáře se bavíme o 19. červenci), nebo se v Německu nepojede vůbec.
Je přitom otázkou, co by se stalo, kdyby nakonec smlouva o pořadatelství sepsána nebyla. Velká cena Německa totiž figuruje mezi evropskými závody, a tak je jakékoliv stěhování třeba do dříve zvažované Koreje zcela mimo realitu. Zřejmě by tak došlo k přestávce, která by trvala prakticky po celé letní prázdniny a jež by byla 26. července rozdělena Velkou cenou Maďarska.
Pokud se ptáte, proč by se na Hockenheimringu nemělo závodit, přestože okruh figuruje v kalendáři, pak důvodem je nedořešená smlouva. Letos se totiž dle původních záměrů mělo jet právě na Ringu, který se o hostování dělil s Hockenheimringem. Jak jsme ale uvedli výše, novodobý sourozenec Severní smyčky má smůlu. A pokud se Bernie nedohodne s pořadateli, dostane padáka i druhý německý okruh.
A proč by principál F1 neměl dospět k dohodě? Především kvůli finančním důvodům, neboť daná závodní dráha nesplňuje všechny jeho představy a zřejmě i samotný poplatek za pořádání nebude malý. Pořadatelé však uvedli, že si další výdaje nemohou dovolit. Ecclestone říká, že ho to sice překvapuje, ale možná je to tím, že královská motoristická disciplína již není v Německu natolik populární, jako bývala za dob Michaela Schumachera.
To zní na první pohled nelogicky, neboť loni zvítězil německý tým a vicemistrem se stal německý pilot (i když Rosberg je po otci také Fin a zároveň bydlí v Monaku). Kromě toho tu máme Sebastiana Vettela, který si v předcházejících letech připsal hned čtyři tituly mistra světa. Jenže Schumacher je legenda, jeden z nejlepších pilotů historie a takový se dost možná nenarodí už nikdy nikde, natož pak znovu v Německu. Vettel nebo Rosberg jsou jistě populární, na tribuny ale očividně lidi běžně nesledující ef-jedničky nepřitáhnou.
Pozoruhodné ale je, že Ecclestone si s celou situací vůbec nedělá hlavu a na případný výpadek německé GP reaguje suchým britským humorem. „My přece máme německou Grand Prix„jmenuje se rakouská,” konstatoval dlouholetý vládce formulového světa s ohledem na to, že spolu obě země sousedí a mluví se v nich stejným jazykem.
Zatím to tedy vypadá, že jedinými závody, které se pojedou v německy hovořící zemi, je právě Velká cena Rakouska. Ta se odehraje 21. června na okruhu Red Bull Ring, což je přepracovaný A1 Ring, jenž se po dvanácti letech vrací do kalendáře F1.



Okruh Hockenheimring sice v kalendáři F1 pro letošní sezónu figuruje, pořadatelství však jisté nemá
Zdroj: Autoweek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Ať se vám nový nejprodávanější kombík světa líbí nebo ne, máte to jedno, v Evropě ho kvůli místním výmyslům stejně nekoupíte
před hodinouDlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
před 3 hodinamiNáhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07