Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
F1 možná v Německu skončí. Bernie na to: Německou GP ale máme, říká si rakouská
23.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bernie Ecclestone chce od pořadatelů peníze a investice, ti je však odmítají s ohledem na menší zájem publika. Německá Grand Prix tak možná skončí.
O šampionátu Formule 1 píšeme v poslední době buď v dobrém, přičemž v takové chvíli jsou zmínky spojeny hlavně s minulostí, nebo ve zlém. V ten moment je pak středobodem stávající podoba královské motoristické disciplíny, která je již spíše vyumělkovanou show než adrenalinem protkanými závody, na které jsme byli léta zvyklí. Jistě, leckdo by sice mohl namítnout, že loňské bitvy mezi Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem byly pomalu reminiscencí legendárního souboje Lauda-Hunt, s tím však asi bude většina soudných lidí souhlasit jen sotva.
Filozofování ale nechme stranou a pojďme se zaměřit na tvrdá fakta, která se týkají Velké ceny Německa. Opět si však nemůžeme odpustit zmínku o minulosti, neboť ještě před pár lety se tamní okruhy doslova praly o to, kdo bude moci Grand Prix pořádat. Pro letošek to ovšem vypadá, že žádné závody u našich západních sousedů nebudou. Původně je sice měl hostit Nürburgring, ten však změnil majitele.
Pořadatelé v minulých měsících absolvovali několik schůzek s Bernie Ecclestonem, přičemž poslední proběhla dokonce v uplynulých hodinách. Výsledek je však dozajista nepotěšil, neboť principál F1 již závody v pohoří Eifel nechce. Místo toho uvedl, že se letos buď pojede podle nového plánu na Hockenheimringu (dle schváleného kalendáře se bavíme o 19. červenci), nebo se v Německu nepojede vůbec.
Je přitom otázkou, co by se stalo, kdyby nakonec smlouva o pořadatelství sepsána nebyla. Velká cena Německa totiž figuruje mezi evropskými závody, a tak je jakékoliv stěhování třeba do dříve zvažované Koreje zcela mimo realitu. Zřejmě by tak došlo k přestávce, která by trvala prakticky po celé letní prázdniny a jež by byla 26. července rozdělena Velkou cenou Maďarska.
Pokud se ptáte, proč by se na Hockenheimringu nemělo závodit, přestože okruh figuruje v kalendáři, pak důvodem je nedořešená smlouva. Letos se totiž dle původních záměrů mělo jet právě na Ringu, který se o hostování dělil s Hockenheimringem. Jak jsme ale uvedli výše, novodobý sourozenec Severní smyčky má smůlu. A pokud se Bernie nedohodne s pořadateli, dostane padáka i druhý německý okruh.
A proč by principál F1 neměl dospět k dohodě? Především kvůli finančním důvodům, neboť daná závodní dráha nesplňuje všechny jeho představy a zřejmě i samotný poplatek za pořádání nebude malý. Pořadatelé však uvedli, že si další výdaje nemohou dovolit. Ecclestone říká, že ho to sice překvapuje, ale možná je to tím, že královská motoristická disciplína již není v Německu natolik populární, jako bývala za dob Michaela Schumachera.
To zní na první pohled nelogicky, neboť loni zvítězil německý tým a vicemistrem se stal německý pilot (i když Rosberg je po otci také Fin a zároveň bydlí v Monaku). Kromě toho tu máme Sebastiana Vettela, který si v předcházejících letech připsal hned čtyři tituly mistra světa. Jenže Schumacher je legenda, jeden z nejlepších pilotů historie a takový se dost možná nenarodí už nikdy nikde, natož pak znovu v Německu. Vettel nebo Rosberg jsou jistě populární, na tribuny ale očividně lidi běžně nesledující ef-jedničky nepřitáhnou.
Pozoruhodné ale je, že Ecclestone si s celou situací vůbec nedělá hlavu a na případný výpadek německé GP reaguje suchým britským humorem. „My přece máme německou Grand Prix„jmenuje se rakouská,” konstatoval dlouholetý vládce formulového světa s ohledem na to, že spolu obě země sousedí a mluví se v nich stejným jazykem.
Zatím to tedy vypadá, že jedinými závody, které se pojedou v německy hovořící zemi, je právě Velká cena Rakouska. Ta se odehraje 21. června na okruhu Red Bull Ring, což je přepracovaný A1 Ring, jenž se po dvanácti letech vrací do kalendáře F1.
Okruh Hockenheimring sice v kalendáři F1 pro letošní sezónu figuruje, pořadatelství však jisté nemá
Zdroj: Autoweek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 25 minutami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před hodinou - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 3 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 4 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva