Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Extrémně ojetý Fiat existuje. Je ošklivý, zhuntovaný a stojí drobné
25.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Krása tomuto autu chybí už u výroby, zbytek sebral čas a ujeté kilometry. Přesto je zajímavé, že vůz takové km ujel, cena ale odpovídá jízdnímu kolu.
Kromě novinek vám pravidelně ukazujeme i zajímavé ojetiny, které se v tom či onom koutu světa dají koupit. Obvykle jsou to vozy hodné vašeho zájmu, někdy vám ale nabídneme i pohled na nějaké extrémně ojeté auto. Z různých důvodů - od náznaku, co daný vůz vydrží, po poučení, že vámi vyhlédnutá ojetina bez ser věrohodné servisní historie mohla také 20krát objet zeměkouli a vy si toho nemusíte všimnout.
Za všechny takové vozy zmiňme rok starý Passat s neskutečnou kilometráží nebo znovu Passat TDI s téměř osmi sty tisíci na tachometru. Měli jsme tu také Mercedes W124 se 704 tisíci ujetými km nebo až neuvěřitelně ojetou Fabii TDI, s níž jeden majitel najel 655 tisíc kilometrů.
V reakci na tyto články občas slýcháme kritiku vás, že vám takhle extrémně ojetá auta ukazujeme jen německá, jako bychom snad chtěli skrytě naznačovat, že jsou „über alles”. Částečně pravda, ale ne proto, že bychom chtěli, nýbrž proto, že na taková narazíte nejčastěji. Auta z jiných koutů světa, která by měla takhle extrémní kilometrové proběhy, prostě nejsou tak často k vidění.
Občas se ale přesto nějaké najde. Měli jsme tu Volvo 850, které bylo na prodej s 918 tisíci (!) na tachometru, řádně „olítanou” Toyotu Avensis nebo o něco později americkou Hondu Accord, s níž majitel najel 800 tisíc km a při té příležitosti ji vzal na měření výkonu a komprese ve válcích. Nenadržujeme nikomu - pozornost věnujeme tomu, co si ji zkrátka zaslouží, ať už je to odkudkoli.
S jednou výtkou jsme se ale chtěli poprat více než s jinými - ignorací údajné kvality italských aut. Že prý i s takovými vozy se dají najet vysoké porce kilometrů, praví italofilové. Pohled do nabídky ojetin to úplně nepotvrzuje, neboť Fiatů, Alf, Lancií a dalších italských strojů s více jak 400 tisíci km najdete po celé Evropě minimum, tento týden jsme ale narazili na nabídku jednoho Fiatu, která se tomuto standardu vymyká.
Je předmětem vtipů od chvíle, kdy se v roce 1999 objevil na trhu - Fiat Multipla JTD 105, tedy se 105koňovým turbodieselem 1,9 pod kapotou. Vůz měl opravdu šílený design s faldem pod předním sklem, kde byla umístěna dálková světla. Po stránce praktičnosti to nicméně bylo velmi povedené auto a ona vyšší pozice dálkových světel jim zajišťovala skutečně lepší funkčnost.
Majitelé těchto MPV si vozy obvykle chválí a tato nabídka to na jednu stranu potvrzuje. Vůz má na tachometru 610 tisíc kilometrů a majitel si ji i v inzerátu chválí. „Vůz je připraven k jízdě, motor a převodovka fungují navzdory najetým kilometrům velmi dobře. Auto mě nikdy nenechalo ve štychu,” praví. Zní to skoro jako pohádka mládí, ta je ale u této Multiply vážně dávno pryč.
Její design můžeme s úsměvem přejít, nedá se říci, že by za ta léta od vzniku nějak „vyzrál”, její stav ale moc úchvatný není. Fotek je minimum a nevidíme ani interiér, až na zaprášený kousek palubní desky s číslem 610 272. I tak je z fotografií patrné, že tohle auto je v příšerném stavu - poškrábané, místy zkorodované, dříve prý lehce havarované části karoserie nemají po opravě dobře „trefenou” barvu, plastové díly též nevypadají skvěle. Prodávající dále dodává, že vůz má porouchaný alternátor, takže připraven jízdě bude asi jen dost krátké. Člověk se až diví, že tohle někdo prodává, ale jen do chvíle, než se do inzerátu podívá na cenu. Činí 220 Eur, tedy asi 5 900 Kč.
Téhle Multiple by vyčištění, ošetření plastů a dokoupení poklic pomohlo, na jejím dost mizerném stavu by to ale mnoho nezměnilo. Nicméně, je to nejvíce ojetá Multipla, co jsme kdy viděli. A podobná kilometráž se často nevidí ani u italských dodávek
Dobře, onu Multiplu berte s nadsázkou, nemusí to být dvakrát reprezentativní kus. A sám fakt, že ujela 610 tisíc km je pozoruhodný. Hledali jsme ale i jiný ojetý Fiat, který bychom vám mohli ukázat do detailu a podařilo se. Je jím Fiat Stilo MultiWagon, tedy kombík, a má za sebou 444 tisíc kilometrů. Pod kapotou je opět motor 1,9 JTD, tentokrát o 116 koních a manuální převodovka. Vidíme, že tohle auto je v mnohem lepším stavu, majitel se o něj nejspíš staral mnohem lépe a před prodejem ho nechal aspoň vyčistit. Také s ním ale ujel o 166 tisíc km méně, což mohlo hrát též roli.
V dokonalém stavu ovšem také není, a to ani zdaleka. Na první pohled vypadá dobře, při detailním zkoumání ale vidíme na karoserii spoustu odřených míst včetně snad všech poklic, u levého předního světla vidíme zřejmě známky opravy po nehodě - nelícují plechy a plasty. Poničené jsou též prahy, blatník a za pravou části předního nárazníku vidíme koukat část elektroinstalace.
Interiér je též dost zbídačený, i když snad ne tolik. Jednak nedrží plastový kryt pravé strany středového tunelu, ale jinak je tu vidět značné opotřebení, zejména tlačítek u navigace - sériové, podotýkáme. Dost odřený je ale i volant, řadička, pozoruhodná jsou rozpadající se vnější zpětná zrcátka.
Tenhle vůz byl pořízen jako nový v Nizozemsku a vidíme, že k němu jsou i původní dokumenty. První registrace je z února roku 2006 a cena tohoto Stila je 1 745 Eur, tedy asi 47 tisíc Kč. Za takové peníze by ještě mohlo udělat slušnou službu; pokud chcete vědět víc, inzerát je zde.
Na tomto Stilu MultiWagon je opotřebení znát, ale službu ještě může udělat
Zdroje: Mobile.de poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva