Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Evropská unie chce zavést další povinný prvek výbavy aut
20.8.2019 | Petr Prokopec
Jako by prvků, které vozy prodávané v zemích EU mít musí a nebo nesmí, nebylo dost, přibude k nim nejspíše další. Evropští i američtí zákonodárci pracují na zavedení povinného systému monitorujícího zadní sedadla.
Člověk možná sám sebe považuje za vrcholnou formu života, ani tak ale není imunní vůči zkratkovitému jednání. Řada okolností zkrátka jednoho dne zapadne do sebe natolik, že i jindy vzorný jedinec vybočí mimo mantinely. Takové jednání naneštěstí nezůstává bez následků a záleží jen na konkrétní situaci, jak hrozivé jsou. Dnes budeme mluvit o jedné z nejhloupějších chyb, jakých se lidé dopouštějí při opouštění automobilu, a sice že uvnitř ponechají své domácí mazlíčky nebo dokonce děti.
Na toto téma bylo sepsáno bezpočet článků, ovšem i kdybychom je omílali denně, k oné chybě by docházelo i nadále. A to právě vlivem zkratkovitého jednání, kdy si někteří ani neuvědomí, že sebou vůbec své dítě mají. Pokud se ptáte, jak je něco takového vůbec možné, pak stačí jen zmínit, že vlivem stresu z práce nebo neklidu v domácnosti v kombinaci s neobvyklými okolnostmi dojde k tomu, že jednu myšlenku vytěsníte na úkor druhé. Zdokumentována byla už řada případů, kdy například drobná změna obvyklé rutiny vedla k tomu, že dítě v úterý ráno vezla do školky matka a nikoli otec. A když při delší cestě usnulo, zapomněla na něj a nechala jej ve voze, když byla celý den v práci.
Osvěta v těchto případech bohužel skutečně selhává a následky jediné chyby bývají fatální. Ve výsledku tedy nepřekvapí, že se organizace Euro NCAP rozhodla k roku 2022 obměnit pravidla, dle kterých bude hodnotit zkoušené vozy. V rámci kategorie ochrany dětí totiž již bude muset být pamatováno na systém, který „detekuje dítě ponechané ve voze, a upozorní majitele nebo úřady, aby zabránil úmrtím“.
Tím samozřejmě není nikde zmíněno, že se daný systém stane povinností, právě takový krok ale evropští i američtí zákonodárci zvažují. A vzhledem k obecnému koncensu na správnosti takového postupu se nejspíše stane, že technologie varující na přítomnost dítěte na zadních sedadlech bude povinnou ještě dříve, než vstoupí v platnost zmíněná pravidla NCAPu. S tím lze počítat alespoň v EU, v USA jsou regulátoři benevolentnější a pokud penetrace podobného řešení dosáhne dostatečně vysoké úrovně, nevyžadují jeho přítomnost v úplně každém novém autě.
Je ostatně třeba připomenout, že automobilky v tomto ohledu provádí řadu kroků již nyní, neboť varovné systémy nabízí GM či Nissan a momentálně s nimi přichází také Hyundai. „Všichni tuto oblast sledují,“ dodává Raviv Melamed, šéf izraelské společnosti Vayyar Imaging, které se dětským zádržným systémům věnuje. Dle něj je přitom „příchod regulace velmi blízko, a jakmile bude zavedena, věci se rychle pohnou“.
Je tedy skutečně pravděpodobné, že během pár let budou všechny nové vozy v EU povinně osazené monitoringem zadních sedadel. Názor na tento krok si udělejte sami - na jednu stranu je to jistě prospěšná věc, na tu druhou bychom se ale vždy měli primárně snažit pracovat s námi samými. Ve výsledku je to asistenční systém jako každý jiný - umí být dobrým sluhou, ale také zlým pánem. Jakkoli to může znít absurdně, existence podobných řešení může vést k tomu, že lidé ještě více upozadí svou vlastní odpovědnost. A pokud někdo začne spoléhat na to, že jej auto případně upozorní, je to to samé, jako když si někdo začne myslet, že mu ESP pomůže z každé krizové situace. To snadno může problém nepřímo způsobit, nikoli jej vyřešit.
Lidé jsou bohužel nepoučitelní a ve svém konání často zkratkovití, což vede k nejedné tragédii. Proto chtějí zákonodárci zavést povinný systém monitoringu zadních sedadel, který by nedovolil nechat na tomto místě během parkování živou bytost omylem
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Nový Ford Mustang vyzval na souboj ve sprintu ošklivé a otylé BMW M2, asi to ale neměl dělat
včera - Mercedes si patentoval nové jméno modelu, které už ale pár dnů zdobí čínskou napodobeninu jeho vlastního auta
1.12.2024 - MG si nemilosrdně utahuje z trapné kampaně na přerod Jaguaru, tohle je 1:0 pro starší Brity
29.11.2024
Nejnovější články
- Ceny náhradních baterií a motorů pro elektrické VW a Škody jsou takový průšvih, že se o nich v servisu bojí mluvit
před 3 hodinami - Youtuber popsal, jak dostal Cybertruck do Evropy. Na loď nesměl, s dopravou stál 4,5 milionu, přihlásil ho v Albánii a trápí se s nabíjením
před 5 hodinami - Končící manažer VW jasně ukazuje, jak odtržené od reality dnešní vedení automobilek je
před 6 hodinami - Jaguar ukázal svůj přelomový nový vůz. Říká mu 00 a přesně tam s ním míří, už teď počítá se ztrátou 90 procent kupců
před 8 hodinami - Nový přeborník ve ztrátě hodnoty překonal všechny a všechno, majitele přišel na 1,3 milionu Kč za 11 měsíců a 11 tisíc km
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.03. 18:03 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 12.03. 18:02 - řidičBOB
- Toyota obecně 12.03. 17:10 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.03. 16:34 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 12.03. 14:23 - pavproch
- Cyklistické vlákno 12.03. 14:12 - pavproch
- Detektory policejních radarů 12.02. 18:32 - řidičBOB
- Pneu koutek 12.02. 16:30 - jerry