Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
EU dál dusí výrobce aut. Vrcholné BMW brzy přijde o všechny benzinové motory
20.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Nebude to konec úplný, přesto nejméně po celý jeden rok nekoupíte v Evropě vrcholné BMW řady 7 s jediným benzinovým motorem. Na vině je obvyklý podezřelý.
Na konci ledna jsme vás po diskuzích se zástupci několika automobilek informovali, že pokud si chcete koupit nové auto, bude lepší dlouho neváhat. V průběhu letošního roku totiž zmizí z nabídky nových vozů spousta motorů, které se do ní nevrátí buď nikdy a nebo až se značným časovým odstupem. Důvod je prostý - zbrklé zavádění nových testů spotřeby a emisí, které bylo Evropskou unií akcelerováno po vypuknutí kauzy Dieselgate.
Automobilky žádaly tři roky na to, aby novým pravidlům přizpůsobily svou nabídku, dostaly ale jen jeden. Od loňského září musí tedy být dle Světově harmonizované testovací procedury lehkých vozidel (platí jen v Evropě, ale říká se ji dále stejně, WLTP) v kombinaci s Real Driving Emissions (RDE) homologovány všechny automobily nově uváděné na trh, což problémy nezpůsobilo. Už od letošního září ale musí být takto schváleny všechny prodávané automobily bez ohledu na datum jejich původního uvedení na trh, a to automobilky doslova dusí - jakýkoli výrobce s květnatějším portfoliem má problém toto schválení stihnout.
Nejde totiž jen o to auta otestovat, ale často i upravit. Nové emisní normy Euro zejména limitují množství pevných částic benzinových motorů, a to vyžaduje instalaci jejich filtrů. V nabídce většiny značek je pak na takový termín zkrátka příliš mnoho aut v příliš mnoha verzích, aby bylo možné upravit a homologovat všechny. A tak firmy musí vybírat, co testy protlačí včas, co později a co také vůbec.
Pokud jde o model nabízený léta, který se nachází na sklonku svého životního cyklu, už zkrátka do jeho schválení vůbec neinvestují. To je případ třeba takového BMW M3, které na poslední rok možná dva výroby filtr pevných částic nedostane vůbec a za pár měsíců skončí. U dalších verzí musí automobilky hledět na to, co se prodává lépe a co hůře a upřednostnit populárnější provedení.
Tak se znovu u BMW stalo, že sedany nejvyšší řady 7 nebudou minimálně po celý jeden rok k mání s jediným benzínovým motorem. Varianty 740i, 750i a 760i skončí v nabídce průběhu letoška s nejasným termínem návratu do ní v průběhu příštího roku. Překvapivě ve stínu výše zmíněného může působit, že zatracované naftové varianty se budou vyrábět dále beze změn. Dieselové motory jsou po aféře VW na černé listině ekologů a vznětovým motorům se často dává za vinu znečištění ovzduší s následkem zpřísnění předpisů a nastolení nových měřících procesů. A teď jsou to paradoxně benzíny, na které dopadá sekyra.
I velkou řadu 7 tedy čeká v benzinových verzích zavádění filtrů pevných částic, které se s ohledem na nutné konstrukční změny protáhne. A automobilka nejspíše ani nemá motivaci se nějak zvlášť snažit, neboť prim v prodejích řady 7 v Evropě beztak hrají diesely. Nemusíme tedy ani dodávat, že omezení nabídky se dotkne jen trhů EU, neboť WTLP ani nové normy Euro se většiny zbytku světa netýkají.
Pokud tedy chcete nové BMW řady 7 s benzinovým motorem, máte nyní šanci, která se hned tak nebude opakovat. A neplatí to jistě zdaleka jen o tomto a dalších BMW - budeme se postupně teprve dozvídat, jaké motory budou novinkami ještě zasaženy. Obnovení dodávek benzinových sedmiček pro Evropu se očekává s příchodem faceliftu tohoto modelu, ke kterému dojde nejdříve v březnu 2019, tento termín ale zatím nebyl potvrzen.
BMW 740i, 750i a M760Li (na snímcích) nejsou s to ve své současné podobě obstát před novými testy emisí a jejich výroba bude na rok zastavena
Zdroj: BMW Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
před 3 hodinami - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl 11:24
- Testy WSBK a WSSP v Jerezu včera 18:00
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa 25.11.2024
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
Nejnovější články
- Krize německého autoprůmyslu je skutečná. V Essenu nafotili tisíce nových aut, která nikdo nechce, některá tam stojí už přes rok
před 2 hodinami - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
před 3 hodinami - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
před 4 hodinami - Nissan má na záchranu už jen 12 až 14 měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
před 5 hodinami - Porsche potvrdilo návrat ke spalovacím motorům i u chystaných elektrických aut. Otázkou už je jen, kdo dostane Černého Petra
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva