Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
EU dál dusí výrobce aut. Vrcholné BMW brzy přijde o všechny benzinové motory
20.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Nebude to konec úplný, přesto nejméně po celý jeden rok nekoupíte v Evropě vrcholné BMW řady 7 s jediným benzinovým motorem. Na vině je obvyklý podezřelý.
Na konci ledna jsme vás po diskuzích se zástupci několika automobilek informovali, že pokud si chcete koupit nové auto, bude lepší dlouho neváhat. V průběhu letošního roku totiž zmizí z nabídky nových vozů spousta motorů, které se do ní nevrátí buď nikdy a nebo až se značným časovým odstupem. Důvod je prostý - zbrklé zavádění nových testů spotřeby a emisí, které bylo Evropskou unií akcelerováno po vypuknutí kauzy Dieselgate.
Automobilky žádaly tři roky na to, aby novým pravidlům přizpůsobily svou nabídku, dostaly ale jen jeden. Od loňského září musí tedy být dle Světově harmonizované testovací procedury lehkých vozidel (platí jen v Evropě, ale říká se ji dále stejně, WLTP) v kombinaci s Real Driving Emissions (RDE) homologovány všechny automobily nově uváděné na trh, což problémy nezpůsobilo. Už od letošního září ale musí být takto schváleny všechny prodávané automobily bez ohledu na datum jejich původního uvedení na trh, a to automobilky doslova dusí - jakýkoli výrobce s květnatějším portfoliem má problém toto schválení stihnout.
Nejde totiž jen o to auta otestovat, ale často i upravit. Nové emisní normy Euro zejména limitují množství pevných částic benzinových motorů, a to vyžaduje instalaci jejich filtrů. V nabídce většiny značek je pak na takový termín zkrátka příliš mnoho aut v příliš mnoha verzích, aby bylo možné upravit a homologovat všechny. A tak firmy musí vybírat, co testy protlačí včas, co později a co také vůbec.
Pokud jde o model nabízený léta, který se nachází na sklonku svého životního cyklu, už zkrátka do jeho schválení vůbec neinvestují. To je případ třeba takového BMW M3, které na poslední rok možná dva výroby filtr pevných částic nedostane vůbec a za pár měsíců skončí. U dalších verzí musí automobilky hledět na to, co se prodává lépe a co hůře a upřednostnit populárnější provedení.
Tak se znovu u BMW stalo, že sedany nejvyšší řady 7 nebudou minimálně po celý jeden rok k mání s jediným benzínovým motorem. Varianty 740i, 750i a 760i skončí v nabídce průběhu letoška s nejasným termínem návratu do ní v průběhu příštího roku. Překvapivě ve stínu výše zmíněného může působit, že zatracované naftové varianty se budou vyrábět dále beze změn. Dieselové motory jsou po aféře VW na černé listině ekologů a vznětovým motorům se často dává za vinu znečištění ovzduší s následkem zpřísnění předpisů a nastolení nových měřících procesů. A teď jsou to paradoxně benzíny, na které dopadá sekyra.
I velkou řadu 7 tedy čeká v benzinových verzích zavádění filtrů pevných částic, které se s ohledem na nutné konstrukční změny protáhne. A automobilka nejspíše ani nemá motivaci se nějak zvlášť snažit, neboť prim v prodejích řady 7 v Evropě beztak hrají diesely. Nemusíme tedy ani dodávat, že omezení nabídky se dotkne jen trhů EU, neboť WTLP ani nové normy Euro se většiny zbytku světa netýkají.
Pokud tedy chcete nové BMW řady 7 s benzinovým motorem, máte nyní šanci, která se hned tak nebude opakovat. A neplatí to jistě zdaleka jen o tomto a dalších BMW - budeme se postupně teprve dozvídat, jaké motory budou novinkami ještě zasaženy. Obnovení dodávek benzinových sedmiček pro Evropu se očekává s příchodem faceliftu tohoto modelu, ke kterému dojde nejdříve v březnu 2019, tento termín ale zatím nebyl potvrzen.
BMW 740i, 750i a M760Li (na snímcích) nejsou s to ve své současné podobě obstát před novými testy emisí a jejich výroba bude na rok zastavena
Zdroj: BMW Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
před 7 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18.1.2025 - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025
Nejnovější články
- Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 33 minutami - Mechanik rozebral legendární motor Toyoty s 668 tisíci najetými km a ukázal jeho vnitřnosti, jeho stav bere dech
před 2 hodinami - Nová Škoda Elroq se dá už teď koupit s obrovskými slevami přes 150 tisíc Kč, bude to „provar”, který automobilka ještě nezažila
před 3 hodinami - Indové ovládající Land Rover ukázali levnější vlastní obdobu chystaného Range Roveru, nevypadá vůbec zle
před 5 hodinami - Do aukce jde Ferrari Donalda Trumpa i s původní značkou na přání, s inaugurací jeho cena vzroste násobně
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva