Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Elon Musk v rozhovoru přiznal, že o stavu Tesly většinu roku lhal. A nebo lže teď
27.11.2018 | Petr Prokopec
Jiná varianta jednoduše není možná, neboť jeho prohlášení jsou v přímém rozporu. Ještě před několika málo měsíci tvrdil, že Tesla je v pohodě a nepotřebuje peníze. Teď tvrdí pravý opak.
Včera propukly v řídicím středisku NASA bouřlivé oslavy. Sonda InSight po půlročním letu dorazila k Marsu, a co je podstatnější, také úspěšně přistála a následně rozevřela solární panely, aby dočerpala životadárnou energii. Jde o další zásadní krok v dějinách kosmonautiky, InSight nám má přinést informace jak o Marsu, tak i o tom, jak vznikala Země. Dostat tento stroj na Rudou planetu ale nebylo jednoduché a do poslední chvíle nebylo jisté, že to NASA se svými bohatými zkušenostmi zvládne.
Elon Musk přesto věří, že se na Mars také podívá. Přestože je mu 47 let, jeho šance jsou prý 70procentní. Uvedl to v rozhovoru pro novou zpravodajskou relaci Axios společnosti HBO. Oběma reportérům navíc sdělil, že Rudá planeta nebude vyhrazena pouze nejbohatším z nejbohatších. Cesta na ni prý zakrátko vyjde jen na pár tisíc dolarů, což je velký rozdíl vůči misi InSight, jež vyšla na 850 milionů USD (cca 19,38 mld. Kč). Cesty zpět už pro nikoho nebude, a tak je prý docela možné, že na Marsu zemře při snaze jej obydlet.
Je samozřejmě otázkou, nakolik lze Muskovi věřit. Jeho další slova totiž obrací na ruby veškerá prohlášení, jimiž nás zásoboval od chvíle, kdy Tesla rozjela výrobu Modelu 3. I když přiznával těžkosti, nikdy nepřipustil, že by mohly automobilku položit. Ještě v srpnu v rozhovoru pro Washington Post řekl, že Tesla v žádném případě nebude navyšovat kapitál. „Dochází nám peníze? Odpověď je ne,” tvrdil tehdy Musk.
Bylo to v tu dobu, kdy analýza Bloombergu říkala, že značka každou minutou utrácí přes 6 500 dolarů (148 300 Kč) a konce letošního roku nedožije. Jak se nyní ukazuje, nebyla daleko od pravdy, navzdory Muskovým tvrzením.
Hlava Tesly ve zmiňované relaci Axios dále řekla, že „společnost utrácela peníze jako šílená. A pokud by se nám nepovedlo vyřešit všechny problémy během velmi krátkého času, pak bychom skončili. Bylo přitom extrémně náročné vše vyřešit.“ Musk proto v továrně trávil sedm dní v týdnu a neopouštěl jí ani kvůli spánku. To se projevilo na jeho psychické i fyzické kondici, a logicky tedy i na pochybných výstupech, mezi něž patří zmínka o stažení firmy z burzy.
Jinými slovy, Tesla byla zejména ve druhém letošním čtvrtletí na pokraji smrti, od které ji dle Muska dělily „jen jednotky týdnů“. I proto zřejmě došlo na propuštění 9 procent veškerých zaměstnanců, ač byl původně tento krok popisován jako cesta k vyšší efektivitě a zisku. Nyní se však zdá, že pokud by se Tesla s těmito pracovníky nerozloučila, už by také nemusela existovat. Není tak vlastně překvapivé, že Musk daný čas popisuje jako „velmi bolestivý“, a to jak pro mozek, tak i pro jeho srdce.
Na první pohled se zdá, že Musk nám většinu roku lhal, neboť si byl dobře vědom, jak moc rozjezd výroby Modelu 3 Teslu „vyšťavuje” a že to nemusí dopadnout dobře. Je tu ovšem ještě jedna možnost - že situace nebyla zase tak dramatická a Musk ji nyní popisuje černějšími barvami, aby vypadal jako hrdina, který vše zachránil za 5 minut 12. Uvážíme-li jeho až chorobnou snahu o budování vlastní image, vyloučit to rozhodně nelze.


Elon Musk nově připustil, že Tesla stála na prahu smrti, ač dříve taková tvrzení popíral a jejich autory označoval za lháře. Buď sám dříve lhal, nebo si jednoduše vymýšlí teď
Zdroj: HBO
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 4 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 12:50
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Brian Uriarte a Carter Thompson vyhráli RBRC v Jerezu včera 10:35
Nejnovější články
Číňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 3 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 4 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 5 hodinamiNovou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před 6 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- VZKAZY 04.28. 12:11 - Brus
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch