Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Elon Musk strávil 9 měsíců s reportérem. A prozradil mu věci, co dříve nikomu neřekl
16.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Elon Musk působí navenek vyrovnaně, pod fazónou chladného miliardáře se ale skrývá obyčejný člověk emocionálně rozervaný vztahy i dětstvím.
Elona Muska mají lidé zafixovaného jako vizionáře, vynálezce a někdy trochu pochybného byznysmena. Magazín Rolling Stone ale získal souhlas k tomu, aby Muska po celých devět měsíců všude doprovázel reportér Neil Strauss, který se na něj zkusil podívat docela jinou optikou. Ve svém rozsáhlém článku tak nyní Muska vykresluje jako běžného člověka z masa a kostí, který má i emoce a kromě radostí také nemalé starosti. Zároveň osvětluje i deprese, o kterých šéf kalifornské automobilky Tesla nedávno mluvil. Za těmi přitom nestojí ani tak negativní články v médiích, ale to, co jsme nejspíše zažili všichni - zlomené srdce.
„Ještě mi chvíli zabere, než se vše vrátí zpátky do rytmu. Právě jsem se rozešel se svojí přítelkyní. Byl jsem skutečně zamilovaný, a proto to opravdu bolí. Vlastně, když o tom tak přemýšlím, tak se více rozešla ona se mnou než já s ní. Posledních pár týdnů jsem byl v opravdovém emocionálním pekle. Skutečně. A musel jsem sebral veškerou vůli, abych představil Model 3 a nevypadal přitom jako ten nejsklíčenější člověk na zemi,“ popisoval Musk v létě Straussovi otevřeně svůj červnový rozchod s herečkou Amber Heard.
Šéf Tesly přitom dodává, že „po většinu dne jsem byl v morbidní náladě. A potom jsem se musel psychicky nakopnout: Vypil jsem pár Red Bullů, vyšel si ven s pozitivně smýšlejícími lidmi a řekl si: 'Všichni tito lidé na mně závisejí. Tak do toho!'“ Model 3 tak byl odprezentován a Musk skutečně nevypadal, že by jej něco trápilo. Nicméně jak dále přiznává, osamocený život je pro něj skutečně deprimující a bez pořádného vztahu vlastně ani nedokáže pořádně fungovat.
„Je tu vůbec někdo, s kým bych mohl randit? Pro mně je těžké už jen potkávat lidi. Hledám dlouhodobý vztah, ne známost na jednu noc. Hledám někoho seriózního, spřízněnou duši či tak něco. Pokud nejsem zamilován, pokud nejsem v dlouhodobém vztahu, nedokážu být šťastný. Nemůžu být šťastný, aniž bych měl někoho po svém boku. Chodit spát sám mně zabíjí. Jsem sám ve velkém domě, kde nikdo není. Sakra. Jak mám být v takové situaci šťastný?“
To jsou skutečně překvapivá slova od někoho, kdo navenek působí, že se oženil se svou prací. Respektive se svými čtyřmi firmami miliardových hodnot (stran Tesly to byl či je PayPal, SpaceX a Solar City). Musk ovšem dále vypráví o svém problematickém dětství, kdy na něj rodiče zprvu neměli příliš mnoho času a pak se rozvedli. On pak jako jediný z dětí prý šel žít se svým otcem, mimochodem technicky zdatným člověkem, jen kvůli tomu, že mu ho bylo líto. Později ale spíše litoval sám sebe - jeho otec byl prý velmi despotický a i když jej „terorizoval” jen psychicky, spolu s šikanou ve škole to z něj udělalo emocionálně rozervaného člověka.
Na druhou stranu, boj proti všemu a všem z něj měl udělat houževnatého byznysmena, který si jde tvrdohlavě za svým cílem, přestože všichni jsou proti. Jakkoliv přitom dnes nechce svému otci odpustit mnohé újmy, i přesto Musk přiznává, že se díky němu mnohé naučil. „Co se ostatním zdá složité, mně přijde jednoduché. Chvíli jsem si přitom myslel, že tyto věci jsou natolik očividné, že je musí chápat naprosto každý.“
O čem přitom Musk mluví? Třeba o střídavém a stejnosměrném proudu. O voltech a ampérech, o tom, kterak smícháním paliva a oxidantů vytvoříte výbušninu. „Myslel jsem, že tohle všichni znají. I proto se vlastně snažil svého otce podporovat, včetně jeho nové rodiny.” Ale nakonec nad ním zlomil hůl, přičemž mnohé nepříjemnosti z mládí se Musk stále snaží potlačovat. Evidentně však čas od času ven probublávají.
V článku Rolling Stone, který stojí za přečtení celý (je ovšem třeba vládnout angličtinou a vyšetřit si na to nejlépe hodiny času) se ovšem neotevírá jen jako člověk, reportérovi Rolling Stone dovolil i vstoupit do míst, kde lze spatřit budoucnost Tesly, třeba chystaný elektrický tahač. A kde si mohl promluvil s dalšími lidmi podílejícími se na vývoji nových modelů.
Ti mu odhalili i zásadní principy automobilky při vývoji nových vozů: „Když chcete tvořit či inovovat, začněte od nuly. Neakceptujte žádné jiné nápady, praktiky či standardy jen proto, že se jich drží jiní. Pokud tedy například chcete udělat nový tahač, musí být schopen spolehlivě přemístit náklad z jednoho místa na druhé a respektovat fyzikální zákony. Všechno ostatní jsou proměnné.”
Při rozebírání detailů nového tahače se svými kolegy došlo i probírání designu, který se se zrovna u tahače zdá být zcela nedůležitým aspektem. Musk si je toho vědom, přesto jej nechce ignorovat. „Pravděpodobně nikdo si tento vůz nekoupí kvůli tomu. Ale když se chystáte udělat nový výrobek, udělejte jej krásný. I když to neovlivňuje prodeje, chci, aby byl krásný,” řekl kolegům.
Musk se také rozpovídal na téma své motivace k tomu nějaká auta vůbec vyrábět, kdy neopomněl zmínit změnu klimatu a snahu pomoci automobilovému průmyslu posunout se k udržitelným zdrojům energie. Za největší hrozbu pro lidstvo ale globální ex-oteplování nepovažuje, tou je podle něj umělé inteligence. Pokud té dovolíme příliš, může nás to zničit - překvapivá slova od člověka, který chce, aby auta řídila sama...
A přihodíme ještě jedno překvapivé přiznání, jenž se týká nedodržování vlastních termínů, jimiž začíná být šéf Tesly notoricky znám. Dle něj je ale „lepší udělat něco dobře a přijít s tím později, než to udělat špatně, ale vyrukovat s tím dříve“. To jsou na jednu stranu sympatická slova, nicméně v třeba ve stínu dopadů brzkého vypuštění zjevně nedotaženého Autopilotu znějí kontraproduktivně.
Možná i proto šéf Tesly dodává, že kdyby automobilka nebyla veřejně obchodovatelná a zůstala soukromou firmou, žilo by se mu lépe. V tomto kontextu si ostatně neodpustil ani rýpnutí do těch, kteří sází na pokles hodnoty akcií firmy. „Jsou to blbci, kteří chtějí, abychom zhynuli. Neustále se pokouší vymýšlet falešné pomluvy a zdůrazňovat jakékoli negativní spekulace. Je to pro ně opravdu velká motivace lhát a útočit na mou integritu. Je to vážně odporné. Je to... zraňující,” uzavírá znovu v osobnějším duchu Musk.
Elon Musk se sice profiluje jako dítě štěstěny...
...uvnitř je ale evidentně emocionálně rozervaný. I proto se občas na veřejnosti nedokáže kontrolovat a vypění
Zdroj: Rolling Stone
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před hodinou - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 2 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 4 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 5 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva