Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Elon Musk se veřejně vysmívá Porsche, příští týden se prý ukáže, kdo je tu král
6.9.2019 | Petr Prokopec
Porsche se pustilo do přímého boje s Teslou a připravuje ji o část zákazníků. Elon Musk to nenechá jen tak být - říká, že Model S je stejně lepší a příští týden se to ukáže i na Nordschleife.
Porsche Taycan je jistě zajímavým autem. Zaujme svým vzhledem, dynamikou i slušnou praktičností, jakkoli akumulátory jej dál činí obtíže využitelným coby sporťák. Nicméně pokud byla Tesla Model S příliš drahá, pak v tomto případě mluvíme o zboží pro opravdu bohaté lidi. Taycan je zatím k mání jen ve verzích Turbo a Turbo S, kdy první zmíněná ve Státech startuje na 150 900 USD (3 530 000 Kč) a druhá na 185 000 USD (4 330 000 Kč).
Právě této hozené rukavice se chopila kalifornská automobilka a srovnala Porsche se svým vrcholem, tedy s Modelem S ve verzi P100D. Ten zvládá sprint z klidu na 97 km/h za 2,4 sekundy a díky nedávné modernizaci zvládá dosáhnout rychlosti až 163 mil v hodině (262,3 km/h). Kromě toho na jedno dobití urazí 350 mil (563 km), to vše za 99 990 USD (2 340 000 Kč). To je ve srovnání s vrcholem Porsche o 2 miliony méně.
Elon Musk ovšem nehodlá zůstat jen u faktických argumentů, Porsche se začal na Twitteru vysmívat kvůli použití označení „Turbo” na elektrickém autě. A v navazující diskuzi dodal, že Tesla není rychlejší jen v přímce, ale již příští týden se objeví také na Nürburgringu, kde se teprve ukáže, kdo je tu krále. Je jisté, že Američanům nejde o nic jiného než o zisk rekordu okruhu, který momentálně drží právě Taycan. Ten obkroužil slavný okruh za 7 minut a 42 sekund a v pohoří Eifel si nárokuje titul nejrychlejšího elektrického sedanu.
V Zuffenhausenu by se na základě zmíněných technických dat měli bát, jenže Tesla na okruhu nikdy nic kloudného nepřevedla a na Nordschleife není schopna obkroužit v plném tempu ani jedno kolo - už po jedné třetině kola se přehřeje. Pokud tedy Model S najednou bude schopen celé kolo obkroužit, velmi pochybujeme, že bude plně sériový - s teplotou má problémy i na mnohem kratších okruzích v jakékoli verzi
Do příštího týdne je naštěstí jen velmi krátká doba a doufáme, že Musk tentokrát s termíny nebude mít problém a skutečně Model S do pohoří Eifel vyšle. Jak to dopadne, se uvidí. Aktuálně tak šéfovi Tesly dáme zapravdu jen v jediném - a sice v tom, že ozdobit záď elektromobilů slovem Turbo, jakkoliv ty si o turbodmychadlech mohou nechat pouze zdát, je přeci jen nešťastné.
Dá se samozřejmě pochopit, proč Porsche k tomuto kroku přistoupilo. Slovo „Turbo“ má v případě této značky silnou rezonanci a spojení s vrcholnou elektrickou verzí tak vlastně nebylo od věci. Nakonec, stejné slovo se používá i u řady jiných produktů pro označení rychlých variant či režimů. Přesto má v tomto případě jeho použití trochu palčivou příchuť.
Tesla byla dosud na trhu osamocena. Není proto divu, že Taycan je pro ni noční můrou a snaží se jeho zákazníky odradit papírovým srovnáním
Musk mimo to na Twitteru uvedl, že příští týden pošle na Ring Model S. Uvidíme tedy, kdo bude držitelem rekordu mezi čtyřdveřovými elektromobily, sériový Model S ale celý Ring v ostrém tempu prokazatelně zdolat nezvládne
Zdroje: Elon Musk@Twitter, Tesla@Instagram
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 6 hodinami - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera
Nejnovější články
- První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
před 5 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 6 hodinami - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
před 7 hodinami - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádná své vozy do Evropy nedováží
před 9 hodinami - Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus