Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Elon Musk napadl test Top Gearu, v němž Tesla prohrála, Britové ji ale jen pomáhali
1.11.2019 | Petr Miler
Elon Musk i s dalšími tušil zradu, a tak začal výsledky testu zpochybňovat. Ty vážně nebyly tak úplně skutečné, ony správné ale pro jeho firmu vyznívají ještě hůř.
Šéf Tesly se přes svůj nesporný intelekt umí chovat pořádně dětinsky. Nejlépe to dokazuje ve stále probíhající soudní při s údajně pedofilním potápěčem, kterou dotáhne až před velkou porotu, i když dávno musí vědět, že o dotyčném tvrdil něco, co nebyla pravda. Přesto vinu z jeho křivého nařčení odmítá a hájí se nesmysly, jako je tvrzení, že „pedo guy” je v jeho rodné zemi nevinné označení něčeho úplně jiného, než je pedofil.
Elon Musk zkrátka neprohrává a v souladu s tím jedná, i pokud jde o produkty jeho firmy. Tesla Model S měla být podle samotného Muska i léta po svém představení rychlejší a levnější než nové Porsche Taycan, první test dokazující opak ale Musk nechal ještě být. Na svědomí jej měli Němci a ti přece musí nadržovat domácí novince...
Tak alespoň „teslisté” výsledek obhajovali, nyní ale přišel s vlastním srovnáním slavný Top Gear a dopadlo to úplně stejně. Model S Perfomance v případě dynamiky nestačil Porsche v žádné z disciplín, a byl proto označen za jednoznačně pomalejší obou z vozů. Tady už zkazky o německých autorech neprojdou - vozy srovnávali Britové, navíc příliš významní na to, aby fixlovali.
Musk přesto na jeden neduh testu ve spolupráci s člověkem stojícím za kanálem Drag Race Times na Youtube narazil. Tomu se nezdálo, že by vůz mohl dosáhnout na chlup stejných výsledků v čase zrychlení na stovku, 160 km/h i na čtvrtmíli, jako ve dva roky starém srovnání s Mercedesem-AMG E63 S. Podle něj není reálně možné zopakovat dva různé sprinty v úplně stejných časech na setinu sekundy přesně, takže vše nasvědčovalo tomu, že výsledek Tesly není skutečný, ale jen vytažený z minulosti. To by k Tesle nebylo fér, neboť její auta měla od roku 2017 dále zrychlit.
Vypadalo to, že Musk má případ a tentokrát bude na rozdíl od sporu v časech Jeremyho Clarksona úspěšný, realita je ale trochu jiná. Top Gear skutečně použil starý výsledek Modelu S, nikoli však proto, aby Tesle ublížil, ale aby ji postavil do co nejlepšího světla. Na situaci už Top Gear oficiálně zareagoval a uvedl, že přímo nová Tesla Model S Performance každý souboj s Taycanem prohrála a její nejlepší výkon byl ještě horší. Konkrétně šlo o:
zrychlení 0-60 mph: 2,83 s
zrychlení 0-100 mph: 6,64 s
zrychlení na čtvrmíli s pevným startem: 11,23s @123,2 mph
Top Gear tedy raději použil starší výsledky:
zrychlení 0-60 mph: 2,68 s
zrychlení 0-100 mph: 6,46 s
zrychlení na čtvrmíli s pevným startem: 11,08@124 mph
které pro Teslu vyznívají líp a přesto reflektují to, co auto skutečně dovede. Tohle nebylo úplně fér, ale k Porsche a Muskovo napadení výsledků testu dostalo jeho koně do ještě horší pozice. Jeho aktivita na Twitteru tedy byla tentokrát kontraproduktivní - možná by to v podobných případech chtělo dvakrát měřit a jednou řezat.
Elon Musk se mimo jiné tímto Tweetem pustil do závěrů Top Gearu a slíbil další zrychlení Modelu S. Nakonec tím ale odhalil, že vůz na Porsche Taycan Turbo S ztrácí ještě víc
Porsche Taycan nabízí jednoznačně lepší jízdní dynamiku, Teslu Model S dokonce překonal ještě více, než Top Gearu uvádí
Zdroj: Top Gear
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 4 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 6 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 7 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 8 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva