Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Elon Musk může kvůli jedinému tweetu z minulého týdne skončit v poutech
26.2.2019 | Petr Prokopec
Jediná nepřesnost, možná přeřeknutí může šéfovi Tesly způsobit velké nepříjemnosti. Má totiž zakázáno publikovat jakékoliv informace týkající se firmy bez souhlasu vedení a to neměl.
Okolo Tesly bylo v poslední době možná až příliš veliké ticho. Tedy alespoň si to myslel Elon Musk, který přesně před týdnem zamířil na Twitter, kde napsal: „Tesla vyrobila nula aut v roce 2011, ovšem v roce 2019 jich vyrobí okolo půl milionu.“ Chtěl se patrně jen pochlubit rychlým růstem firmy, teď toho ale může litovat.
Problém je v tom, že šéf automobilky má výslovný zákaz publikovat jakékoliv své výlevy na sociálních sítích, aniž by je neměl schválené představenstvem. Tedy alespoň takové, které se týkají jím řízené společnosti. To se ovšem tentokráte nestalo, Musk tak porušil podmínky dohody, kterou měl kvůli svému srpnovému tweetu o stažení Tesly z burzy s komisí pro cenné papíry.
Komise proto v pondělí navštívila federálního soudce, po kterém žádá, aby šéfa automobilky zadržel kvůli pohrdání soudem a jím posvěcené dohody. Nejde tu ani tak o to, že si dovolil něco říci bez souhlasu vedení, ale hlavně proto, že jeho výrok byl „nepřesný“. To ostatně nepřímo potvrdil i sám Musk, který později svůj tweet pozměnil na „roční výrobní kvótu“. Tesla by tedy letos půl milionu aut vyrobit neměla, nicméně najede na takovou úroveň, že od příštího roku půjde o tradici. Letos pak značka má dle Muska dodat zákazníkům zhruba 400 tisíc aut.
„Musk porušil konečné rozhodnutí soudu tím, že se zapojil do záležitosti, které se dle předběžného opatření daného soudním rozhodnutím měl vyvarovat,“ uvedla komise ve své žádosti o zadržení šéfa značky, který by měl být předveden a své chování vysvětlit. Není to ovšem jediná záležitost, kterou bude muset objasnit. V centru dění je nyní i nedělní havárie Tesly Model S z roku 2016, jež narazila na Floridě do skupinky palem. Při následném požáru pak zemřel její majitel.
Dle policie byla příčinou nehody rychlost, jež vyústila ztrátou kontroly nad vozem. Naznačují to alespoň stopy po pneumatikách táhnoucí se přes tři jízdní pruhy a končící před oněmi palmami. Poté se z Tesly stala ohnivá past, alespoň dle informací svědků. Ti se pokoušeli řidiče zachránit, ovšem bohužel se k němu nemohli dostat, neboť nešly vysunout kliky dveří. Na tento problém si stěžuje řada vlastníků značky, dosud však nikdy nevyústil ve fatální incident.
Tesla uvedla, že „jakmile se nafoukne airbag, Model S odemkne veškeré dveře, víko zavazadelníku a vysune kliky“. Svědci ovšem poukazují na skutečnost, že k aktivaci airbagů vůbec nedošlo. Je tedy dost možné, že došlo k selhání elektroniky, která navíc mohla být i jednou z příčin havárie. Překvapivé navíc je, že jeden z rychle se objevivších policistů zkusil rozbít okénko u řidiče, aby jej mohl dostat ven alespoň takto, ovšem ani tento způsob nezafungoval.
Další vyšetřování tedy ještě bude zajímavé, zvláště když není jediné. Policie dále šetří i loňskou nehodu dvou teenagerů, kteří rovněž zemřeli v Tesle Model S. Rodiny obětí navíc automobilku žalují a ani v tomto případě neklapla na jedničku veškerá tvrzení Muska i samotné značky. Vody okolo ní tedy opravdu začínají vřít, pročež jen dodáme, že ohořelý vrak z Floridy se druhý den ráno po nehodě a po odvozu z místa činu znovu vznítil. To ovšem v případě elektromobilů není zase tak neobvyklé.
Elon Musk má znovu problémy s komisí pro cenné papíry...
...stejně jako bude muset vysvětlit havárii Tesly Model S, při které v neděli zemřel její řidič
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před hodinou - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 3 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 4 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 6 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva