Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Elon Musk dál ostře kritizuje Top Gear kvůli prohře Tesly, překřtil ho na „Low Gear”
3.11.2019 | Petr Miler
Elon Musk neumí prohrávat - nikdy to neuměl a stěží to kdy umět bude. Je ale třeba říci, že Top Gear mu dal ke kritice sám prostor pochybnými kroky, hned několika takovými.
Když sebevýznamnější automobilový magazín uspořádá srovnávací test a vyhraje v něm kdokoli, obvykle to sotva zaujme větší množství lidí mimo jeho pravidelné čtenáře. Když se v testu objeví Tesla a vyhraje, výsledek není o mnoho jiný, když ale prohraje, je z toho rázem humbuk otřásající celým automobilovým světem, do kterého se osobně zapojuje šéf a největší akcionář poražené značky.
Tak by šlo s trochou nadsázky shrnout dění konce tohoto týdne. Top Gear totiž postavil Teslu Model S proti Porsche Taycan a už jako druhý magazín v řadě ukázal, že na něj dynamicky nestačí. Někdo musel být první, řeknete si asi, Elon Musk je ale zjevně přesvědčen, že Tesla musí být první. A tak test Top Gearu veřejně napadl.
Měl k tomu docela dobrý důvod, neboť ve srovnání dynamiky obou aut v přímém směru se u Tesly objevila úplně stejná čísla jako v někdejším srovnání Modelu S s Mercedesem E63 od AMG. To zní pochybně, Top Gear ale rychle zareagoval s tím, že tím Tesle jen pomohl, neboť v přímé komparaci s Taycanem vykázal Model S o něco horší časy než dříve. A tak Britové „na papíře” publikovali ty nejlepší, které měli, na obou stranách.
Top Gear dále uvedl: „Pětkrát jsme proti sobě postavili auta ve sprintu a Porsche vyhrálo vždy se zvětšujícím se rozdílem v každém dalším srovnání,” s tím, že Tesla byla prostě horší. K tomu dodal, že Model S byl v režimu Ludicrous+, baterie byla předehřátá a obě auta byla před prvním sprintem nabita na asi 85 % kapacity. Taycan má prý o něco horší start, za hranicí 60 mph (97 km/h) už je ale vždy lepší.
To zní jako vysvětlení, třebaže trochu zvláštní, potíž je ale v tom, že záběry ukazují něco trochu jiného. Na nich vidíme mj. pohled z kabiny Tesly, která není v režimu Ludicrous+, ale Range Mode a před Taycanem je ještě v momentě, kdy jede 83 mph (134 km/h). Toto předhodil jede z fandů Tesly i Muskovi a ten na to na Twitteru napsal: „Dát auto do Range Mode je pravý opak toho dát jej do Launch Mode, neboť to minimalizuje výkon ve prospěch dojezdu. Show by se měla jmenovat Low Gear!” láteří Musk.
Jeho reakci lze pochopit, je ale třeba vzít v potaz jednu věc. Vzhledem k tomu, že na zmíněných záběrech nesedí k jinak prezentovanému prakticky vůbec nic, je nanejvýš pravděpodobné, že byly pořízeny mimo skutečné sprinty kvůli komentářům obou redaktorů. Nakonec, Model S v Range Mode jistě nebude do asi 140 km/h rychlejší v přímce než Taycan, zase tak dobrá Tesla není.
Je pochopitelně neprofesionální zasadit toto natáčení do jinak nesedících kulis, ale i v dřívějším sporu Tesly s Top Gearem bylo jablkem sváru to, že odraz skutečně zjištěného v jiný moment byl později před kamerou sehraný. Tesla tehdy BBC dokonce žalovala, dvakrát ale prohrála - Top Gear ukázal přesně to, co se skutečně stalo, jen ne v momentě, kdy to bylo natočeno. Pořad je show, nikoli dokument, takže podobná prezentace je možná.
Čekejme tady totéž, pro redaktory by bylo jinak jistě těžké vyjadřovat se v rámci skutečného srovnání věrohodně na kameru. Ale když toho nejsou schopni, alespoň přepnout si auto do stejného režimu a jet podobnou rychlostí by mohli. Top Gear si tady zkrátka nejspíše jen naběhl, na jeho další reakci si ale musíme ještě počkat. Ideální by bylo, kdyby ukázal záběry ze skutečných přímých srovnání, ne jen dramatizované sestřihy - to by vše vysvětlilo.

Jeden z fandů Tesly vypíchl nesrovnalosti v záběrech Top Gearu
Elon Musk obratem reagoval a z pořadu udělal „Low Gear”
Realitou nejspíše ale bude jen to, že pořad v rámci dramatizace použil záběry pořízené i mimo srovnání, těžko jinak hledat důvod, proč by nám nechtěl předestírat skutečné výsledky - použitím lepších časů akcelerace z minulosti Britové Tesle jen pomohli
Zdroj: Inside EVs
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 9 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 11 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
dnesNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
dnesPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva