Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ecclestone chce do F1 atmosférické motory, FIA tomu prý už nemůže bránit
12.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Motory V8 i V10 bez přeplňování by mohly již pro rok 2016 nahradit V6. FIA se prý vzdala vlivu na pravidla.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) nově drží určitý podíl v Berniem Ecclestonem vedené firmě Delta Topco, která je vlastníkem komerčních práv k seriálu Formule 1. Není to mnoho, jen okolo jednoho procenta, ale i tak to očividně není jen formalita, jak ukazují čerstvá slova Bernieho Ecclestona, tlumočená magazínem Forbes.
Při včerejším setkání s některými novináři se šéf F1 Ecclestone nechal slyšet, že se bude snažit o návrat atmosféricky plněných motorů do F1, a to už pro sezónu 2016. Podle vlastních slov toto téma otevře při jednání Strategické skupiny, která se má sejít 18. prosince. Ecclestone nebyl konkrétní v počtu válců, zda chce do hry vrátit osmiválce nebo dokonce desetiválce, uvedl však, že motory by měly být označené jako hybridy a měly by využívat systému KERS.
Na veškeré námitky měl dost dobrou odpověď; odchod Mercedesu či Hondy, které by podle některých mohlo otočení pravidel zase zpátky odradit, podle něj nehrozí, protože by mohlo být „tak trochu snem postavit atmosférický motor a naladit ho na tisíc koní”. V tomto může mít do značné míry pravdu, je veřejným tajemstvím, že downsizing si přejí jen regulační úřady a zbytek světa nikoliv.
Zajímavé také je, že Ecclestone nevidí odpor FIA jako nepřekonatelnou překážku. Okolo nedávného nákupu onoho balíku akcií organizací FIA se objevily domněnky, že peníze za akcie zaplaceny nebyly, anebo aspoň ne v plné výši. S tím souvisí ustanovení oné Strategické skupiny, která podle všeho bude mít docela velkou moc. „Prodali práva ustanovit tuto skupinu ve formě, ve které jsme ji chtěli,” uvedl Ecclestone.
Za kousek komerčních práv na F1 se tak FIA pravděpodobně vzdala plné kontroly nad tímto seriálem závodů, zejména v oblasti pravidel. Nejspíš to nebude tak, že Delta Topco bude ovládat a měnit pravidla zcela sama, pravděpodobněji se bude na jejich tvorbě podílet spolu s FIA. Dost možná však končí doba, kdy za pravidly stojí jediná organizace.

Bernie Ecclestone, šéf Delta Topco a Jean Todt, prezident FIA
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins