Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dvouspojkové automaty dál trápí Ford, s PowerShiftem musí znovu k soudu
2.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Automaty s dvojicí spojek působí automobilkám stále větší potíže. Ten od Getragu nesedí ani Australanům, Ford ale vidí problém v zákaznících.
Dvouspojkové převodovky byly ještě před pár lety považovány za rajskou hudbu budoucnosti, pročež do jejich vývoje investovaly jak automobilky, tak i jejich subdodavatelé. V poslední době se ovšem zdá, že těmto automatům začíná zvonit umíráček.
Velmi dobře známá je v tomto ohledu situace v Americe, kde nemalé kritice zákazníků a dokonce již i žalobám musí čelit Ford. Spojené státy však nejsou jedinou lokalitou, kde modrý ovál s převodovkou PowerShift (vyvinutou společností Getrag) narazil. Stížnosti a vůbec první soudní pře jsou spojeny také s Austrálií. Tam Ford žaluje Leanne Glasser, která před několika lety pořídila dvouspojkovým automatem osazenou Fiestu pro svou dceru. Od té doby však řeší problémy spojené s touto převodovkou.
„Můj manžel a já jsme zvolili tento vůz kvůli bezpečnostním doplňkům, neboť naší dceři bylo pouze 17. Speciálně jsme volili automat kvůli snadné obsluze. Nikdo nám ovšem nikdy neřekl, že je to převodovka PowerShift. To nebylo nikdy zmíněno. Tento výraz jsem zaslechla až ve chvíli, kdy jsme začali mít s tímto vozem problémy,“ dodává Leanne Glasser.
Těžkostmi je v tomto případě míněno leccos od trhavého řazení až po rozličné incidenty, do kterých se dcera v souvislosti s problematickým řazením dostala. Ty vyvrcholily zběsilou hádkou s jedním řidičem, který do Fordu Fiesta s PowerShiftem málem narazil, když vůz náhle zpomalil, neboť převodovka nezařadila žádnou rychlost. Podobně jako v USA pak situaci dále eskaluje chování Fordu, který po pět let odmítal věc jakkoliv jakkoli konstruktivně řešit a místo toho pouze opakoval, že za vším stojí špatný řidičský styl majitelky vozu. Evidentně přitom padla i ostřejší slova, neboť právní zástupkyně žalující strany mluví o „sexismu“.
Kromě toho právnička naznačuje, že stížnosti související s převodovkou Ford neeviduje jen v tomto případě, nejde prý o nic ojedinělého. Ford měl ale - opět podobně jako v USA - reagovat vždy stejně nenabízel zákazníkům žádné lepší řešení, byť by to měla být alespoň trochu výhodná výměna za jiný vůz s konvenčním řazením. „Zákazníci značky jsou zklamáni přístupem, jakým je o ně pečováno, když hlásí problémy. Všeobecně je jim řečeno, že neumí řídit a že je to jejich chyba, což z nich dělá hlupáky.“
Modrý ovál ke všemu uvedl pouze tolik, že o soudním sporu ví, ale nehodlá jej aktuálně nikterak komentovat. Uvidíme tedy, jak se celá záležitost vyvrbí. A to nejen pro Ford, ale také pro samotné převodovky. Jak jsme zmínili naposledy v sumarizaci dlouhodobého testu Škody Octavia 2,0 TDI, trhané řazení je spojeno rovněž s automatem DSG i z pohledu evropských zákazníků. A to byl pro DSG pouze drobný políček.
Široce používané dvouspojkové převodovky mají také problém se silnějšími motory, což nevedlo jen ke kritickým ohlasům, ale i k činům automobilek. Nedávno jsme psali o tom, že Audi od nich již začíná ustupovat a pokud neskončí jen ve sportovních modelech, pak tyto skříně možná již dlouhá budoucnost nečeká. Čas ukáže...



Dvouspojkový automat Fordu stojí za další žalobou, tentokrát v Austrálii. Tamní zastoupení navíc vinu hází na tamní motoristy
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 4 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 4 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva