Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dvouspojkové automaty dál trápí Ford, s PowerShiftem musí znovu k soudu
2.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Automaty s dvojicí spojek působí automobilkám stále větší potíže. Ten od Getragu nesedí ani Australanům, Ford ale vidí problém v zákaznících.
Dvouspojkové převodovky byly ještě před pár lety považovány za rajskou hudbu budoucnosti, pročež do jejich vývoje investovaly jak automobilky, tak i jejich subdodavatelé. V poslední době se ovšem zdá, že těmto automatům začíná zvonit umíráček.
Velmi dobře známá je v tomto ohledu situace v Americe, kde nemalé kritice zákazníků a dokonce již i žalobám musí čelit Ford. Spojené státy však nejsou jedinou lokalitou, kde modrý ovál s převodovkou PowerShift (vyvinutou společností Getrag) narazil. Stížnosti a vůbec první soudní pře jsou spojeny také s Austrálií. Tam Ford žaluje Leanne Glasser, která před několika lety pořídila dvouspojkovým automatem osazenou Fiestu pro svou dceru. Od té doby však řeší problémy spojené s touto převodovkou.
„Můj manžel a já jsme zvolili tento vůz kvůli bezpečnostním doplňkům, neboť naší dceři bylo pouze 17. Speciálně jsme volili automat kvůli snadné obsluze. Nikdo nám ovšem nikdy neřekl, že je to převodovka PowerShift. To nebylo nikdy zmíněno. Tento výraz jsem zaslechla až ve chvíli, kdy jsme začali mít s tímto vozem problémy,“ dodává Leanne Glasser.
Těžkostmi je v tomto případě míněno leccos od trhavého řazení až po rozličné incidenty, do kterých se dcera v souvislosti s problematickým řazením dostala. Ty vyvrcholily zběsilou hádkou s jedním řidičem, který do Fordu Fiesta s PowerShiftem málem narazil, když vůz náhle zpomalil, neboť převodovka nezařadila žádnou rychlost. Podobně jako v USA pak situaci dále eskaluje chování Fordu, který po pět let odmítal věc jakkoliv jakkoli konstruktivně řešit a místo toho pouze opakoval, že za vším stojí špatný řidičský styl majitelky vozu. Evidentně přitom padla i ostřejší slova, neboť právní zástupkyně žalující strany mluví o „sexismu“.
Kromě toho právnička naznačuje, že stížnosti související s převodovkou Ford neeviduje jen v tomto případě, nejde prý o nic ojedinělého. Ford měl ale - opět podobně jako v USA - reagovat vždy stejně nenabízel zákazníkům žádné lepší řešení, byť by to měla být alespoň trochu výhodná výměna za jiný vůz s konvenčním řazením. „Zákazníci značky jsou zklamáni přístupem, jakým je o ně pečováno, když hlásí problémy. Všeobecně je jim řečeno, že neumí řídit a že je to jejich chyba, což z nich dělá hlupáky.“
Modrý ovál ke všemu uvedl pouze tolik, že o soudním sporu ví, ale nehodlá jej aktuálně nikterak komentovat. Uvidíme tedy, jak se celá záležitost vyvrbí. A to nejen pro Ford, ale také pro samotné převodovky. Jak jsme zmínili naposledy v sumarizaci dlouhodobého testu Škody Octavia 2,0 TDI, trhané řazení je spojeno rovněž s automatem DSG i z pohledu evropských zákazníků. A to byl pro DSG pouze drobný políček.
Široce používané dvouspojkové převodovky mají také problém se silnějšími motory, což nevedlo jen ke kritickým ohlasům, ale i k činům automobilek. Nedávno jsme psali o tom, že Audi od nich již začíná ustupovat a pokud neskončí jen ve sportovních modelech, pak tyto skříně možná již dlouhá budoucnost nečeká. Čas ukáže...
Dvouspojkový automat Fordu stojí za další žalobou, tentokrát v Austrálii. Tamní zastoupení navíc vinu hází na tamní motoristy
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, na nových autech by brzdy vůbec nebyly vidět
před hodinou - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 2 hodinami - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 4 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva