Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dva typičtí polykači dálničních kilometrů si to rozdali v 0-250 km/h na Autobahnu
28.5.2019 | Petr Prokopec
Není typičtějších aut pro zdolávání dlouhých dálničních štrek, než jsou Audi A6 a BMW řady 5 s šestiválcovými diesely. Právě tyto dva stroje si to rozdaly na nejrychlejší dálnici světa.
Ještě před několika měsíci se zdálo, že dieselům může pomalu začít zvonit umíráček, neboť až hysterický odpor k nim na některých místech Evropy dosáhl vrcholu. Výrobci ovšem k celé záležitosti přistupují racionálnějším způsobem a ví, že naftové motory stále mají zejména v některých obchodních třídách spoustu zákazníků. A vidí také to, že bez dieselů v nabídce bude velmi obtížné splnit limity spotřeby resp. emise CO2, které Evropská unie od příštího roku razantně sníží.
Například Audi tak již odstartovalo významnou rošádu ve své nabídce, kdy benzinové ústrojí pod kapotou modelů S4, S5, S6 a S7 nahrazuje právě třílitrovým turbodieselem, který se kromě klasického přeplňování spoléhá rovněž na elektrický kompresor. Tím má spořit zhruba 0,7 litru paliva na 100 kilometrů a tedy logicky i emise CO2. Těmto sportovním derivátům se ale dnes věnovat nebudeme, místo toho si posvítíme na o mnoho tradičnější jednotku Audi, jenž si vystačí pouze s klasickým turbodmychadlem.
A6 50 TDI se přitom do našeho hledáčku nedostalo samo, společnost mu dělá BMW 530d. To do srovnání dynamiky na německé dálnici, které tyto modely spolu s Meredesem třídy E kralují, dorazilo taktéž s třílitrovým turbodieselem, na rozdíl od Audi jsou však válce vyrovnané do řady. Výkonem 265 koní pak roztáčí pouze zadní kola, zatímco 286 ingolstadtských ořů má oporu v systému quattro. Sprint na stovku by tedy v případě A6 měl zabrat pouze 5,5 sekundy, zatímco u BMW trvá o dvě desetiny déle. Tedy alespoň dle technických parametrů.
Realita je ale zjevně o trochu jiná. Jakkoliv má 530d nižší výkon, točivým momentem 620 Nm se již Audi vyrovná. Ztrácí pak sice na trakci, to ovšem vyrovnává hmotností nižší o zhruba 180 kilogramů. Výsledkem tak je nachlup stejná akcelerace jako u soupeře, tedy do mety 100 km/h. Poté dokonce mnichovský stroj začíná získávat na převaze a třeba dvoustovku protíná ve chvíli, kdy Audi má na tachometru tempo o čtyři kilometry v hodině nižší.
Na první pohled se tedy zdá, že BMW je mnohem výhodnější koupí, zvláště když jako zadokolka startuje na sumě 1 578 200 Kč. Za Audi pak dáte minimálně 1 650 900 Kč, což je dokonce ještě vyšší suma, než s jakou je u mnichovského sedanu spojen pohon všech kol (1 644 500 Kč). Není tak vlastně divu, že BMW válcuje svého soupeře i po prodejní stránce, neboť za loňský rok má na kontě v Evropě 108 658 prodaných pětek. Audi proti tomu kontruje jen 71 258 vozy.






Audi A6 50 TDI by teoreticky mělo BMW 530d nechat v prachu, ovšem praxe je o trochu jiná než teorie
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 8 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 9 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 11 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva