Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dubaj chce zakázat chudým lidem vlastnit auto, překáží těm bohatším
12.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Bohatí jsou dle dubajského direktora frustrovaní zácpami, řešením je prý jen omezení možnosti pořídit si vůz.
Dubaj, kde i policie jezdí v supersportech, je - překvapivě - domovem i pro lidi s nižšími než astronomickými příjmy. Podle dubajského direktora Hussajna Lootaha jsou právě tito lidé ve svých automobilech příčinou špatné dopravní situace v Dubaji ,a proto navrhl jim zakázat vlastnit automobily, aby bohatší nebyli frustrováni dopravními zácpami. V prohlášení řekl: "Každý má svůj luxusní život, ale naše silnice nezvládnou všechna auta bez zákonů upravujících vlastnictví."
Podle Lootaha se dubajské dopravní problémy nebudou dát vyřešit opatřeními jinde ve světě běžnými, tedy např. sdílením aut nebo jejich jiným omezováním. Jeho cílem je vlastnictví auta prodražit natolik, aby si jej mohli dovolit jen lidé s určitými příjmy. Toho se má docílit zvyšováním cen paliva, pojistného, registračních poplatků a podobně. K tomu chce navíc zavést nutnost dokládání příjmu při pořizování auta a hranici, které člověk musí dosahovat, aby si auto mohl koupit. Její výše zatím není známa, ale podle účelu by nejspíš byla nastavena tak, aby odfiltrovala ze silnic i většinu střední třídy.
Lootah očekává, že takovéto zákazy zvýší vytíženost hromadné dopravy. To v Dubaji znamená "luxusní autobusy", taxíky a metro, které se má v dohledné době rozšiřovat. Tato vize se pochopitelně naplní, pokud lidé nebudou mít jinou možnost. Hovořit o nějaké svobodě však nelze ani náznakem. Návrh Hussajna Lootaha je zatím pouze na papíře, jakou má šanci na zavedení, je těžké spekulovat.
Dubaj však není jediným městem, které drasticky omezuje počet automobilů na silnicích. Peking v roce 2010 nastavil relativně jednoduchý limit na nové registrace na 150 tisíc za rok, tedy asi čtvrtinu toho, kolik registrací by proběhlo bez limitu. Cílem bylo snížit znečištění vzduchu, což je aspoň o trošku šlechetnější záměr, než uvolnit silnice bohatým. Jak to dopadlo, nemáme zprávy.






Policie v Dubaji jezdí kromě Veyronu třeba i Astonem One-77 nebo Brabusem G 63 AMG Widestar.
Zdroj: MotorAuthority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 11 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva