Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Downsizing nefunguje ani u Fordu GT, má stejnou spotřebu jako ten starší
6.1.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nové GT má o dva válce, 1,9 l objemu a kompresor méně. I tak dle metodiky EPA vykazuje úplně stejnou spotřebu. A máme i fotky novinky auta z provozu.
Fanoušci Fordu GT a Top Gearu zároveň si jistě velmi dobře vybavují test tohoto stroje někdy v půlce první dekády 21. století. Jeremy Clarkson s ním jezdil po letišti a došlo mu palivo. Nebo to tak aspoň mělo vypadat. A na otázku kolegů, jakou měl na letišti spotřebu, odpověděl, že 4 mpg (imperiální galon), tedy asi 70 litrů benzinu na 100 km.
Nic překvapivého, když honíte kompresorový osmiválec po letišti s plynem na podlaze. Ford GT se ovšem v Top Gearu objevil ještě jednou, a to když se slavné trio vydalo na road trip do Francie v Pagani Zonda, Ferrari F430 a právě Fordu GT. Právě ten musel po cestě nejčastěji tankovat.
Nový Ford GT nemá kompresorový osmiválec o objemu 5,4 litru. Místo toho má 3,5litrovou V6 se dvěma turbodmychadly. Na první pohled tedy člověka napadne slovo „downsizing”, který se pojí s nižší spotřebou, alespoň na papíře. Skutečnou spotřebu onoho Fordu GT na road tripu Top Gearu neznáme, ale ta katalogová pro kombinaci byla 14 mpg (US), tedy 16,8 l/100 km.
Čísla nového Fordu GT byla právě zveřejněna americkým úřadem EPA a hodnota kombinované spotřeby je úplně stejná - 14 mpg, tedy znovu 16,8 litru na 100 km. Kdyby vás zajímala spotřeba ve městě, je to 11 mpg (21,4 l/100 km), spotřeba mimo město je 18 mpg (13,1 l/100 km). Je to překvapivé nejen kvůli downsizingu, na který i u sporťáků dochází právě kvůli snížení papírové spotřeby. Novinka je také s 1 310 kg hmotnosti výrazně lehčí než předchozí generace (1 520 kg), předpokládat lze lepší a aerodynamiku a sedmistupňová dvouspojková převodovka nového GT (dříve šestistupňový manuál) by též měly provozní efektivitě pomoci. Ale nestalo se.
Je třeba dodat, že čísla EPA nejsou totéž co evropské hodnoty spotřeby - většinou korespondují s realitou docela dobře, ale pořád budou platit pro normální, klidnou jízdu. Jakmile na to šlápnete, není od věci očekávat v nádrži vír podobný minulé generaci. Předpokládáme ale, že spotřeba bude to poslední, co bude majitele v takové chvíli zajímat, i když je EPA komicky varuje, že utratí 8 000 dolarů (asi 204 tisíc Kč) navíc během dalších pěti let na palivu. Tušíme, že násobně tolik utratí za první ťuklý karbonový díl...
Kromě spotřeby se k nám dostaly také obrázky Fordu GT na ulici v Detroitu. Byl spatřen bez jakéhokoliv maskování - proč také, když už je jeho vzhled opravdu dlouho znám - uživatelem Redditu se jménem Emulsifide. Pořídil čtyři fotografie a můžete se na ně podívat níže.
Zachycený vůz byl ve stříbrné barvě, která mu docela sluší, ale která extrémně vyzdvihuje tmavé nozdry výfuků. Podle autora fotek je zvuk zajímavý, i když GT jelo pomalu; člověk by si ho spíš spojil se supersportem než s Fordem, kdyby ho slyšel se zavázanýma očima. Přesně to byl cíl vývojářů, odhadujeme.
Vlevo data EPA nového Fordu GT, vpravo čísla k tomu z roku 2005. Kombinovaná spotřeba je stejná, dílčí hodnoty pro jízdu ve městě a na dálnici jsou u toho staršího dokonce lepší
Ford GT se už vyrábí, takže ho občas půjde zahlédnout na ulici
Zdroje: EPA, Reddit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 7 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 9 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 11 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis