Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Downsizing končí, ale co bude dál? VW už testuje nejnovější model s šestiválcem
1.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci v poslední době opakovaně řekli, že s downsizingem je u nich konec. V opačný trend nikdo nedoufal, jak je ale vidno, i na ten může dojít.
O novém Volkswagenu Arteon jsme se zprvu rozepisovali pouze v superlativech. Německá značka totiž přišla se vzhledem, který byl na její poměry až oslňující a dobrý dojem z něj nevyprchal ani poté, co se naplnilo očekávané - že za krásu se platí. Obojí jde ostatně ruku v ruce se změnou strategie značky, která se hodlá na trhu posunout k vyšším sférám. Tedy spíše směrem k Audi, než aby sestoupila blíže k Seatu či Škodě.
S tímto krokem jsou spojeny i některé expanzivní plány, které dokáží překvapit. Volkswagen sice již nějaký ten pátek hovoří o konci downsizingu, jenže to znamená jen zachování statu quo - nepřijde nic menšího než litrový tříválec, tříválcové diesely nedorazí vůbec a motory 1,6 TDI vymizí z nabídky. Nikdo rozumný ale nedoufal, že by tento stav mohl znamenat návrat větších motorů do nabídky kterékoli z větších značek, natož pak VW. Ten už léta nenabízí ani do Passatu nic více než čtyřválec, přitom ne zase tak dávno montoval pod kapotu i motor W8. Teď se ale ukazuje, že dojít může i na obrat.
Volkswagen při první novinářské prezentaci právě modelu Arteon ústy jednoho ze svých šéfů prozradil, že návrat šestiválců do modelů střední třídy je velmi reálnou věcí. Šéf produktové linie středních a velkých vozů Dr. Elmar-Marius Licharz konstatoval, že automobilka už má dokonce hotový prototyp Arteonu V6, který testuje s vyhlídkami na sériovou výrobu. O jaký motor jde? To není nutné číst mezi řádky: „Pokud nabídneme šestiválec - a o něčem takovém v případě modelu Arteon vážně diskutujeme - pak půjde o agregát, který bude možné použít v SUV Atlas i naopak,“ uvedl k nečekanému Licharz a jasně tím řekl, že se jedná o motor 3,6 V6 - právě ten je v Atlasu nabízen na trzích, kde je aktuálně k dispozici.
Zdá se tedy, že ono downsizingové šílenství, na jehož nesmyslnost poukazujeme již od jeho propuknutí, je opravdu definitivně u konce. Pro Volkswagen by se přitom jednalo o razantní změnu, neboť aktuálně nabízí více než čtyřválce jen v největších SUV. Zda ale k této změně skutečně dojde, to je zatím sporné. Stejně tak je ovšem otázkou i další expanze, jenž se modelu Arteon týká, a tou je jeho praktická varianta.
„Rád bych udělal Arteon ve stylu shooting brake - tyto plány jsou na programu dne, ale zatím ještě nejsou finalizovány,“ odkryl částečně karty pro budoucnost Licharz. Neuvedl ovšem bližší časový rámec, kdy bychom s druhou karosářskou variantou měli počítat. Dá se ale předpokládat, že pokud se Volkswagen rozhodne kladně, shooting brake by dorazil do 18 měsíců. Návrat šestiválce může proběhnout ještě dříve, hotový prototyp naznačuje, že poslání takového modelu do prodeje je více otázkou rozhodnutí vedení než technickou výzvou...


Volkswagen zvažuje expanzi u své vlajkové lodi, dorazit by tak mohlo stylové kombi, tak šestiválcový motor, který by Arteon dostal jako první model v portfoliu značky
VW Arteon v několika verzích na živých fotkách z jeho ženevské premiéry
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 3 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 12:50
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Brian Uriarte a Carter Thompson vyhráli RBRC v Jerezu včera 10:35
Nejčtenější články
Český svaz autoprůmyslu si dovolil kritizovat vnucování nechtěných aut, připomíná to Kocábovu diverzi v živém vysílání v létě 1989
29.3.2025Někdo najel s elektrickým Hyundai 666 tisíc km za pár let. Na jednu baterii to ale nedal, cena náhrady hatí vše
29.3.2025Kia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
29.3.2025VW začal konečně znovu nabízet auta, po kterých lidé touží, vytáhnout je ale musel z muzea
29.3.2025Dobíjecí Volva hoří i v Evropě. Automobilka vyzve k okamžitému zastavení dobíjení řádově větší počet majitelů
29.3.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- VZKAZY 04.28. 12:11 - Brus
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch