Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dopis ředitele Toyoty lidem z Dakaru ukazuje, jak neobvyklý šéf automobilky je
21.1.2020 | Mirek Mazal
Lidé z nejvyššího vedení obřích korporací jsou obvykle suchaři, jejichž zájmy začínají a končí u pročítání reportů o návratnosti investic. Akio Toyoda na věci evidentně hledí jinak, ne všichni jsou z toho ale nadšeni.
V neděli 5. ledna začal po roce kolotoč zvaný Rallye Dakar. Letošní 42. ročník závodu sice neprověřil jezdce a jejich techniku cestou do Dakaru ani z něj, i na území Saúdské Arábie se ale museli otáčet. Cesta pouštním peklem trvala 12 dní a skončila v pátek 17. ledna. České barvy nejlépe reprezentovaly kamiony Martina Macíka a Aleše Lopraise, média si ale více všímala jiných jezdců.
Novináři byli zvědavi mimo jiné na dvojnásobného mistra světa Formule 1 Fernanda Alonsa, který hájil barvy Toyoty a nakonec dojel na 13. místě. Mnohem lépe projel dunami stříbrný Nasser Al-Attiyah s navigátorem jménem Matthieu Baumel též na Toyotě. Počínání japonské značky bedlivě sledoval nejvyšší šéf automobilky a proslulý fanoušek závodění Akio Toyoda.
Toyoda je automobilový fanatik každým coulem a už tím je ve vedení jakéhokoli velkého výrobce raritou. Kromě stíhání konkurence v byznysu osobně prohání protivníky na závodních okruzích. Na start Dakaru se zatím nepostavil, ale bedlivě monitoroval výsledky svých svěřenců. Po pátečním konci letošního ročníku Dakaru poslal závodníků upřímný dopis podepsaný mimo jiné i jako Morizo, což není nic jiného než jeho pseudonym, který používá při soutěžích.
V dopise objasňuje, že pilně sledoval pokroky řidičů a žertovně se vyjádřil o havárii Alonsa s následným odjezdem bez čelního skla. Dále poblahopřál továrnímu týmu Hino k vítězství v kategorii stejně jako v dobrém rozmaru pochválil výkony posádek Land Cruiserů. Přestože Toyota celkově nevyhrála, šéf veřejně projevil radost z dobré reklamy pro značku na prestižní rallye.
Automobilka se musí přizpůsobovat rychle se měnícímu okolnímu světu, přesto uprostřed těchto starostí umí nejvyšší představitel stále myslet na volnočasové aktivity. Dědic malé části firmy miluje rychlou jízdu a v souladu s tím promítá své preference do návrhů nových automobilů. Akio citelně ovlivnil znovuzrození Supry, se kterou dojel třetí v kategorii v rámci vytrvalostních závodů na Nürburgringu. Zapálenost do motorismu představil i před třemi lety, kdy na spolupořádaném autosalonu nechal vystavovat sbírku vlastních vozů včetně Corolly 1600 GT z roku 1970 a Lexusu LFA.
Prolínání upřímné radosti z řízení a vedení firmy by mohlo ovlivnit ostatní vrcholné manažery, myslí si někteří novináři. Kritici mají strach, aby ztráta profesionálního pohledu nevedla ke konci podobnému tomu Carlose Ghosna v Nissanu. Zastánci lidského přístupu Toyody spoléhají na ostatní akcionáře, kteří mají pravomoci brzdit některá rozhodnutí z jeho hlavy, ve kterých by se mohlo až příliš zrcadlit jeho nadšení pro rychlá auta. Zatím ale nevíme o tom, že by něco takového museli řešit.




Dopis Akia Toyody lidem z dakarského týmu nejlépe ukazuje, že...
...šéf Toyoty je skutečně neobvyklým generálním ředitelem...
...protože zná auta i jiného pohledu než jen jako položku v účetních knihách
Zdroje: Jalopnik, Danny F. Chen@Twitter, Toyota
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 5 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Čínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
31.3.2025Evropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
31.3.2025Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva