Dodnes nejeté nejrychlejší auto bez turba zlomilo rekordy, šlo na něm vydělat stovky milionů

Pokud chcete dokonalý důkaz o tom, že auto nemusí jen rychleji či pomaleji ztrácet na ceně, tady je. Tento stroj bylo možné ještě na začátku nového milénia koupit za ceny okolo 1 milionu dolarů, teď se prodal za víc jak 20.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Dodnes nejeté nejrychlejší auto bez turba zlomilo rekordy, šlo na něm vydělat stovky milionů

15.8.2021 | Petr Prokopec

Dodnes nejeté nejrychlejší auto bez turba zlomilo rekordy, šlo na něm vydělat stovky milionů

/

Foto: Gooding And Company

Pokud chcete dokonalý důkaz o tom, že auto nemusí jen rychleji či pomaleji ztrácet na ceně, tady je. Tento stroj bylo možné ještě na začátku nového milénia koupit za ceny okolo 1 milionu dolarů, teď se prodal za víc jak 20.

Legendárního McLarenu F1 bylo celkově vyrobeno jen 106 kusů, z toho pouhých čtyřiašedesát připadá na silniční variantu. Jde tedy o velmi vzácné zboží, přesto docela pravidelně mění své majitele. Ačkoli šlo vždy o velmi drahé auto, nyní se jedná o automobilový poklad, který mění majitele za ještě mnohonásobně vyšší sumy. A nyní před námi možná stojí vůz, který se postaral o další zápis do historických tabulek.

Jde o McLaren F1 s šasí číslo 29, tedy 25. kus předaný zákazníkovi, který má nejmenší myslitelný počet najetých kilometrů. Na jeho tachometru svítí pouhých 387 km najetých při manipulaci s vozem při pravidelných servisech, víc nic. Jeho původní japonský ani později druhý americký majitel jej tak nikdy pořádně nepoužili, všechny kilometry byly najety jen při manipulaci s ním. Označte to za cokoli od hrdinství po nesmysl, na každý pád je to nevídané a kupci bohužel ceněné.

Nejde navíc jen o samotné auto. Majitel k němu přibalil rovněž nikdy nepoužitá zavazadla vyrobená na míru pro tento vůz, dále je spojen s pojízdným kabinetem na nářadí, jenž zdobí stejné sériové číslo jako samotné kupé. VIN McLarenu F1 se pak objevuje také na ultra vzácných hodinkách TAG Heuer, které jsou s vozem spojeny, kromě nich můžete ještě dále počítat s náhradními klíčky či veškerou dokumentací.

Jinými slovy kupec vozu se objevil ve stejné pozici, jako kdyby tento exemplář pořizoval v polovině 90. let přímo z továrny. Jen samozřejmě s tím rozdílem, že v mezičase uběhlo 26 let, které vozu nikterak neuškodily - McLaren disponuje dostatečným vybavením na to, aby tato auta udržoval v stavu nových do dnešních dnů a exemplář s číslem 29 měl veškerou péči.

Dalo se čekat, že tohle bude někdo vyvažovat zlatem. A stalo se. Aukční firma Gooding And Company, která ve své tiskové zprávě o prodeji auta informuje, konstatuje, že nový majitel za něj vysázel na stůl neskutečných 20 465 000 dolarů, tedy 440 milionů Kč, skoro půlmiliardu korun. To je bláznivé a v případě silničních McLarenů F1 v jejich původní specifikaci je to nový aukční rekord.

Dobře, tak si boháči mezi sebou poslali pár set milionů, řeknete si možná. I tak se na věc dál hledět, bylo by ale nesprávné ignorovat, že McLaren F1 dlouho nebyl zase tak drahé zboží. Ještě v prvních letech nového milénia měnil majitele za sumy okolo 1 milionu dolarů, dnešním kursem 21,5 milionu Kč. Ceny začaly letět nahoru až kolem roku 2005, kdy se aukčním rekordem stala suma 2,5 milionu liber, asi 75 milionů Kč. V roce 2014 už to bylo 10,5 milionu dolarů a dnes jsme tam, kde jsme.

V tuto chvíli se tedy McLareny F1 prodávají až za více jak 20násobné ceny oproti stavu z počátku století a jeho držením po nějakých 17, 18 let šlo vydělat skoro 420 milionů. Srovnejte si to s tím, co jste si za stejnou dobu skoro každodenní prací vydělali vy...


Dodnes nejeté nejrychlejší auto bez turba zlomilo rekordy, šlo na něm vydělat stovky milionů - 1 - McLaren F1 1995 nejety prodej 2021 01Dodnes nejeté nejrychlejší auto bez turba zlomilo rekordy, šlo na něm vydělat stovky milionů - 2 - McLaren F1 1995 nejety prodej 2021 02Dodnes nejeté nejrychlejší auto bez turba zlomilo rekordy, šlo na něm vydělat stovky milionů - 3 - McLaren F1 1995 nejety prodej 2021 03Dodnes nejeté nejrychlejší auto bez turba zlomilo rekordy, šlo na něm vydělat stovky milionů - 4 - McLaren F1 1995 nejety prodej 2021 04Dodnes nejeté nejrychlejší auto bez turba zlomilo rekordy, šlo na něm vydělat stovky milionů - 5 - McLaren F1 1995 nejety prodej 2021 05Dodnes nejeté nejrychlejší auto bez turba zlomilo rekordy, šlo na něm vydělat stovky milionů - 6 - McLaren F1 1995 nejety prodej 2021 06Dodnes nejeté nejrychlejší auto bez turba zlomilo rekordy, šlo na něm vydělat stovky milionů - 7 - McLaren F1 1995 nejety prodej 2021 07Dodnes nejeté nejrychlejší auto bez turba zlomilo rekordy, šlo na něm vydělat stovky milionů - 8 - McLaren F1 1995 nejety prodej 2021 08Dodnes nejeté nejrychlejší auto bez turba zlomilo rekordy, šlo na něm vydělat stovky milionů - 9 - McLaren F1 1995 nejety prodej 2021 09Dodnes nejeté nejrychlejší auto bez turba zlomilo rekordy, šlo na něm vydělat stovky milionů - 10 - McLaren F1 1995 nejety prodej 2021 10Dodnes nejeté nejrychlejší auto bez turba zlomilo rekordy, šlo na něm vydělat stovky milionů - 11 - McLaren F1 1995 nejety prodej 2021 11Dodnes nejeté nejrychlejší auto bez turba zlomilo rekordy, šlo na něm vydělat stovky milionů - 12 - McLaren F1 1995 nejety prodej 2021 12Dodnes nejeté nejrychlejší auto bez turba zlomilo rekordy, šlo na něm vydělat stovky milionů - 13 - McLaren F1 1995 nejety prodej 2021 13Dodnes nejeté nejrychlejší auto bez turba zlomilo rekordy, šlo na něm vydělat stovky milionů - 14 - McLaren F1 1995 nejety prodej 2021 14Dodnes nejeté nejrychlejší auto bez turba zlomilo rekordy, šlo na něm vydělat stovky milionů - 15 - McLaren F1 1995 nejety prodej 2021 15Dodnes nejeté nejrychlejší auto bez turba zlomilo rekordy, šlo na něm vydělat stovky milionů - 16 - McLaren F1 1995 nejety prodej 2021 16Dodnes nejeté nejrychlejší auto bez turba zlomilo rekordy, šlo na něm vydělat stovky milionů - 17 - McLaren F1 1995 nejety prodej 2021 17
Dodnes nejetý McLaren F1 je vzácnost a jeho cena tomu odpovídá. Vůz změnil majitele za 440 milionů korun, je to nový aukční rekord. Foto: Gooding And Company

Zdroj: Gooding And Company

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše