Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dodge v Evropě rozjel kampaň, která naprosto ignoruje veřejně známé plány samotné automobilky
16.7.2023 | Petr Prokopec
Je to jen projev chaosu či nedostatku strategického uvažování? Anebo Dodge ve skutečnosti dělá něco jiného, než o čem veřejně mluví? Propagovat v druhé polovině roku 2023 v Evropě osmiválcové muscle cars nedává na první pohled žádný smysl.
Když jsem dnes vstával, měl jsem dojem, že je neděle 16. července roku 2023. Jenže jak se zdá, včera jsem zjevně omylem místo do postele ulehl do stroje času, který mne přenesl zpět do letošního 1. dubna. Anebo rovnou do 80. let minulého století. Jinak si nedokážu vysvětlit novou reklamní kampaň IN/OUT, za kterou stojí Dodge. Automobilka v ní totiž láká na své muscle cars, tedy vozy osazené velkoobjemovým spalovacím ústrojím. A to prosím v Evropě, tedy na kontinentu, kde vás brzy pouhá zmínka o motoru V8 zřejmě dostane za mříže.
Poslední zmíněnou větu berte s nadsázkou, vše ostatní je ale přesně tak, jak bylo popsáno. Dodge na starém kontinentu rozjel kampaň, jejíž obdoba odstartovala už v loňském roce v USA. Pod heslem The Real Brotherhood of Muscle totiž lidé měli značce zasílat videa, z jejichž střípků pak byl poskládán 60sekundový snímek. Ten běžel v televizi i na sociálních sítích a prezentoval majitele, jak se nejen starají o svá auta, ale jak je rovněž upravují a dělají s nimi donuty a jiné „nesmysly“.
„Již jsem to říkal dříve, tato značka není pouze o autech, ale také o lidech, kteří je řídí,“ zmiňoval tehdy šéf automobilky Tim Kuniskis. Podle něj se proto kampaň stala naprosto unikátní, neboť neměla prezentovat portfolio Dodge, ale především majitele aut této značky. Podobně tomu bude také v Evropě, kde si značka přizvala ke spolupráci Idu Zetterström, finskou závodnici v dragsterech. Ta přitom předloni pokořila vzdálenost tisíce stop, tedy 305 metrů, za 3,86 sekundy, tedy nejrychleji v historii měření FIA.
Ida nám v následujících týdnech ve čtyřech epizodách představí čtyři zajímavé příběhy, jenž jsou pochopitelně spojeny se značkou Dodge a jejími muscle cars. Nikoli však těmi elektrickými, nýbrž se spalovacími. Něco takového je opravdu na hranici uvěřitelnosti, neboť americká automobilka mnohokrát zmínila svůj závazek ryzí elektromobilitě dokonce i v USA a z jejích vyjádření vyplývá, že s osmiválcovými modely skončí už s jejich aktuálními generacemi. Jak se nyní zdá, slova a činy se zas jednou neschází.
Naznačila to už nevraživá reakce publika na koncept Daytona Charger SRT, který je sice chválen za svůj vzhled, projev jeho elektrického pohonu je ale neuvěřitelné trapný. Původně čistě bateriový vůz by tak nakonec měl být k dispozici i s přeplňovaným šestiválcem. A je vskutku otázkou, zda se nakonec nevrátí i motory V8. Stačí si jen uvědomit, že konkurenční General Motors také ve spojení s elektromobilitou zmiňoval jen samá pozitiva. Letos ale ruku v ruce s tragickými prodejními výsledky investuje desítky miliard do nových spalovacích motorů, z nichž jedním má být benzinový a dalším dieselový osmiválec.
Výrobci tak stále více připomínají člověka, který v ranní kocovině prohlašuje, že již nikdy nebude pít. Ještě týž večer ho ale najdete v hospodě skloněného nad dalším „škopkem“. Je tak možná jen otázkou času, než jejich existence začne být natolik problematická, že jim nezbude než vrátit se k racionálnímu uvažování a naslouchání potřebám zákazníků. Jistě se to nestane přes noc, i takový Volkswagen se ale k tomuto bodu blíží víc a víc.
Dodge začal právě teď v Evropě lákat na spalovací muscle cars s motory V8. Přitom jde o značku, která skoro neustále s nadšením mluví o přechodu na ryzí elektromobilitu, dokonce i v USA. Že by ji už optimismus přešel? Foto: Dodge
Zdroj: Dodge
Bleskovky
- Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
včera - Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
15.1.2025 - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Startovni listina Moto E 2025 včera 17:18
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto včera 12:33
- Soukromník vyhrál na Dakaru etapu 15.1.2025
- KTM 1390 Super Adventure R: nejdrsnější z drsných 15.1.2025
- KTM na Dakaru stále dominuje 14.1.2025
Nejnovější články
- Velký kombík Renaultu skončil jako propadák, jako ojetina ale láká. Pár let starý diesel jako tento můžete mít okolo 250 tisíc Kč
před 7 hodinami - Děsivá nová firemní identita Jaguaru šokovala i zaměstnance firmy. Protestovali proti ní už v roce 2022, marně
před 9 hodinami - Jedné z velkých továren VW nedaleko Česka hrozí uzavření navzdory dočasné jistotě, 1 000 lidí skončí už letos
před 10 hodinami - Euro NCAP vyhlásil nejbezpečnější auta roku. Se zavedenými výrobci příznačně vytřel podlahu Číňan
včera - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva