Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dodge Dart v Americe neboduje, škodí mu absence automatické převodovky
4.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chtít v zemi hamburgerů prodávat rýži je bláznovství. Poznala to i značka Dodge, která za dva měsíce prodala pouze 974 kusů modelu Dart.
V lednu letošního roku byl na autosalonu NAIAS v Detroitu slavnostně odhalen Dodge Dart. Pro společnost Chrysler Group LLC šlo o jednu z nejdůležitějších premiér, neboť do kompaktního čtyřdveřového sedanu investovala přes jednu miliardu dolarů. Nyní se však zdá, že Američanům vůz založený na prodloužené a rozšířené platformě Alfy Romeo Giulietta příliš nevoní. Podle Wall Street Journal bylo totiž za červen a červenec - tedy první dva měsíce, kdy byl Dart na trhu - prodáno jen 974 vozů. Pro značku se jedná o obří políček, neboť do showroomů Hondy zajde ve Spojených státech pro stejně pojatý Civic více lidí za jediný víkend.
Podle Davida Kellehera, majitele dealerství Chrysleru v Glen Mills, je důvodem tak mizerných prodejů pouze manuální řazení. „Automobilka nám řekla, že automaty ještě nejsou hotové. To nás ovšem zaskočilo, protože nám tím sebrali vítr z plachet. Aktuálně tak vlastně nemáme co prodávat,“ řekl Mills s odkazem na to, že v této třídě Američané jasně preferují automaty a Dart zatím žádný nenabízí.
Velké naděje jsou nyní vkládány do verze Dart Aero, která by měla dorazit s lepší aerodynamikou, nižší hmotností a novými pneumatikami. To by mělo spotřebu snížit na 6,9 l/100 km. Jenže ani uvedení tohoto modelu na trh není bez problémů. Značka původně oznámila, že Aero bude k dispozici již ve třetím čtvrtletí letošního roku. Nyní ovšem prohlašuje, že výroba začne až během následujících měsíců.
Navíc, s ohledem na preference Američanů není příliš jisté, zda by tato verze mohla skomírající prodeje Dodge Dart nakopnout. Tlak na nižší spotřebu sice dorazil i za Velkou louži, stále ovšem není takový, jako v Evropě. Zejména díky cenám paliva, které jsou ve srovnání s Českou republikou poloviční.
Dalším důvodem, proč v úspěch Dartu nevěřit, je jeho vzhled. Dodge totiž pod stejným názvem vyráběl v letech 1960-1976 sedany, kupé a kabriolety tradičních tvarů. Jejich velikost se sice v průběhu let zmenšovala, stále však šlo o typické americké křižníky, zatímco současný model má více společného s nedávno představeným Fiatem Viaggio určeným pro čínský trh.
Pokud by tedy Dodge měl správně zareagovat na aktuální vnímání Dartu, musel by model podrobit výraznému faceliftu. Jenže podle Reida Biglanda, jednoho z vysoce postavených zástupců značky, automobilka jen dodržuje předem pečlivě vytyčený plán. „Na 100 % dodržíme to, co jsme slíbili.“
To je trochu odvážné tvrzení, které navíc vůbec neřeší problém automatických převodovek, na které si Američané v této třídě potrpí. Většina obyčejných nových aut je totiž prodávána právě s převodovkou, která nevyžaduje práci vaší pravé ruky a levé nohy. Výjimkou jsou sportovní auta, mezi které patří třeba nové BMW M5 F10 - u těch je situace přesně opačná. I ve Spojených státech se zkrátka najde dostatek lidí, kteří chtějí být s vozem co nejvíce propojeni, v případě Dodge Dart ale takových nadšenců evidentně příliš mnoho není.
Dodge Dart je poplatný spíše evropskému než americkému vkusu. Do showroomů ve Spojených státech navíc kompaktní čtyřdveřový sedan dorazil jen s manuální převodovkou. Prodeje tak skomírají
Zdroj: Wall Street Journal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva