Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dodge Dart v Americe neboduje, škodí mu absence automatické převodovky
4.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chtít v zemi hamburgerů prodávat rýži je bláznovství. Poznala to i značka Dodge, která za dva měsíce prodala pouze 974 kusů modelu Dart.
V lednu letošního roku byl na autosalonu NAIAS v Detroitu slavnostně odhalen Dodge Dart. Pro společnost Chrysler Group LLC šlo o jednu z nejdůležitějších premiér, neboť do kompaktního čtyřdveřového sedanu investovala přes jednu miliardu dolarů. Nyní se však zdá, že Američanům vůz založený na prodloužené a rozšířené platformě Alfy Romeo Giulietta příliš nevoní. Podle Wall Street Journal bylo totiž za červen a červenec - tedy první dva měsíce, kdy byl Dart na trhu - prodáno jen 974 vozů. Pro značku se jedná o obří políček, neboť do showroomů Hondy zajde ve Spojených státech pro stejně pojatý Civic více lidí za jediný víkend.
Podle Davida Kellehera, majitele dealerství Chrysleru v Glen Mills, je důvodem tak mizerných prodejů pouze manuální řazení. „Automobilka nám řekla, že automaty ještě nejsou hotové. To nás ovšem zaskočilo, protože nám tím sebrali vítr z plachet. Aktuálně tak vlastně nemáme co prodávat,“ řekl Mills s odkazem na to, že v této třídě Američané jasně preferují automaty a Dart zatím žádný nenabízí.
Velké naděje jsou nyní vkládány do verze Dart Aero, která by měla dorazit s lepší aerodynamikou, nižší hmotností a novými pneumatikami. To by mělo spotřebu snížit na 6,9 l/100 km. Jenže ani uvedení tohoto modelu na trh není bez problémů. Značka původně oznámila, že Aero bude k dispozici již ve třetím čtvrtletí letošního roku. Nyní ovšem prohlašuje, že výroba začne až během následujících měsíců.
Navíc, s ohledem na preference Američanů není příliš jisté, zda by tato verze mohla skomírající prodeje Dodge Dart nakopnout. Tlak na nižší spotřebu sice dorazil i za Velkou louži, stále ovšem není takový, jako v Evropě. Zejména díky cenám paliva, které jsou ve srovnání s Českou republikou poloviční.
Dalším důvodem, proč v úspěch Dartu nevěřit, je jeho vzhled. Dodge totiž pod stejným názvem vyráběl v letech 1960-1976 sedany, kupé a kabriolety tradičních tvarů. Jejich velikost se sice v průběhu let zmenšovala, stále však šlo o typické americké křižníky, zatímco současný model má více společného s nedávno představeným Fiatem Viaggio určeným pro čínský trh.
Pokud by tedy Dodge měl správně zareagovat na aktuální vnímání Dartu, musel by model podrobit výraznému faceliftu. Jenže podle Reida Biglanda, jednoho z vysoce postavených zástupců značky, automobilka jen dodržuje předem pečlivě vytyčený plán. „Na 100 % dodržíme to, co jsme slíbili.“
To je trochu odvážné tvrzení, které navíc vůbec neřeší problém automatických převodovek, na které si Američané v této třídě potrpí. Většina obyčejných nových aut je totiž prodávána právě s převodovkou, která nevyžaduje práci vaší pravé ruky a levé nohy. Výjimkou jsou sportovní auta, mezi které patří třeba nové BMW M5 F10 - u těch je situace přesně opačná. I ve Spojených státech se zkrátka najde dostatek lidí, kteří chtějí být s vozem co nejvíce propojeni, v případě Dodge Dart ale takových nadšenců evidentně příliš mnoho není.














































Dodge Dart je poplatný spíše evropskému než americkému vkusu. Do showroomů ve Spojených státech navíc kompaktní čtyřdveřový sedan dorazil jen s manuální převodovkou. Prodeje tak skomírají
Zdroj: Wall Street Journal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
před hodinouNáhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva