Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Doba je zlá, losí test už s nadhledem nezvládají ani nízká sportovní kupé
4.8.2020 | Petr Prokopec
Po dekádách překotného automobilového vývoje jsme zde. Už fakt, že s losím testem mají problém auta jako VW Golf, je na pováženou, ale dvoudvéřový sporťák s nízkým těžištěm?
Požadavky na moderní auta jsou stále vyšší. Musí být dostatečně rychlé a přitom úsporné, praktické i elegantní, staromilské i napěchované moderními technologiemi. Lidé toho zkrátka za své peníze chtějí stále více, což výrobce vede k mnoha kompromisům. Kvůli tomu ovšem na trh míří auta, která jsou sice ucházející ve všech možných ohledech, ovšem prakticky v žádném nezáří. Snad nejvíce přitom tento vývoj vyniká u sportovních kupátek, jejichž podstatou by nemělo být nic jiného než sportovní jízda.
Velké zklamání je spojené zejména s novou generací Toyoty Supra. Ta je kritizována již prakticky od svého debutu, neboť na rozdíl od předchůdce nejde o výkladní skříň technologií japonské značky, nýbrž o možná až přílišný klon BMW Z4. Kupé ze Země vycházejícího slunce totiž užívá mnichovský motor, převodovku či multimediální systém iDrive. Toyota nicméně německé sklady vybrala v mnohem větší míře, než kdokoliv původně očekával. A vůz navíc obdařila řadou falešných průduchů, jenž palce nahoru nepřidaly.
Nyní se tábor odpůrců nejspíše ještě rozšíří, neboť nová Supra s nadhledem nezvládá ani losí test. Tedy tu zkoušku, ve které by logicky měla excelovat. Co jiného byste nakonec po sportovním kupé chtěli, než aby měnilo směr s neochvějnou jistotou? Právě ta ale za volantem chybí, a to kvůli posilovači řízení s variabilním převodem. Díky němu totiž řidič potřebuje více času, aby se s vozem sžil. Nicméně ani po tréninku si nemůže být jist v kramflecích.
Po několika pokusech tedy sice Supra zvládla projet mezi kužely rychlostí 77 km/h, minimální přijatelnou rychlostí, k akceptovatelnému výsledku nicméně potřebovala zvládnout vše na výbornou hned napoprvé. Kromě toho s vyšším tempem docházelo k mnohem většímu cestování zádě do stran, což by v reálu mohlo vést ke kontaktu s ostatními účastníky silničního provozu. Podobně pak bylo řízení kritizováno také při slalomu.
Do testu přitom zamířilo provedení osazené třílitrovým šestiválcem a pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozměru 255/35 ZR19 vpředu a 275/35 ZR19 vzadu, tedy velmi schopným obutím. Suma sumárum tu tedy máme to nejlepší, co Toyota v případě modelu Supra nabízí. Tedy tak to alespoň má vypadat, pročež by nás opravdu zajímalo, jak se v losím testu chová dvoulitrová verze, která má sice méně koní, ale je také o 91 kg lehčí.
Zda na test tohoto provedení, které se musí obejít i bez aktivního diferenciálu a adaptivního podvozku dojde, není jisté. Tak či onak jde ale o další výsledek ukazující, že moderní auta nutně nemusí být na vrcholu vývoje ve všech ohledech. Po několika mizerných výsledcích aut koncernu VW s obyčejným tu máme i nepřesvědčivé představení sporťáku na pneu pro vysoce výkonné vozy. Smutné.
Toyota Supra sice zvládá mezi kužely projet i rychlostí 77 km/h, řidič se však s ní nejprve potřebuje patřičně seznámit. Ovšem ani poté již nedokáže tempo navyšovat za hranici standardu. Foto: km77.com@Youtube
Zdroj: km77.com@Youtube
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva